روسها با خودروی «لادا» به بازار ایران میآیند
روز گذشته گزارش هایی مبنی بر ورود یک خودروساز روسی به ایران برای تولید و مونتاژ محصولاتش منتشر و موجب شد کارشناسان بسیاری در این رابطه نظر دهند.
خبرگزاری ایسنا: روز گذشته گزارش هایی مبنی بر ورود یک خودروساز روسی به ایران برای تولید و مونتاژ محصولاتش منتشر و موجب شد کارشناسان بسیاری در این رابطه نظر دهند.
ویکتور کلادوف، مدیر سیاستگذاری منطقهای و بینالمللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه «روستک» روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه AERO INDIA - ۲۰۱۹ اعلام کرد که این شرکت برای تولید و مونتاژ خودروهای خود در بازار برخی از کشورها نظیر ایران آماده بوده و بدین منظور مذاکراتی را نیز با مقامات ایرانی مربوطه در این زمینه داشته است.
با انتشار این خبر، بسیاری از تحلیلگران احتمال ورود خودروهای روسی به ایران را بسیار بالا عنوان کردند و ضمن اشاره به احتمال تداوم تحریمهای اقتصادی و تجاری خصمانه دولت آمریکا علیه ایران و خروج و عدم همکاری برخی از شرکتهای اروپایی فعال در این کشور بعد از اعمال و بازگشتهای تحریمها، احتمال ورود و موفقیت شرکتهای خودروسازی جایگزین که معمولاً از دو کشور چین و روسیه است، به بازار ایران قوت گرفته است.
با توجه به اینکه بازار ایران دارای ظرفیت و پتانسیلهای بسیار خوبی برای خودروسازان خارجی و بینالمللی است، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان همواره درصدد ورود، تسلط و موفقیت در آن بوده تا بتوانند علاوه بر افزایش محبوبیت و رده جهانی خود، درآمدزایی و سودآوری بالایی را نیز برای خود و کارخانههای میزبان خود به ارمغان بیاورند.
لازم به ذکر است که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) در کشورهای دیگری همچون مصر نیز فعالیتهای گستردهای داشته و دارای خط مونتاژ در کارخانههای این کشور است و حالا به نظر میرسد که در مدتهای اخیر به منظور توسعه فعالیت و افزایش همکاریهای تجاری خود با سایر کشورها نظیر ایران نیز مذاکراتی داشته است.
البته در این گزارشها هم صادرات و هم مونتاژ خودروهای لادا مطرح شده است که هنوز نتایج این مذاکرات نهایی نشده است.
بر اساس گزارشهای منتشر شده از منابع روسی همچون راشاتودی و تاس، خودروهای ساخت این کمپانی روسی به حدود ۳۴ کشور جهان اعم از شیلی، کوبا، ترکیه و تونس، مصر، سوریه و مجارستان صادر میشوند و از محبوبیت و استقبال مناسبی نیز برخوردار شده اند.
آوتوواز که بزرگترین خودروساز روسیه و منطقه اروپای شرقی به شمار میرود، همچنین اخیراً صادرات خودرو به چین و امارات متحده عربی را نیز آغاز کرده و درصدد است به بازار کشورهای دیگری همچون جمهوری چک، مغولستان و همچنین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نیز ورود پیدا کند.
طبق این گزارشها، این شرکت همچنین سالانه یک میلیون خودرو تولید کرده و مدل لادا وِستا، به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای این شرکت در سال ۲۰۱۸ توانست به یک رکورد کم سابقه دست پیدا کند و آن نیز اختصاص بالغ بر ۳۰ درصد از سهم فروش بازار خودرو در این کشور بود.
