کاهش ۳۱ درصدی تولید خودروسازان داخلی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور گفت: اصلاح فوری قیمت قطعات خودرو و تامین کسری نقدینگی قطعهسازان به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان از جمله پیشنهادهای این انجمن برای حل مشکلات حاد زنجیره تامین خودروسازان کشور است.
خبرگزاری فارس: آرش محبینژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور امروز در گردهمایی قطعه سازان خودروی سراسر کشور گفت: انجمن قطعهسازان کشور ظرف دو ماه گذشته با ۴۰ مقام مسئول جلسه داشته و همه آنها خیلی خوب ما را درک کردهاند ولی خروجی کار تا این لحظه صفر بوده است.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور گفت: از کل ۵۵۰ هزار نفر شاغل در این صنعت از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ هزار نفر تعدیل یا تعلیق شدهاند و جمعا میتوان گفت ۱۳۰ هزار نفر تعدیل و ۱۵۰ هزار نفر تعلیق گردیدهاند.
وی افزود: از حدود ۱۲۰۰ قطعهسازی فعال در کشور تقریبا ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شدهاند.
محبینژاد اظهار داشت: قیمتهای فروش قطعات علیرغم افزایش قیمتهای مواد اولیه و نهادههای تولید اصلاح نشده و قطعهسازان با زیان قابل توجهی روبرو هستند.
وی اظهار داشت: کل مطالبات قطعهسازان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که مطالبات معوق سررسید گذشته آنها به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
محبینژاد به مشکلات حاد زنجیره تامین خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: بحران نقدینگی به دلیل مطالبات قطعهسازان از خودروسازان و افزایش چشمگیر مواد اولیه و نهادههای تولید اولین مشکل است و مشکل بعدی که باید به آن پرداخته شود حل مشکل قیمت فروش قطعات خودرو است.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان کشور اظهار داشت: دشواری تامین مواد اولیه داخلی و خارجی مشکل سوم و مشکل بعدی تسویه خریدهای اعتباری و ارزی است و علاوه بر چهار مشکل افت تیراژ تولید باعث افزایش هزینههای سربار و ضرر و زیان کلان قطعهسازی شده است.
وی اظهار داشت: خودروسازان ۳۱ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افت تولید داشته اند و نسبت به برنامه ۶۰ درصد افت تولید داشتهاند که اگر با چنین روندی وضعیت ادامه یابد تولید تا پایان سال به صفر میرسد.
محبینژاد در ادامه به هشت راه حل عملی برای حل مشکلات صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: اصلاح فوری قیمت قطعات خودرو از سوی خودروسازان ظرف حداکثر دو هفته آتی براساس نرخ نهادههای تولید، تامین کسری نقدینگی قطعهسازان به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان و انجماد بدهی بانکی خودروسازان و قطعهسازان به نظام بانکی کشور به مدت یکسال و پرداخت صرفا بهره بانکی مربوطه جهت جلوگیری از معوق شدن اقساط بانکی از جمله این پیشنهادات است.
وی افزود: همچنین تسهیل اعتبارات اسنادی داخلی LC برای کل زنجیره تامین خودرو و تسهیل ثبت سفارش و تخصیص ارز بخصوص ایجاد گزینه بدون انتقال ارز و امکان تسویه بدهی از هر طریق ممکن و عرضه کافی مواد اولیه تولید داخلی و همچنین تسویه حسابهای باز ارزی با طرفهای خارجی قطعهسازان به نرخ گشایش اعتبار از جمله راهحلهای عملی برای حل مشکلات زنجیره خودرو است.
نظر کاربران
به درک که کاهش داره
خودرو سازی به بن بست خورده .
جمع کنید بساط گشاد خودتان را .
خودرو سازی به تاریخ پیوست .
خداکند به صفر برسد بااین فرغون درست کردنشون صدرحمت به پیکان مدل ۵۶داره مثل ساعت کارمیکند
خداکند به صفر برسد بااین فرغون درست کردنشون صدرحمت به پیکان مدل ۵۶داره مثل ساعت کارمیکند
حالا مگه اون لگن ها چی بودن فقط باعث مرگ همون بهتر که تولید نشه. خودروی ملی افتضاح ملیییی..
هر ایرانی در حال حاضر حداقل دو خودرو دارد .
این یعنی پایان کار خودرو سازی .
بار کنی یا نه . واقعیت تلخ یا شیرین . بپذیریم . باور کنیم .
اسم این دولت را فقط کی گذاشته تدبیر وامید!!؟؟؟
تبخیر امید بهتر نبود!؟
چاه کن ته چاهه
کاهش برای افزایش قیمت و خالی کردن جیب مردم
بایدکاهش کند وقتی کیفییت پایین باشد قیمت بالا اینطور میشوددیگه ملت بیدار شده همه چیو میفهمد