٩ خودروی ارزانتر از پراید را بشناسید
اگر بخواهیم با همین وضع بازار ارز و جهش دلار به نمایشگاههای خودروی خارجی سر بزنیم، میتوانیم با سرمایهای کمتر از ٢٠میلیون تومان دست پر برگردیم و خودروهایی بهتر از پراید بخریم!
روزنامه شهروند نوشت: اگر بخواهیم با همین وضع بازار ارز و جهش دلار به نمایشگاههای خودروی خارجی سر بزنیم، میتوانیم با سرمایهای کمتر از ٢٠میلیون تومان دست پر برگردیم و خودروهایی بهتر از پراید بخریم!
«پراید ارزانقیمت است و قابل جایگزینی نیست.» این مهمترین دفاع مدیران ایرانی از خودروی پرحاشیهای است که نزدیک به دودهه است در خیابانهای ایران جولان میدهد.
حالا پراید دیگر آن خودروی نسبتا ارزان سابق هم نیست و در بازار آزاد به ٣٨میلیون تومان رسیده است. این موضوع درحالی رخ میدهد که در بازار جهان، گزینههای زیادی برای مشتریان کم پول وجود دارد.
این گزینهها به اندازهای متنوع است که اگر بخواهیم با همین وضع بازار ارز و جهش دلار به نمایشگاههای خودروی خارجی سر بزنیم، میتوانیم با سرمایهای کمتر از ٢٠میلیون تومان دست پر برگردیم و حداقل خودروهای دست دوم کمسنوسال اما نسبتا باکیفیتی خریداری کنیم.
میهمان وفادار ایرانیها
پراید، یکی از نخستین محصولات کیا موتورز بود که نزدیک به دودهه قبل میهمان مشتریان ایرانی شد اما این خودروی پرحاشیه که این روزها بیشتر از هر زمانی کیفیتش زیر سوال رفته، قرار بود که خط تولیدش تا پایان امسال متوقف شود اما حالا که کمتر از ٣ماه به پایان سال باقی مانده، نهتنها خبری از توقف خط تولید نیست، بلکه جاده مخصوصنشینها بر طبل افزایش قیمت این محصول میکوبند.
پراید که هماکنون قیمت کارخانهای آن بین ٢٢ تا ٢٣,٥ میلیون تومان است، نرخ آن در بازار آزاد به ٣٨ میلیون تومان هم میرسد. یکی از ادعاهای خودروسازان داخلی برای فرار از شکایات مردم درباره قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی این است که در هیچ نقطهای از این عالم خودرویی به مانند پراید پیدا نمیکنید که اینقدر ارزان بوده و به این اندازه مجهز باشد!
یعنی در رده قیمتی زیر ٢٥میلیون تومان، تنها گزینه مناسبی که برای شما خریداران ایرانی وجود دارد، همین خودرو است و بس. اما در حالی مشتریان ایرانی با بودجه کمتر از ٢٥ میلیون تومان هیچ حق انتخاب دیگری ندارند که با همین بودجه در بازارهای جهانی میتوانید انتخابهای متعددی داشته باشید.
خودروهای کمتر از ٢٠میلیون تومان در بازار ایران
این روزها قیمت خودرو لحظهای بالا میرود. کافی است تا سری به سایتهای خرید خودرو بزنید. خودرویی که هفته گذشته به قیمت ٢٠ میلیون تومان آگهی شده بود، حالا به بالای ٢٢ میلیون تومان رسیده است.
این افزایش قیمت اما در شرایطی رخ میدهد که قرار بود با آزادشدن قیمتگذاری خودرو، بازار دلالی خودرو برچیده شود. درشرایطی با بودجه ١٢ تا ١٥ میلیون تومانی در بازارهای جهانی میتوانید خودروهای کارکردهای همچون مزدا MX-٥، اشکودا اوکتاویا vRS، آلفارومئو GTV و فولکسواگن پاسات بخرید که این روزها با این بودجه انتخابهای خیلی محدودی دارید که چندان چنگی هم به دل نمیزنند.
بهعنوان مثال، پیکانوانت سال ٨٥ که به گفته آگهیدهنده آن ٣٠٠هزار تا کارکرده ١٥ میلیون تومان قیمت خورده است، اما از دیگر گزینههایی که شما میتوانید به سراغ آن بروید، خودروی پژو ۴۰۵ مدل ٧٨ است که برای خریدار چیزی حدود ١٣میلیون تومان آب میخورد.