برخی کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو خاطرنشان کردهاند با اینکه گزارشهای متعددی از سوی منابع روسی مبنی بر احتمال فروش و مونتاژ مدلهای مختلفی از این کمپانی بزرگ روسی منتشر شده و مذاکراتی نیز با مقامات ایرانی مربوطه صورت گرفته است، هنوز سرنوشت نامعلومی بر سر خودروهای روسی و موفقیت فروش آنها در ایران در انتظار است چراکه آنها بر این باورند که خودروسازان اروپایی نظیر رنو و پژو فرانسه، سابقه طولانی و درخشانی در بازار ایران داشتهاند و مردم این کشور نیز استقبال بالایی از آنها کرده و خاطره خوبی از این خودروها دارند به همین دلیل نیز صادرات و مونتاژ آنها در ایران نیز موفقیتآمیز بوده است اما از آنجایی که خودروهای روسی سابقه حضور چندانی در این کشور نداشته اند و تمایل مشتریان ایرانی نیز بیشتر به سمت خودروسازان اروپایی و کرهای بوده است، این احتمال هرچند اندک وجود دارد که استقبال چندان بالایی نیز از آنها نشود که البته به گفته آنها، همه این موارد تحت بررسی و مذاکره در میان مقامات مربوطه شرکتهای خودروسازی در ایران و روسیه است.
این در حالیست که برخی دیگر از این کارشناسان بر این باورند که با توجه به وضعیت کنونی بازار خودرو در ایران و محدودیتهایی که ناشی از تحریمهای اقتصادی علیه این کشور وجود دارد، ورود خودروهای روسی میتواند موجب احیا و افزایش تنوع در محصولات موجود در این بازار شود و نیازهای اقشار مختلف جامعه با سلایق و توان مالی مختلف را تأمین کند.
سال گذشته صادرات خودروی لادا تولید این شرکت خودروسازی ۵۷ درصد افزایش داشت و به ۳۸ هزار و ۵۰ دستگاه رسید. به گفته جان پتاکک ، معاون فروش و بازار یابی شرکت آوتو واز، این خودروها به ۳۴ کشور ازجمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر شدهاند. بیشترین فروش خودروی لادا در کشورهای مستقل مشترکالمنافع بوده است، به گونهای که در سال ۲۰۱۸، ۲۶ هزار و ۳۰۵ خودرو در قزاقستان، بلاروس و ازبکستان به فروش رفت.
نظر کاربران
بسه دیگه خجالت بکشین، خود روس ها هم لادا سوار نمیشن، آشغالای چینی هزار درجه شرف دارن به لادا و خودروهای روسی، اصن خودروسازی روسیه تقریبا جمع شده، حالا دوباره ایران پولدارشون میکنه، حتی کشورای اروپای شرقی هم خودرو روسی سوار نمیشن
پاسخ ها
یا خود خدا بدبخت شدیم
تا حالا چینی ها میخوردن حالا نوبت روسها ست.
واقعا ننگ بر شما مسئولین خائن که مملکت رو فروختین
تحریم شد و بنجلهای روسی را دارند میارن کنار بنجلهای چینی که بیشتر جیب مردم را خالی کنن
چهل سال پیکان و پراید...چهل سال دیگه هم لادا.
موووچکریم
بعد از آشغال فرانسوی نوبت به زباله روسی رسید
همین امتیاز رو به یک کشور درست حسابی مثل آمریکا بدین.روسیهها و فرانسه ها خیری به ما نمی رسونن.
پاسخ ها
خخخ حرف سایبری آمریکا؟!
روسی خرکاره!ولی بایددرآب وهوای ایران آزمایش شودوکولینگ عالی در آب وهوای بیابانی و سواحل شرجی ایران داشته باشد!
خاک بر سر ما
کشورمون دو دستی تقدیم روسیه کردیم
بعد از بنجل های چینی! نوبت به آت واشغال های روسیه رسید؟
زمانی که پیکان به قیمت ۲۵ هزارتوان بود،به کشورهای عربی و روسیه وشرق اروپا صادر میگردید.
سواری های روسی را در خیابان اکباتان ،به هشت هزار تومان قسطی میفروختند! خریدار نداشت!
واقعیت است دوست نداری سانسور کنید!
