ممنوعیت واردات خودرو ربطی به تحریم ندارد
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است، بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای ۱۴۰ میلیون تومانی را بخرد دیگر ۱۱۰ میلیون تومان برای دنا نمیداد.
خبرگزاری ایلنا: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است، بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای ۱۴۰ میلیون تومانی را بخرد دیگر ۱۱۰ میلیون تومان برای دنا نمیداد.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گفت: بنا بر مصوبه جلسه سران سه قوا تمام خودروهایی که در گمرک وجود دارند، ترخیص آنها با طی روند قانونی ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: ارزش این خودروها نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان است و درآمد دولت از ترخیص آنها نزدیک به ۱۸۰۰ میلیارد تومان تخمین زده میشود. متوسط زمانی که این خودروها برای تعیین تکلیف در گمرک ماندهاند هفت ماه است این در حالی است که ما خودروهایی داشتیم که بیش از دو سال است در گمرک مانده و ترخیص نشدهاند و همین امر سبب شده ضرر هنگفتی به وارد کننده تحمیل شود جدا از آن اکنون تمام این خودروها برای خروج از پارکینگ باید توسط تکنسین ها اورهال شوند. خودرویی که دو ماه استارت نخورد اصطلاحا باطری آن میخوابد حالا این خودروها که بیش از ۷ ماه است در پارکینگ زیر باران و برف مانده است.
دادفر در خصوص تاثیرگذاری ترخیص این خودروها بر روی بازار گفت: به علت قیمت بالای ماشینهای وارداتی این بازار در رکود است اما احتمال دارد ۱۰ تا ۱۵ درصد شاهد کاهش قمیت باشیم.
وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه علت ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی دولت است و نه حمایت از خودروسازان داخلی گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای ۱۴۰ میلیون تومانی را بخرد دیگر ۱۱۰ میلیون تومان برای دنا نمیداد. من این مساله را سال گذشته نیز اعلام کردم که با بستن واردات خودرو به دنبال افزایش چند صد درصدی تولیدات ایران خودرو و سایپا هستند و اگر ما تحریم هم نبودیم باز هم جلوی واردات خودرو گرفته میشود.
انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر دغدغه، ارز کشور است ما بارها اعلام کردیم که حاضریم از سرمایه ایرانیان خارج از کشور بدون آنکه دلاری از دولت بگیریم خودرو وارد کنیم. اما باز هم آقایان قبول نکردند زیرا می دانند حتی با این افزایش قیمت دلار باز هم افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا در مقابل قیمت خودروهای خارجی منطقی نخواهد بود و مردم تولیدات آنها را نخواهند خرید پس تنها در صورتی میتوانند خودروی خود را با این قیمت فعلی بفروشند که بازار در انحصار خودشان باشد و مردم چارهای جز خرید از آنها نداشته باشند.
نظر کاربران
اینکه بدیهی است دولت دست توی جیب مردم دارد مثل موبایل تنها ودل خوشی مردم بی پول عوض کردن گوشی بود آن را هم قطع کردن علی برکت الاه
دمت گرم اقای دادفر . اگر مافیای قدرتمند خودرو اجازه دهد که ایران خودرو و سایپا تعطیل شده و بجای اینهمه سرمایه سوزی در جایی دیگر که توانمند هستیم سرمایه گذاری کنیم کشور گلستان میشه
واردات همه چیز رو ممنوع کردن و تولید کننده داخلی هر قیمتی که دوست داره جنسش رو میفروشه
خودروهای بی کیفیت و گران قیمت داخلی بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور وارد میکنن که بزرگترین ضربه علاوه بر کشتن مردم ،نابودی آب و هوا و طبیعت است . 90 درصد الودگی کشور مربوط به خودروهاست
عدم بارش باران و برف به دلیل وجود خودروهای بی کیفیت ساخت داخل است
سالانه این دو خودروساز هزاران هزار میلیارد سزمایه کشور را نابود میکنن و چون انحصار ی عده خاص هست اجازه نمیدن که بسته بشن
اگر اجازه واردات خودرو داده بشه خودروهایی با کیفیت عالی و امنیت بالا و قیمت پایین به کشور وارد میشه
بیشترین عامل بیماری مردم که باعث میشه هزینه گزافی برای درمان مردم توسط دولت هزینه بشه ،همین خودروهای بی کیفیت هستن
سالیانه امار تصادفات در کشور ما خیلی زیاده که دلیل عمده اش همین خودروهای نا امن هستن . اگر هزینه درمان مصدومان و دیه فوت شدگان را محاسبه کنیم به ارقام سرسام اوری میرسیم که با این پولها میشه اقتصاد ی کشور را اداره کرد
خسارات وارد شده توسط ایران خودرو و سایپا به کشور بیشتر از خسارات دو جنگ جهانی اول و دوم و هشت سال جنگ با عراق متجاوز هستش
افایونی که میگن دشمنان ما بیگانگان هستن یکبار بدون جانبداری و عادلانه در مورد خودروسازان داخلی تحقیق کنن و با امار دقیق خسارت و زیانهای اونا را حساب کنن و ببینن ایا دشمن میتونه اینهمه خسارت به کشور بزنه
خشک شدن رودها و رودخانها و دریاچه ها تقصیر همین خودروسازان داخلیه
شرکت پژو سی سال قبل پژوی 405 و 206 را از رده خارج کرده اونوقت تو ایران داره تولید میشه با قیمت سرسام اور
کشور ایران یکی از مستعدترین کشورهای دنیا برای کشاورزی است اگر یک پنجم هزینه ای که صرف تولید آشغالهای بی کیفیت کرده اند صرف کشاورزی شده پود الان نه بیکار تو کشور داشتیم نه نیاز به واردات در ضمن ارزش پول ملی هم خیلی بالا بود
بر پدر و مادر مافیای خودروسازی وطنی ...... !