یکی دیگر از فروشندگان پراید آلبالویی را که مال ١٥سال پیش است را ١٤میلیون تومان قیمت گذاشته است. پراید صندوقدار مدل۸۴ هم که هیچ تخفیف بیمهای ندارد، ١٥میلیون تومان خریدوفروش میشود. پراید صندوقدار مدل۸۳ هم دیگر انتخابی است که شما با بودجه ١٣میلیونی میتوانید سراغ آن بروید.
خودروهای کمتر از ٢٠ میلیون تومان در بازار جهان
در بازار جهان برخلاف بازار ایران، میتوان با کمترین قیمتها خودروهایی خرید که از نظر کیفیت، پراید حتی به گرد پای آنها نمیرسد. خودروهای دستدومی که در حد نو به شمار میآیند و ارزانترین خودروهای بازار جهان هستند.
مزدا MX-٥: جالب است که بدانید مزدا MX-٥ هم اکنون در بازارهای جهانی به قیمت حدود ٨٠٠ پوند فروخته میشود، اما در شرایطی این خودرو نصف قیمت پراید یعنی چیزی حدود ١١ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان (با احتساب پوند ١٤هزارتومانی) برای خریدارانش آب میخورد که این خودرو یکی از پرفروشترین محصولات اسپورت تاریخ بوده و دلایل خوبی هم برای این کار وجود دارد.
فرم بدنه رودستر و دونفره، پیشرانه ٤ سیلندر مشتاق و شاسی دیفرانسیل عقب باعث شدهاند مزدا خودرویی هیجانانگیز و خوشاستایل باشد. جالب است که بدانید قدرت این خودرو ١٤٦ اسب بخار و گشتاور ١٦٨ نیوتونمتر اعلام شده است.
محبوبیت فوقالعاده MX-٥ باعث شده در بازار دستدومها نمونههای فراوانی از آن وجود داشته باشد. با کمتر از ١٠میلیون تومان میتوانید نمونههای مناسبی از نسل دوم را بخرید اما حتما باید حواستان به زنگزدگیهای اطراف رکابها و عملکرد خوب پیشرانه باشد. خبر خوب اینکه اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید، مکانیکهای زیادی میتوانند به شما کمک کنند.
اشکودا اوکتاویا vRS: این خودرو از دیگر خودروهای ارزانقیمتی است که ٩٠٠ پوند، یعنی چیزی حدود ١٢ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان قیمت خورده است.
اگرچه ظاهر این خودرو خیلی برجسته نیست اما نخستین نسل اوکتاویا vRS اشتراکات زیادی با آئودی TT نسل اول داشته و از همان پیشرانه ١,٨ لیتری توربوی ١٨٠ اسب بخاری سود میبرد. به این پیشرانه باید یک کابین جادار ٥ نفره و صندوقعقب بزرگ را اضافه کرد.
بد نیست که بدانید قدرت این خودرو ١٨٠ اسب بخار و گشتاور آن ٢٣٥ نیوتونمتر است و میتواند در ٧.٦ثانیه به سرعت ١٠٠کیلومتر در ساعت برسد.
آلفارومئو GTV: این خودرو با قیمت ٩٠٠ پوندی و استایل ایتالیایی، هندلینگ تیز و پیشرانههای شگفتانگیز از دیگر خودروهای ارزانقیمتی است که میتوانید در بازارهای جهانی خریداری کنید. آلفارومئو GTV تمامی شاخصههای یک فراری ارزانقیمت را دارد.
مدلهای ٦ سیلندر GTV در این بازه قیمتی جای نمیگیرند اما مدل ٢ لیتری ارزانتر است. در موقع خرید باید تاریخچه سرویسهای خودرو را با دقت بررسی کنید. پیشرانه این خودرو، ٤ سیلندر ٢ لیتری، قدرتش ١٤٨ اسب بخار است و صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ٨,٤ ثانیه پر میکند .
مرسدس S٣٢٠ CDI: این خودرو هم با قیمت ٩٩٥ پوند و مصرف سوخت ٧,٩ لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر گزینههای مناسب برای خریدارانی است که میخواهند کمتر از ٢٠میلیون تومان هزینه کنند. به هر حال نباید فراموش کرد که خرید یک مرسدس بنز S کلاس یکی از خریدهای هیجانانگیزی است که میتوان داشت.
این خودرو هر چه که باشد یکی از بهترینهای دنیا است. با سواری فوقالعاده راحت و پیشرانهای بزرگ و بدون استرس مرسدس یکی از بهترین گزینههاست. فقط هنگام خرید باید حواستان به سیستمهای برقی و الکترونیکی باشد.