پاسخ ها
افسوس که ازچاله بچاه افتادیم ازاوج سحر بشامگاه افتادیم
واقعاچی بودیم وچیمون کردند
خدا رو شکر همچنان مستعمره روسیه هستیم
پاسخ ها
سایبری آمریکاواسراییلی؟!
روسیه خوب سوار دولتمردان جمهوری اسلامی شده حالا باید بنجولهای روسی را درازای فروش نفت ۲۵دلاری به روسها خریداری شود وبه قیمت بالا به دست مردم ایران برسد.
وقتی برای پراید ۵۰ میلیونی صف کشیده می شود برای لادا سرو دست می شکنند ، البته اگر خودرو سازان وطنی کارشکنی نکنند و حلوی واردات را نگیرند ،
با این ظلمی که خودرو سازان وطنی در حق ملت کرده اند مطمئن باشید اگر روزی ملت گزینه دیگری برای خرید داشته باشند اینها ورشکست می شوند
پاسخ ها
هر روز بد بختر از دیروز
گاری اصلا وارد کن دولتی انحصاری میشه دلال بازی شروع میشه میفروشن صد میلیون سیستم مدیریت ضعف داره کلا
خیلی زشته حتی از خودروهای چینی
یعنی بریدبمیرید.که بعداز۶۰سال مونتاژ هنوز وابسته هستیدبه خارجی ها.چینی ها درعرض ۱۰ سال خودروسازشدن ومحصولاتشون توایران میفروشن.واقعا آبروی کشور رو درسطح جهان بردید.یعنی مدیران دولتی بی عرضه وبی کفایت وبی تدبیر کشور رو دارن نابودمی کنن.
چقدر بدبختیم ما که البته حقمون هم هست . باید اجناس مرجوعی و واخورده و پس مونده مصرف کنیم . حالا بمحض اینکه برسه ایران ، یه صف دیگه هم علاوه گوشت و مرغ به صفهامون اضافه میشه .
واقعا چرا خاری طلب شدیم ؟
اتفاقا خیلی هم عالی اما مگر لابی های صاحب شرکت های ایران این اجازه را خواهند داد!؟نمیدانم چه سری هست که هیچ دولتی حریف این شرکت ها نمیشه!!!
معلوم نیست کدام آقا زاده پشت این واردات وجود داره.
یا سودش به جیب کدوم آقازاده باید بره.
ولی چه کنیم ؟!!!!!
ای....داد...وبیداد
چقدر بدبخت شدیم
چقدر بیچاره شدیم
کو بنز.کو تویوتا.کو بی ام و.کو بیوک.
حتما یه رانت بزرگی هم پشت این قضیه هست
ماشینهایی که قیمتشون ۳۰ میلیونه رو میارن میندازن به ملت بدبخت ۸۰ میلیون مطمئن باشید همینه
ولاغیر اینا نمیخان که بازار درست شه میخان مردمرو سر کیسسه کنن فقط
بیخود کرده هرکه گفته تمایل ماایرانی ها به خودروهای اروپایی و کره ای زیاده و خاطرات خوشی از آنها داریم .
وضعیت بازار خودرویی ما مصداق لنگه کفش کهنه در بیابان است
ما با هر تحریمی که اعلام شده با هزار مشکل از طرف این خودرو سازها مواجه شدیم و هیچ خاطره خوشی هم از اونا نداریم
کسانی خاطره خوشی از این خودرو سازها دارند که در هر موقعیتی که پیش آمده رانت آنها همیشه محفوظ بوده و حتی افزایش هم داشته که با این همه بد قولی بود عهدی های آنها باز هم حاضر نیستند که از التماس آنها دست بردارند
من به نوبه خودم به عنوان یک ایرانی هیج خاطره شیرینی از این خودرو سازهای اروپایی و کره ای ندارم به این دلیل که آنها نسبت به قراردادهایی که با ما بسته بودند اهمیتی قایل نیستند هر وقت دوست دارند می آیند هر وقت هم که دوست دارند می روند به برکت این نوکرانی که در اینجا دارند
خوش بحال روس
داری بدبخت میشی ایران خودنرو
به کمک مسئولین دست مصرف کننده خدا تومن میرسه.؟
چنتا مرغ روس بیارید، براتون تخم بذاره بلکه تخم مرغ ارزون بشه.
