میزان مردودی خودروهای تهران در معاینه فنی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به این که معاینه فنی در تهران با جدیت بیشتری دنبال میشود. میزان مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی تهران ۴۰ درصد است این در حالیست که میانگین کشوری کمتر از ۳۰ درصد است.
خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به این که معاینه فنی در تهران با جدیت بیشتری دنبال میشود. میزان مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی تهران ۴۰ درصد است این در حالیست که میانگین کشوری کمتر از ۳۰ درصد است.
نواب حسینیمنش در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، اظهار کرد: در ۱۶ مرکز معاینه فنی شهر تهران ۴۸ خط ثابت و پنج خط سیار وجود دارد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به ماده ۵ قانون هوای پاک تصریح کرد: در این ماده سن گارانتی تجهیزات آلایندگی خودروها دو سال و سن معافیت از معاینه فنی چهار سال است در حالی که این موضوع باید برعکس شود.
حسینی منش ادامه داد: طی سال جاری ۱۱۰ هزار خودروی زیر چهار سال برای دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند که فقط ۳۸ درصد آنها موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند.
وی در ادامه ضمن انتقاد از اینکه برخورد با مراکز معاینه فنی متخلف در مراجع قضائی حدود دو سال زمان میبرد و طی این مدت این مراکز متخلف فعالیت میکنند، تصریح کرد: در زمینه معاینه فنی خلاءهای قانونی وجود دارد.
وی در پایان گفت: هر چه در تهران در زمینه معاینه فنی سختگیری بیشتری کنیم، فرار از تهران شکل میگیرد.
نظر کاربران
بایددیدخودرویی راخودروسازتحویل مردم می دهد این استاندارد هارادارد درواقع بایدخودرو راهنمایی ورانندگی ازنظرالودگی وعمرقطعه وغیره معاینه وبراین معیارقیمت گذاری و تحویل مشتری داده وفهرست عمرقطعات خودروازتاریخ مصرف تحویل خریدارداده وپس ازاتمام عمرمفیدقطعه خریدارملزم به تعویص ان باشد و نمایندگی ها درهرشرایطی آماده تعویض قطعات بوده باشندحتی ایام تعطیل.
برای این خودرو های اشغال داخلی باید چهار برابر هم پول بدیم
برای این خودرو های اشغال داخلی باید چهار برابر هم پول بدیم