فولکسواگن پاسات: فولکسواگن پاسات از دیگر گزینههایی است که یک ایرانی با پول پراید در بازارهای جهانی سراغ آن برود؛ شما با حدود ١٤میلیون تومان میتوانید پاسات نسل B٥ را بخرید.
شاید این خودرو از نظر هندلینگ به پای فورد موندئو نرسد اما اگر یک خودروی جادار با قابلیت اعتماد خوب میخواهید پاسات گزینه مناسبی است؛ زیرا سیستم تعلیق نرم و صندلیهای فوقالعادهای دارد.
فولکسواگن به خاطر محصولاتی با کابینهای باکیفیت شناخته میشود؛ بنابراین حتی نمونههایی با کارکرد بالا نیز میتوانند چندین سال بدون دردسر کار کنند.
مزدا RX-٨: این خودرو با قدرت ٢٢٨ اسب بخار و شتاب ٦,٤ ثانیه و بهای هزار پوندیاش از دیگر انتخابهایی است که خریداران با بودجه زیر ٢٠میلیون تومان میتوانند به سراغ آن بروند.
منحصربهفردترین ویژگی این خودرو که باعث شده در بازار کارکردهها نیز به طور باورنکردنیای ارزان باشد، پیشرانه تویین روتاری است که برخی افراد از آن فرار میکنند اما اگر بتوانید نمونهای صحیح و سالم را پیدا کنید، جدای از مصرف سوخت کم به پیشرانهای میرسید که ردلاین ٩ هزار داشته و خود خودرو نیز از تجهیزات زیادی سود میبرد.
فورد پوما: فورد پوما با قیمت ٩٩٥ پوند همانند نخستین نمونههای مینی ساختهشده توسط بامو، فورد پوما نیز پتانسیل سرمایهگذاری را دارد.
اگر بتوانید نمونههای بدون زنگزدگی و پوسیدگی با پیشرانه ١,٧ لیتری آن را پیدا کنید، معاملهای خوب خواهید داشت. این پیشرانه ١٢٣ اسب بخاری با همکاری یاماها توسعه یافته و دور آن به خوبی بالا میرود. همچنین از گیربکس ٥ سرعته دستی با تعویضهای سریع لذت خواهید برد.
فرمان پوما دقیق و پاسخگو بوده و سواری آن نیز به خوبی از عهده دستاندازها برمیآید. کنترل بدنه نیز عالی است و هیجان زیادی را پشت فرمان تجربه خواهید کرد. همه اینها با قیمت کمتر از ١٠میلیون تومان در اختیار شماست.
تویوتا راو ٤ ١,٨ VVT-I: خودروی ارزانقیمت برند تویوتا با قدرت ١٢٣ اسب بخار و مصرف سوخت ٧.٤ لیتر در هر صد کیلومتر حدود ٩٩٥ پوند قیمت دارد. نسل اول راو ٤ یکی از نخستین شاسیبلندهای کوچکی بود که از سواری لذتبخش سود میبرد.
این خودرو اگر چه امروز ظاهر خوبی ندارد اما هنوز هم سواری مناسبی داشته و جادار است. با این پول به نمونههایی با کارکرد بالا دست پیدا میکنید اما محصولات تویوتا به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته شدهاند.
همچنین به خاطر اینکه پیشرانه ١.٨ لیتری تنها در نسخههای دیفرانسیل جلو عرضه شده، بنابراین این خودرو از نظر مکانیکی سادهتر از مدلهای دو دیفرانسیل است.
آئودی TT ١,٨T کواترو: این خودرو که هزار پوند قیمت دارد، با مصرف سوخت ٩.٥ لیتر در هر صد کیلومتر در زمره خودروهای پر مصرفی است که البته سواری خیلی خوبی دارد. سواری TT به خوبی پورشه باکستر نبوده اما با وجود پیشرانه ١٧٧ اسب بخاری هنوز هم میتواند خنده را روی لبانتان بنشاند.
همچنین استایل منحصربهفرد و کیفیت قابلقبول کابین باعث شدهاند این خودرو پس از ٢٠سال هنوز هم احساس مدرنبودن را داشته باشد.
فیات پاندا: فیات پاندای ٩٩ اسبی که درسال ٢٠٠٥ قیمت پایه ٩٩٩٥ پوندی داشت هماکنون قیمت کاملاً مناسبی داشته و بسیاری از نمونههای آن را میتوان با بهای کمتر از ٢هزار پوند خریداری کرد. البته به یاد داشته باشید این خودرو در صورت تجهیز به ESP فاقد دکمه خاموش کردن آن است.
