شناسایی مقصد بعدی کاربران از سوی فیسبوک
فیسبوک با استفاده از موقعیت فعلی کاربران و همچنین دادههای قبلی دیگر کاربران، میتواند مقصد بعدی آنها را پیشبینی کند.
ایسنا: فیسبوک با استفاده از موقعیت فعلی کاربران و همچنین دادههای قبلی دیگر کاربران، میتواند مقصد بعدی آنها را پیشبینی کند.
فیسبوک نه تنها در آینده خواهد دانست که شما کجا هستید، بلکه میتواند جایی را که در آینده میروید نیز حدس بزند. پایگاه خبری «بازفید نیوز» کشف کرده است که این شبکه اجتماعی یک امتیاز اختراع تحت عنوان «مسیرهای آفلاین» (Offline Trajectories) را ثبت کرده است که مقدمهای برای یک فناوری پیشبینیکننده مقصد آتی کاربران بر پایه دادههای مکانی قبلاً ثبت شده است.
بر این اساس، این برنامه قادر به استفاده از مکان قبلی ثبت شده کاربر و همچنین افراد دیگر برای پیشبینی است. بهعنوان مثال فرض کنید شما معمولاً بعد از گذراندن وقت در باشگاه، به یک رستوران خاص میروید. این فناوری با تعیین مکان فعلی شما شروع میکند و اگر شما در باشگاه باشید، احتمال رفتن شما به آن رستوران را بررسی میکند.
اگر تشخیص دهد که شما واقعاً در حال رفتن به آن رستوران هستید، میتواند خوراک خبری لازم را برای شما بارگیری کند. همچنین فیسبوک میتواند به اطلاعات مکانی دیگر کاربران برای پیشبینی حرکات شما، بویژه افرادی که دارای یک پروفایل مشابه هستند، تکیه کند. یکی دیگر از اختراعهای ثبت شده تحت عنوان «پیشبینی موقعیت با استفاده از سیگنالهای بیسیم در شبکههای اجتماعی آنلاین» برای یک فناوری است که میتواند از قدرت وای-فای، بلوتوث، شبکه سلولی تلفن همراه و ارتباط نزدیک (NFC) استفاده کند.
اگر افراد همسن شما که معمولاً به یک مجموعه از مکانهای خاص مشابه با شما میروند در نزدیکی شما باشند، این فناوری میتواند بر اساس رفتار آنها پیشبینی خود را انجام دهد. این اختراعات نشان میدهد که غولهای فناوری همچنان بهدنبال راهی برای جمعآوری اطلاعات بیشتر در مورد کاربران هستند. چرا که دانستن موقعیت دقیق شما و اطلاعات بیشتر، فرصتهای بیشتری برای ارائه تبلیغات مناسب به شبکههای اجتماعی میدهد و موجب میشود اثر تبلیغات آنها بیشتر شود.
نظر کاربران
شبکه جاسوسی