افزایش فشار بر مردم برای فروش بیشتر خودرو!
در روزهای گذشته شاهد افزایش دوباره قیمت خودروهاي داخلي در بازار بوديم، به گونهاي كه قيمت پرايد كه به نوعي به عنوان يكي از سطح پايينترين خودروها به لحاظ كيفي در كشور محسوب ميشود در بازار تا ۴۷ ميليون تومان نيز رسيده است.
روزنامه قانون: در روزهای گذشته شاهد افزایش دوباره قیمت خودروهاي داخلي در بازار بوديم، به گونهاي كه قيمت پرايد كه به نوعي به عنوان يكي از سطح پايينترين خودروها به لحاظ كيفي در كشور محسوب ميشود در بازار تا ۴۷ ميليون تومان نيز رسيده است.
اين در حالي است كه وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهاي پيش اعلام کرده بود که افزایش قیمت خودروها ارتباطی با فرمول وزارت صمت ندارد و تنها راهکار کنترل قیمت و کاهش آن به سمت واقعیشدن، افزایش تولید از سوی خودروسازان است. در اين ميان نيز خودروسازان، شاكيان هميشگي قيمت خودروها هستند و هر ميزان نيز كه قيمت خودرو افزايش پيدا كند بازهم آن را زيانده ميدانند.
مشكلات توليد و تامين قطعات نيز گلايه هميشگي آنهاست. با وجود اينكه دولت اعلام كرده كه ۴۰۰۰ ميليارد تومان به صنعت خودروي كشور تزريق خواهد كرد اما با وجود مسائل موجود به نظر نميرسد كه مشكلات اين صنعت به راحتي قابل حل باشد. با اين وجود در پيشفروش روز گذشته دو خودروساز بزرگ كشورمان به گونهاي موج خريد خودرو به راه افتاد كه تمام ظرفيت پيشفروش ايران خودرو در ۳۰ دقيقه به پايان رسيد!
فروش فوري
روز گذشته خودروسازي سايپا محصولات ساینا، پراید، تیبا و کوئیک را به صورت پيشفروش در اختيار مردم قرار داد. به اين ترتيب كه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا به صورت فروش فوری براي عرضه ارائه شد كه به گفته بابايي، معاون نمايندگي سايپا روزانه حدود ۶۰۰ تا هزار دستگاه خواهد بود.
در حال حاضر تولید روزانه گروه سایپا حدود دو هزار دستگاه است و سعی میکنیم حداقل ۲۰ درصد تولید روزانه را در فروش فوری عرضه کنیم. از سوي ديگر فروش فوری محصولات ایران خودرو نيز که ۳۰ بهمن و از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده بود، در ۳۰ دقیقه اول تمام شد. در این طرح فروش خودروهای پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷، پژو پارس، سمند، رانا و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و وی ۸ عرضه شده بود که تمامی ظرفیت فروش در کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رسید.
آسيب تفاوت قيمت كارخانه وبازار
نكتهاي كه در اين ميان وجود دارد، اين است كه اين دو خودروساز بزررگ كشورمان چندي پيش نيز اقدام به پيشفروش محصولات خود كرده بودند اما در حال حاضر بسياري از كساني كه در پيشفروشهاي قبلي ثبت نام كردهاند، هنورز موفق به دريافت خودروهاي خود نشدهاند و خودروسازان در تحويل خودروها به تعهد خود وفادار نبودهاند. از سوي ديگر افزايش قيمت خودروها در روزهاي گذشته به گونهاي بوده كه به طور مثال قيمت پرايد در طول يك ماه و به صورت انفجاري با ۱۷ درصد افزايش مواجه شده است.
در چنين شرايطي تفاوت قيمت خودرو در كارخانه و بازار نيز ميتواند مزيد بر علت باشد و حاشيه امني را براي سودجويان و دلالان ايجاد كند؛ حاشيه امني كه شايد باعث اين شود كه بيشتر ظرفيت فروش ايران خودرو و سايپا توسط واسطه گران انجام شود. چنين چيزي به معناي اين است كه باز هم بايد منتظر افزايش قيمت خودروها در ماههاي آينده باشيم.
