آمار خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
دبیر انجمن قطعهسازان همگن اظهار داشت: امروز خودروسازها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعهسازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعهسازان در ماههای اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.
خبرگزاری ایلنا: دبیر انجمن قطعهسازان همگن اظهار داشت: امروز خودروسازها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعهسازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعهسازان در ماههای اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.
آرش محبینژاد از افزایش خودروهای فاقد قطعه در کارخانههای ایران خودرو و سایپا خبر داد.
وی گفت: بنا بر آخرین آمار، خودروهایی که در این دو کارخانه به دلیل کمبود قطعات یدکی تجاری نشدهاند و در کف انبار خوابیده است امروز به بیش از ۹۰ هزار دستگاه رسید. این یعنی سرمایه عظیمی از این دو خودروساز و قطعهسازان راکد مانده است.
محبینژاد افزود: کسری قطعات این خودروها عمدتاً داخلی است. این یعنی خودروساز نتوانسته از قطعه ساز داخلی جنس مورد نیاز خود را تهیه کند و همانطور که بارها اعلام کردیم قطعهسازان امروز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود ازسوی قطعهسازان و افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و تهیه مواد اولیه خارجی نمیتواند سفارشات خودروسازها را تامین کند. البته بخش اندکی از این خودروها نیز نیازمند قطعات وارداتی است.
دبیر انجمن قطعهسازان همگن تصریح کرد: از سوی دیگر این روند باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو میشود علاوه بر اینکه خودروساز مجبور است مکانی برای دپو کردن این خودروها تدارک ببیند در آینده نیز وقتی قطعه تامین شد دوباره باید کارگر و تکنسین بر روی این خودروها کار کند و مراحل کنترل کیفیت را دوباره پشت سر بگذارند که این هزینه زیادی به خودروسازها وارد میکند.
وی در خصوص وضعیت قطعهسازان گفت: امروز خودروسازها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعهسازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعهسازان در ماههای اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش دارند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.
وی افزود: ما تمام این مشکلات را به صورت تصویب شده به ۲۹۰ نماینده مجلس و سران سه قوا فرستادهایم. همچنین پیشنهاد خود را در هشت بند مطرح کردهایم. به نظر من تنها راه خروج از بحران فعلی اجرایی شدن این موارد هشتگانه است.
نظر کاربران
کل کشور را بفروشن بدن به اینا!
حالا ما مصرف کننده باید جبران زیان بی لیاقتی شماها بدهیم لابد
پاسخ ها
شما که ضرر نمیکنی از جیب ملت نجیب و بدبخت ایران میکشید و خودرو بی کیفیت به این ملت ساده غالب
..
میکنید
دقیقا
خونی به تن ملت نمانده که این دو زالوی بزرگ بمکن
خدایا این شرکت ها رو نابود کن
خیلی مسئولان ما بی عرضه اند!!!!
ادعا طبق طبق
موارد هشت گانه :
اصلی ترین این مواد ترغیب و تشویق و عطش و اشتیاق مردم به خرید خودرو فاقد کیفیت و ایمنی با قیمت سرسام آور بدلیل نبود مدیریت کار آمد و توانمند در صنعت خودرو سازی است
مردم باید ضرر و زیانی که خودرو سازها دارند با قیمت بالای محصولات بپردازند
حال که خودرو ساز بدلیل نبود نقدینگی قادر به ادامه فعالیت نیست بجای امتیاز دادن به خریدار با افزایش قیمت در صدد امتیاز گیری و فضا سازی برای فروش محصولات بنجل و فشل خود هست
جا دارد مردم کمی تفکر کنند و بجای دولت تدبیر مردم تدبیر کنند اجازه ندهند که تولید کنندگآن به مردم مودبانه اهانت کنند ولی محصولات غیر استاندارد را لایق مردم ایران عزیز بدانند در سال چندین هزار نفر بعلت غیر ایمن بودن خودرو جان خود را ازدست می دهند
باز بهانه بیشتر برای افزایش بیشتر قیمت خودرو
دزدی در روز روشن به بهانه تولید ملی و اشتغال
این دو شرکت اگر پاداش های نجومی خود به برخی مدیران و مهندسان و رشوه های پرداختی را کم کنند و هزینه های بیخود و اسرافی را کم کنند مطمئنا هم میتوانند بدهی ها را بپردازند و هم خودروها اماده به فروش شوند
این دو شرکت اگر پاداش های نجومی خود به برخی مدیران و مهندسان و رشوه های پرداختی را کم کنند و هزینه های بیخود و اسرافی را کم کنند مطمئنا هم میتوانند بدهی ها را بپردازند و هم خودروها اماده به فروش شوند
خدا لعنت کند . دقل ها . دورغ گویان . سود جویان بی انصاف را . خدایا شر اشرار را به خودشان برگردان . آمین یا رب عالمین.
سلام
اگر خودروسازان داخلی وجدان خودشون رو به قضاوت بگیرن میدونن که عدم مدیریت بصورت عمدی در این صنعت مهم تنها عامل مشکلات برای خودشون و مشتریان شده است
که البته به نفع عده ای مافیا تمام میشود
اگه هنوز وجدانی باقی مونده باشه
پس پول خودروهایی که گرفتن و تحویل ندا دند چکار کردند اینها همه دروغند
کمبود نقدینگی خودرو ساان به خاطر مشکلات مدیریت است
انشالله در همشون رو گل بگیرن ترو خدا نخرید ملت به خدا 3 ماه تحمل کنین تموم میشه کار اینا
اگر نمی تونید قیمت روپایین بیارید تعطیل کنید خودرو های با مصرف بالا... نقص فنی ... الودگی بالا ..و عدم ایمنی و تلفات جانی
با این همه مردم رو غارت کردند بدهی هم دارند ببینید پولها کجا رفته
جمع بشه
کجای دنیا پول خودرو را یکسال یا بیشتر قبل میگیرند و باز هم زیان میدهند
دزدهای کثیف
همش دروغه پس این خودرو سازا پولی که از مردم میگیرن وچیکار میکنن
واقعا بی لیاقت هستند فقط به فکر جیب خودشان با امکانات بیت المال هستند
خدا کنه برا همیشه ورشکسته بشن که دیگه هیچ خودروی بی کیفیتی ساخته نشه
شماره حساب بدید من پرداخت میکنم خخخخخخخ
اخه پس میلیاردها تومان پول پیش فروش از مردم گرفتن کجا بردن.
دیوث های کلاهبردار .
قطعه ای که شامل گارانتی میشه رو میگن نداریم مجبوری آزاد بخری دستمزد هم بدی تا کارت انجام شه بعدم میگن هر وقت قطعه از شرکت اومد بیار بگیر که دروغی بیش نیست... دارن دروغ میگن... دزدی میکنن و ... کارگرا هم بعضی هاشون دزدی رو یاد گرفتن... .