نظر کاربران
دزدای سرگردنه همیناروهم بیارن داخل بخای بخری بالا۲۰۰ملیون بات اب میخورن چون واباج ۱۵برابرپول خودروبگیرن ازت جمهوری اسلامی ایران اسلام ناب محمدی خخخخخخخخهخخه
پاسخ ها
از پراید ارزونتر یکی فرغون تیوبلکس هست و یکی گاری که زباله جمع میکنن
همون مزدا ارزان هم ایران تولیدکنند
دولت شریک دزد و شریک قافله هست تو قضیه خودروسازان
اینا بیاد ایران دلال ها یجوری قیمت میزارن براش که از صفرش هم گرونتر بشه
چرا چرت میگی من امروز زنگ زدم نمایندگی پراید وانت و گفتن ۳۶ تومن کجا ۲۴ تومنه اخه
مقصریم فقط خودمو مقصریم
واقعا دمت گرم با این امار خوب وزیبای که دادین
این خودروسازای اشغال ساز ملت رو هالو گیر اوردن خودروی۵۰۰دلاری رو قیمت بنز دارن میفروشن.
درسته که پراید گرون شد ولی ای کاش حداقل کیفیتش هم میرفت بالا* پراید 40 میلیونی واقعا که.
با توجه به این امار کاشکی اینجا خارج بود .
این قدر این اشغالها را تبلیغ نکنید. کمی به کشورهای همسایه نگاه کنید
پاسخ ها
ساندیسی خفه
سلام متاسفانه دولت محترم خود شریک خودروسازان درد میباشد. مردم را مجبور بخرید خودروهای بی کیفیت و گران قیمت میکنند ودولت محترم نیز سود و نفع خودرا میبرد . هیهات من الدوله. هیهات
چرا عکسشونو نزاشتی ؟؟
نگو داداش ..جونم اتیش گرفت..اینا با ما چیکار کردن
خوب این ها اگر وارد کشور بشود مالیات و گمرگ قیمتش را بالا می برد .
خوب این ها اگر وارد کشور بشود مالیات و گمرگ قیمتش را بالا می برد .
خخخخخخ
خدا بزنه تو سر مملکت ما که اینقد بیچاره شدیم
تاکی بایدباحسرت ماشینای خارجی رونگاه کنیم.همش به خاطرمدیران بی عرضه.بی لیاقت وبی کفایت هست
ایرانی بدتر از ایرانه حال وجود نداشته.. حلب رو قالب میکنن به ملتی که خوشون خوب میدونن حلب میخرن.. حقشونه... هر کی پراید میخره حقشه که پراید سوار شه.. چون اگه حقش پورچ و لکسوز بود حتما پورچ و لکسوز سوار میشد..
واللو با این درآمد موتورسیکلت هشتاد یا موتور گازی هم نمیتونم بخرم. همیشه دعا میکنم واسه ماشینم اتفاقی نیفته که توان جبران اون اتفاق رو ندارم. خدا نکنه چراغ ماشینم لامپش بسوزه باور کنید توان تعویص لامپ رو ندارم. تازه من با ماشینم دارم روزی ده پونزده تومن کار میکنم. هرچه بیشتر کار کنم اصطهلاک ماشینم بیشتر هست و هرچه کمتر کار کنم از حداقل مایحتاج خانه بی نصیب میشیم. نمیدونم چکار کنم.خدایا خودت کمکم کن.