نظر کاربران
اینا که میخرند واقعا مردم عادی هستند یا یک قشر و گروه خاصی؟
پاسخ ها
مردم عادی نیستن گوسفندن گوسفند
شما حتی نمیتونی قیمتهارو کنترل کنید چجوری میخوای با امریکادربیفتی .کسی که پراید میگیره ۵۰میلیون حتما داره ومیخواد از تولید ملی حمایت کنه مبارکش باشه .پول یه سانتافه تو منطقه ازاده این گمرگ باز کنید واز اون طرف قیمتهاخودروهای ملی رو هم ازاد کنید تا عدالت رعایت بشه
بله دلالان و نمایشگاه داران تو 30دقیقه خرید کردند ولی خیلی جالبه تو ایران با این سرعت کم اینترنت تو 30دقیقه سایت تونست خودرو هاش را پیشفروش کنه!
دلالان در ایران چه کسانی هستند وقتی مسئولان دروغگوی کشور می گویندما امریکا را به زانو در اوردیم چطور جرائت برخورد با دلالان را ندارند. حتما دلالان خود مسئولان کشوری هستند.
مردم غیرت به خرج بدن خودرونخرن تابیادپایین
خدابده برکت سمند ۸۹ دوگانه را دیروز فروختم به ۵۳میلیون در حالی که به ۱۶ میلیون خریده بودم
پاسخ ها
حالا اگه تونستی برو بخر ۱۶ میلیون
.. فکر میکنی سود کردی
ملت بدبخت ایران خودرو وسایپا یه سایت شیپور ودیوار راه انداختند برای کاسبیشان ملت هم خودشون همکاری میکنند گرانتر بشه از آب گل آلود ماهی میگیرند بازاریاب هردوشرکت داخل برنامه دیوار وشیپور قیمتهای فضای میزارند مردم بدبخت هم فریب میخورند
همچنان سر مردم کلاه میزارن
دروغه کسی نخریده....
پاسخ ها
دست خودشون تو کاره. وگرنه مردم ضعیف توان خرج روزانه رو ندارن
مردم رو به خاک سیاه کشوندین.امیدوارم این پول ها خرج دوا درمونتون شه
لعنت بر این ملت غیور .
طریق مصرف درکشورمابرمبنای تجملگرایی واسراف وتبذیراستواراست ونحوه تولیدهم غیراستاندارد و کنترل کارشناسی مدیریت نمیشود ونتیجه ای که عایدکشورمیشود کلانشهرهای ماازالوده ترین شهرهای دنیا شناخته میشود ومصرف بی رویه بنزین هم مزیدبرعلتهاست .درکشور ما اصول مصرف بومی وتقلیدهای کورکورانه اپیدمی است ودراینده نه چندان دور انواع امراض و انفجارجمعیت ماشینها درخیابانهای کشور وزرووبال کشورعزیزمان خواهدشد .
مردم عادی هم خریدن خودمون مقصریم پراید چیه حیف پولی که بدی پراید با این کار فقط دارن جیب مردم خالی میکنن یه عده پولدار دارن پولدارتر میشن
به خدا کسی به شکایات مردم ودرد مردم نمیرسه به خدا وندی خدا ارسه برای یه ماشین به بنده انقدر تنگ شده آخرش باید جولوی دفتر مرکزی سایپا ومعترضانی که همه دلال میباشند.خودم را آتیش بزنم.طا اثباط بشه دیگر خسته شدم ازشرمندگی پدرو مادر پیر زمین گیرم.
باسلام خدمت همه دوستان عزیز از تمامی عزیزان که توانست در ایران خودرو ثبت نام کنند یک نفر نامش ببرند من که در نمایندگی خود ایران خودرو آشنا داشتم با امکانات خود شرکت نتوانست ثبت نام نماید پس هر چی فروخته شده باند بازی خود ایران خودرو بود ه
دست. بچه های اقا زاده ها و خوداشون در کاره اخرمن وشما که نمیتوانیم 700 تا ماشین یکجا بخریم خدا لعنت کند هر کس دارد ظلم میکند ما اول باید مرگ را برای خودمون بخوایم نه برای همسایه آ خر این چه زندگی هست که ما داریم میکنیم این مرگ تدریجیه. خدا شاهده اگر بچه نداشتمخودم را میکشتم که راحت بشم از این همه فشار زندگی