خودروی روسی میتونه تو ایران جواب بده؟
قبلا آوردید موتورشون زود میسوخت
چون اونا بر اساس آب و هوای سرد روسیه میسازن
فکر نکنم تو ایران جواب بده
خودروی روسی میتونه تو ایران جواب بده؟
قبلا آوردید موتورشون زود میسوخت
چون اونا بر اساس آب و هوای سرد روسیه میسازن
فکر نکنم تو ایران جواب بده
قیمت مهمه فعلا.مناسب باشه سایپا و ایران خودرو نمیزارن کارشو بکنه بالا باشه که مردم نمی تونن بخرن.صنعت خودرو ایران دستِ سایپا و ایران خودروعه و هیچکس هیچ کاری نمیتونه بکنه
حالا نوبت چاپیدن روسهاست.آشغالهای چینی فروخته شده
آشغال روسی هرگز به پای ماشین های غربی نمیرسه.
قیمتش هم که از الان معلومه
من نمیدونم ماشالا همه کارشناسان پس کی این ماشینها رو با بالاترین قیمت تو عرض ۳ دقیقه میخرند کیند؟
ماشینی که در وضعیت هوای سرد ساخته شده که به درد وضعیت اب و هوای ایران نمیخورد جججججججججججججج
خودروسازی روسیه ضعف زیاد داره چرا با یه کشور اروپایی قرارداد نبستین .موتور سیکلت ایژ یادتونه چی بود
علم پیشرفت کرده وروسها وهمه کشورها روز بروز پیشرفته تر میشن شما اول ببین این لادا چطوره بعدٱ بگو ....
باز خودروسازی چینی ها خیلی بهتره ، آخه روسیه؟ نکنین اینکارو، روس ها خودشون لادا سوار نمیشن، این همه خودرو عالی تو دنیا هس چرا ما همیشه باید آشغال سوار شیم بابا خسته شدیم بخدا، با پول پراید میشه بهترین ماشین ها رو سوار شد، تویوتا راو از پراید ارزونتره اگه هزینه گمرک رو بردارین، ما چه گناهی کردیم گیر شماها افتادیم...
مفهوم نه شرقی نه غربی دیگه کاملا قابله لمسه
از بیرون ک قیافش قشنگه نصبت ب ماشینای سی چهل سال پیش ایران خودرو و سایپا
بذار بیان پدر خودرو سازهای مارو دربیارن که پدرومونو دراوردن
از پرایده و پژوه که بهتره
عزیزای دل تا واردات خودرو کاملا آزاد و بدون دریافت یک ریال گمرکی نشه، با ورود بهترین خودروسازهای دنیا ابن دور باطل همچنان ادامه داره.فکر کن با پول پراید صفر کارخونه شما همین الان خودروی کارکرده ای مثل هیوندا النترا مدل ۲۰۰۵ یا آئودی آ۷ مدل ۲۰۰۶ با کارکرد زیر نودهزارتا بخرید... این دست ماشینها الان در حدود ۲/۷ الی ۳ هزار دلار قیمت دارند. در صورتی که پراید با دلار ۱۳هزارتومنی ۳/۸ هزار دلار هزینه میبره. ملت عزیز نخرید... البته خودکرده را تدبیر نیست...
پای این ....زاده ها به بازار خودرو هم باز شد؟
نه شرقی نه غربی تبدیل شده به فقط شرقی کمونیست.
این مدل ماشین که که عکسش را گذاشتند اسمش وستا هستش بیشتر قطعاتش هم از کارخانه رنو فرانسه هستش ماشین خوبیه بدنه اش هم خیلی محکمه
واقعا متاسف برای صنعت خودرو ......
خداوند عاقبت ما را بخیر کنه ...