مدیرعامل مترو: اخراج کارگران تصمیم پیمانکار بود
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه در واکنش به انتشار خبر اخراج ۱۵۰ کارگر خط ۶ مترو در فضای مجازی گفت: کارگران با پیمانکار قرارداد دارند، زمانی که عملیات عمرانی کم میشود، پیمانکاران مجبور میشوند نیروی کارشان را کاهش دهند.
خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه در واکنش به انتشار خبر اخراج ۱۵۰ کارگر خط ۶ مترو در فضای مجازی گفت: کارگران با پیمانکار قرارداد دارند، زمانی که عملیات عمرانی کم میشود، پیمانکاران مجبور میشوند نیروی کارشان را کاهش دهند.
علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه درباره اخراج ۱۵۰ کارگر خط ۶ مترو گفت: اولاً مترو کارگری ندارد که بخواهد اخراج کند. کارگرها در قرارداد پیمانکارها هستند. پیمانکارها وقتی کارشان کاهش پیدا میکند، نیروهایشان را کم میکنند. در چند ماه گذشته، پیمانکار توسعه جنوبی خط ۶، چون با رکود در کار مواجه شد، به ناچار تعدادی از کارگرهای خود را کم کرد، ولی این تعداد کمتر از ۱۵۰ نفر و حدود ۱۰۰ نفر است.
وی افزود: این کاهش تعداد نیروها طبیعی است، چون کارگران دائمی نیستند و تا موقعی که کار باشد، هستند و بعد از آن مطابق قانون، تسویه حساب میکنند. این آمار مرتبط به سه ماه گذشته است و به دلیل کاهش کار در این مدت چنین اتفاقی رخ داده است.
**1300 میلیارد تومان سوخت
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه درباره فروش اوراق مشارکت توسعه مترو گفت: از ظرفیت قانونی سال ۱۳۹۶، دو هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران مجوز دادند که ۷۰۰ میلیارد تومان آن را با عاملیت بانک شهر فروختیم و مراحل اداری نهایی آن در حال طی شدن است تا پول به حساب شهرداری واریز شود.
وی افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر شهریور زمان داشت، چون وثیقههای مورد قبول بانکهای عامل از سمت شهرداری ارائه نشد، سوخت. این خیلی اتفاق ناگواری بود و اگر پول به مترو میرسید برای خط ۶ و خط هفت اتفاق خیلی خوبی بود که متأسفانه فرصت از دست رفت.
امام در مورد انتشار اوراق از سهمیه سال جاری گفت: همین ظرفیت در قانون بودجه ۱۳۹۷ پیشبینی شده که در روزهای اخیر لایحهای به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم شده که دو هزار میلیارد تومان از ظرفیت سال ۱۳۹۷ اجازه انتشار بدهند، که هنوز در صحن شورا مطرح نشده است. اگر یک فوریت این طرح در شورا مطرح و تصویب شود، پروسه اداری برای انتشار اوراق، طی خواهد شد.
وی افزود: این مسأله مترو را با مشکل مالی مواجه کرده است. شهرداری از نظر درآمدی مشکلات زیادی برای تأمین منابع مالی دارد و منبع خوبی که میتواند به مترو برای تکمیل خطوط کمک کند، همین اوراق مشارکت است.
**توسعه خط 6 و هفت در اولویت است
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه در مورد برنامه توسعه مترو گفت: در حال حاضر اولویت ما خط ۶ و هفت است و در تلاش هستیم تا محدوده ۹ کیلومتری از جنوب خط ۶ را افتتاح کنیم، ولی همچنان منابع مالی لازم به دست ما نرسیده و امیدواریم در دوره مدیریتی شهردار جدید تدبیری شود تا منابع در اختیار مترو قرار گیرد. زمانها را از دست دادهایم. اگر در شهریورماه منابع را دریافت میکردیم، بنا داشتیم تا آذرماه محدوده جنوبی را افتتاح کنیم، ولی چون هیچ پولی به ما نرسید، از شهریور تا آذرماه را از دست دادهایم.
وی افزود: البته هنوز تا آخر سال مهلت هست و میتوانیم این کار را به شرط تأمین منابع انجام دهیم، باید ببینیم آقای دکتر حناچی چه تدبیری برای این مسئله دارند. برای خط هفت تا آخر سال بنا داریم محدوده بین ایستگاه نواب تا میدان صنعت را حداقل با تکمیل نواقص دو ایستگاه، تکمیل و وارد مدار بهرهبرداری کنیم.
نظر کاربران
خوب معلومه که شیش متر زبون دارید وقتی همه استخدامی هارو پیمانکاری کردی
این چه انصافی چندسال ازعمرخودرا کارکردن به همین راحتی کار تمام شده بروید بیرون بایدقانون کاراصلاح شود تا پیمانکارجرات نداشته باشد نیروی که چندسال دارد کار را بیرون کند خدایش این پیمانکار راخشک کنند اینها ازکجا آمدن که خون کارگررامثل زالو می مکن
پاسخ ها
لعنت به هر چی پیمانکاره خدا نیامرزدش که پایه پیمانکار اورد
وقتی خصوصی سازی میشه همین است