تبلیغ پیکان در سال ۱۳۵۰ را ببینید
تصویر زیر تبلیغ خودروی پیکان در اوایل دهه پنجاه را نشان می دهد .
خبرآنلاین: تولید پیکان که از سال ۱۳۴۶ آغاز شد، در اوایل دهه پنجاه خودرویی بسیار پرطرفدار تلقی می شد.
تولید پیکان پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی نیز به صورت نمادین به موزه فرستاد شد.
از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد. سال ۱۳۴۹ پیکان اتوماتیک به جمع تولیدات پیوست. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید میشد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.
تصویر زیر تبلیغ پیکان تاکسی را در اولین سال از دهه ۵۰ نشان می دهد:
نظر کاربران
اتوماتیک؟ این دیگه کدوم مدلشه؟ نکنه توهم زدید؟
پاسخ ها
پیکان با جعبه دنده سه سرعته اتوماتیک به تعداد اندکی در آن سالها تولید شد ولی به دلیل کمبود دانش فنی تعمیر گیربکس آن مورد استقبال قرار نگرفت و با انقلاب هم تولید آن متوقف شد
چطوری سالار
یادش بخیر!!!
دقیقا ایمنی و راحتی و فنی خوبی مثل سایپا و ایرانخودرو بود بی نقص ای خدااااااااا شرم بر این دو شرکت
کجایی پیکان که سگت شرف داره به هرچی آشغاله این دوره و زمونه یادت بخیر سالار...
یادت بخیر پیکان . کم خرج بودی و این همه ادا اطوار نداشتی .
ای کاش متوقفش نمی کردند مردم با پیکان کل ایران را میگشتند وتفریح میکردند وسالم به خونه بر می گشتند کمر بند ایمنی هم نداشت
چی بودیم، کجا بودیم، چی شدیم و به کجا رسیدیم!!! یه زمانی کره ایها آرزو داشتن یه خودرو با کیفیت پیکان تولید کنن...حالا اونا چهارمین قطب خودروسازی جهان شدن و ما هم به لطف سوار شدن بر توهمات قرون وسطایی و مدیریت یه مشت آدم بی سواد هر روز در حال پسرفتیم!!!!
هی روزگار....
پاسخ ها
دمت گرم واقعیتو گفتی
افرین بیان بحقی بود.
جنازه پیکان می ارزه به پراید
قیمت چندبود از خدا بیخبرها
هرچی داریم از برکت اون زمان داریم کاش زمان برمیگشت
هی داد...
می توانستیم همین پیکان را مدرنیزه وبه روز کنیم ماشینی که درقلب تمام ایرانیان جای رفته بود
افسوس به ملت ایران که اینگونه موردکم لطفی دولت قراردارند ایاشایسته است که درحق این ملت کم لطفی شود چرابایداین ملت از داشتن یک خودرو محروم باشد الان اکثرکارمندان دولت محرومند علی الخصوص بازنشستگان که عمری به کشورومردم خدمت کردند بخصوص قشرفرهنگی ایا این بایدسزای یک معلم بازنشسته باشدکه حتی قدرت خریدیک موتورسیلت نداشته باشدچه رسدبه اتوموبیل ساده دراین کشوراسلامی فقط اغنیا قادرندازهمه موهبات برخوردارباشند تما وعده وعیدهابه مردم فراموش شد افسوس که قسط وعدالت را اینطورتعریف کردند همه چیز برای ثروتمندان فقرا بروند بمیرند زیربار گرانی وتورمی که دولتهای بی کفایت ودروغگوباعث ان هستند وای برشمادرزمان استقرار میزان الهی, چاه ویل درانتظارشماخواهدبود.
خداوند به برادران خیامی جزای خیر بده که صنعت خودرو سازی رو در این کشور راه انداختن،به مدیران حاضر هم لعنت که خودرو سازی رو با دزدیهاشون فلج کردن.
داشتیم به کجا می رفتیم .؟ ...
نابود شود هر که تولید پیکان را نابود ساخت.