بر پدر و مادر کسی لعنت که باعث گرانی و رنج مردم است در این فضا که هر روز فقیر ندارتر و پول دار غنی تر می شود گزانی کمر قشر ضعیف را شکسته است وگرنه گران شدن گوشت و مرغ و تخم مرغ و ... برای کسی که پولدار است تفاوتی ندار ، این قشر ضعیف است که باید از خوراک و تفریح و پوشاک خانواده کم کند تا گذران زندگی بکند
عدالت اسلامی یعنی این
این حجم از عوضی بودن مسئولین یه کشور یه چیز نادره چقدر عذاب دادن مردم چقد؟؟؟
چاپ نکردی هم نکردی
خود دولت بائث تمام گرانیهاست و ....
این سیاستی که بازار رو انحصاری میکنن به نفع تولید کننده داخلی ، کاملا سیاست اشتباهی است چون:1-تولید کننده تا جایی که میتونه کیفیت رو پایین میاره تا هزینه تولیدش کم بشه
2-تولید کننده تا جایی که میتونه قیمت رو بالا میبره چون رقیبی نداره
این وسط دودش میره تو چشم مردم(که البته حقشونه)
مافیای خودرو سازان همه کاری می کنند تا مردم را غارت کنند و اشغالهاشون رو به هر قیمتی بفروشند یا جلو واردات خودرو رو می گیرند یا تعرفه ها روبالا می برند
لعنت به این مافیای اقتصادی حاکم بر ایران هرچی خون این ملت بدبخت رو میمکن سیر نمیشن تا ایران رو به ویرانه ایی بدتر
از اینکه هست نکنن آرام نمیشن، ملت هم که بیخیالی طی میکنن
اگر مسولین کشور به فکر مردم بودند نه جیب خودشان ،صنایع خودروسازی را تعطیل میکردند چرا که بیشترین بیماری ها وآلودگی هوا ناشی از سوخت وخودروهای بی کیفت است مسولین اگر تدبیر کنند خواهند دید که فقط با صرفه جویی در سوخت برای خودروهای کم مصرف بعد از 5سال می توان خودرو دیگری را با همین اختلاف قیمت خرید.آمار تصادفات و..... بماند
نوکر تمام نظر دهندگان
کاش مسئولین همین نظرهارو بخونن بلکه یکم به رگ غیرتشون بر بخوره
مرگ بر مسئولین نادان و رانت خوار
قانون قدرت :اصلاح طلبان حال که پا روی خر خره مردم گذاشتید تا توان دارید فشار دهید علی برکت الله.
تو هیچ کشوری وار ات خودرو ممنوع نیست خصوصا خودرو کار کرده فقط ما باید اشغالهای داخلی با قیمت چند برابر بخریم
اینهمه سرمایه رو دارند از بین می برند بخاطر مدیریت بد هم ضرر می دهند
تا کی باید خودرو سازهای داخلی مردم رو غارت کنند و اشغالهشون با قیمت چند برابر به مردم غالب کنند
درسته ربطی به تحریم نداره به این ربط داره که اگرواردات خودروباتعرفه پایین واردبشه،خودروسازهای ایران بایدبرن چوپانی کنندوبجای خودرو،گوسفندپروارکنندالبته هیچ بعیدنیست اگربه اینکارمشغول شوند،به نژادگوسفندبیچاره هم گندمیزنند!
یه چیز برام مسجل شده که دیگه تحت هیچ شرایط در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.