پاسخ ها
خدا روزيتو زياد كنه داداش ان شاا.. هميشه سلامت باشي
بدبختر از ما مگه تو دنیا هست اخه ... با این مسئولین لیاقتمونم همینه
بین کشور های همسایه مردم ایران سوار بدترین ماشینها می شوند و اصلا قابل مقایسه نیستند در حالیکه حکومت پر مدعا ثروتهای کشور را به باد می دهد
تقصیر اون بی مدیران نالایقی هست که تعرفه 200 درصدی برای واردات خودرو تعیین کردن . بخاطر حمایت از سایپا و اشغال خودرو و سود کلانی که اقایون به جیب میزنن ، مردم باید خواری و خفت بکشن
یکی از خوردوهای نامبرده به هزار تا پراید و پژو و سمند میارزه . خدا لعنت کنه کسانی که اینهمه به مردم ظلم مبکنن
به خداوندی خدا قسم اگر ایران خودرو و سایپا کلا تعطیل بشن سالانه هزاران میلیارد سود نصیب کشور میشه
خودرو سازان دنیا دارن روز به روز تکنولوژی خودرو را ارتقا میدن تا جایی که دارن ماشینهایی تولید میکنن که در اثر تصادف اصلا کشته هم ندن ولی سودجویان وطنی دارن خون مردم را هدر میدن و میمکن
اگر وارادات خودرو ازاد بشه با وجود قیمت بالای دلار ،مردم میتونن بهترین خودروهای روز دنیا را سوار بشن . آلودگی هوا خیلی کم میشه
برای سوار ماشین های اشعال شدن پول یک ماشین واقعی رو باید بپردازیم
جناحهای قدرتمند کشور تمام امکانات کشور را در اختیار گرفتن و پای نابودی مردم ایستاده . ی روز بحث فتنه زرد و قرمز میشه ی روز حصر ی روز فلسطین و یمن و سوریه و عراق وووووو تنها چیزی که ارزش نداره جون مردم هستش
بنده پنجاه سال از عمرم گذشته همش استرس از اینده و هروز بدتر از دیروز
با وجود اینکه پراید خیلی کیفیتی نداره ولی ......اینها که همه دست دوم هستند و قیمت قطعات یدکی شون هم عموما بسیار زیاده .هزینه نگهداری بالایی دارن
پاسخ ها
خوشگله تو چه باهوشی
حالا این خودرو ها رو از کجا پیداکنیم و بخریم؟؟؟
پاسخ ها
خودرو غیر صفر حق ورود به ایران با شکوه را ندارد
خودرو صفر هم دویست درصد گمرکی باید بده تا لیاقت ورود به ایران با شکوه را پیدا کنه یعنی یه ماشین ده هزار دلاری حدود صد و چهل میلیون باید دویست هشتاد تا مالیات بده که میشه چهارصد و بیست میلیون
البته خود بزرگواران اون دویست درصد را نمی دن برا همینه که دارن
در کل هرچی بیشتر فکر می کنی نا امید تر می شی
پراید ماشین خوبیه و اصالتش فورد هست چرا انقدر خود تخریبی دارین!!!؟؟؟ مشکل از جاده های غیر استاندارد و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی هست، ضمن اینکه وقتی بیشترین ماشین این مملکت پراید هست قطعا بیشترین تصادف و کشته هم مال پرایده دیگه!
کاش این اخبار را مسئولین سایپا و ایران خودرو می خواندن که بدونند با همکاری دولت مردم را مجبور می کنند تا بی کیفیت ترین ماشین یعنی پراید را به مردم با قیمت های گزاف می فروشند و نمی گذارند مردم دستشون به ماشینهای اروپایی با کیفیت ایمن برسد
خدا لعنت کنه صاحبان قدرت تو این مملکت رو. بخدا با اسیر و گروگان هم اینجوری برخورد نمیکنند
حق ماست که ماشین اشغال تولید داخل به قیمت یه خودروی لوکس در اروپا یا امریکا بخریم ،وجالب اینکه هیچ امنیتی هم نداره و گوروگور آدم راهی قبرستان میکنه .دیدید چقدر جالب بود .
چجوری میتونیم بخریم از کجا چجوری بیاریم تو ایران باز گمرک 3 برابر پول نگیره اگر بگیره که نمیشه اگر خودرو کار کرده گمرک بهش نخوره خوبه
مردم ایران باید یک کمپین نخری خودروهای داخلی را رقم بزنند و علیه گرانی خودرو و تقاضا واردات خودروی دست دوم خارجی قیام کنند.دیگر با این خودروسازی این مملکت تا 30 سال دیگر هم امیدی به ارزانی و توان خرید اقشار مردم نمی باشد
دولت را ساقط کنید همه چیز بر میگردد به حالت سابق
جاي برا گرون شدن داره بفرمايين تعارف نکنين
قیمت لوازم خانگی خونه خوراکی رو هم بذار تا یدفه سکته کنیم بمیریم که مرگ بهتره
واقعا واقعا متاسفم اصلا برا انتشار این خبر. بخدا قسم این یعنی اوج بدبختی وعقب ماندگی همین !!!!
اینها مدیریت بلد نیستند هر چی تولید کنند زیان ده میشه
خودرو سازها مثل همه مملکت مشکل مدیریتی دارند بخاطر مدیریت ضعیف زیان ده شدند می خوان با جیب مردم جبرانش کنند
خلایق هر چه لایق