رنج روور ایووک ۲۰۲۰ معرفی شد
کمپانی رنج روور از نسل جدید کراس اوور ایووک پرده برداشت که با تکنولوژیهای فراوانی همراه شده است.
جی اس ام: کمپانی رنج روور از نسل جدید کراس اوور ایووک پرده برداشت که با تکنولوژیهای فراوانی همراه شده است.
دو سال است که تصاویر جاسوسی زیادی از نسل جدید رنج روور ایووک منتشر میشود و اکنون پس از انتظار فراوان، کمپانی بریتانیایی نسل جدید ایووک را رسما معرفی کرده است. شاید در ابتدا ایووک شبیه به برادر کوچکتر ولار به نظر برسد ولی اینچنین نیست و با یک خودرو کاملا جدید روبهرو هستیم.
رنج روور ایووک با وجود طراحی عالی که دارد، بزرگتر از نسل قبلی نیست اما به لطف استفاده از ساختار جدید رنج روور یعنی Premium Transverse فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد به ویژه در عقب. حجم فضای بار به میزان 6 درصد افزایش پیدا کرده و به 610 لیتر رسیده است البته در صورت خواباندن صندلیهای عقب، این حجم به 1430 لیتر میرسد.
با ورود به داخل کابین هم متوجه شباهت زیاد ایووک با ولار میشویم چراکه کنسول وسط از دو نمایشگر تشکیل شده که البته به صورت آپشنال در اختیار خریداران قرار میگیرد. به علاوه صفحه آمپر از نوع دیجیتالی است. ایووک به امکانات دیگری چون صندلیهای ۱۶ جهته و تصفیه کننده هوا هم مجهز شده.
بدنه نسل جدید رنج روور ایووک به میزان ۱۳ درصد در مقایسه با نسل قبل استحکام بیشتری دارد و میزان لرزش و صدای ورودی به کابین هم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. رنج روور برای حفظ محیط زیست دست به یک اقدام جالب زده آن هم استفاده از مواد بازیافت شده و طبیعی در بدنه ایووک ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ کیلوگرم است تا آسیبهای واردشده به محیط زیست را کاهش دهد.
پلتفرم جدید از قوای محرکه هیبریدی هم پشتیبانی میکند و رنج روور با افتخار نخستین محصول هیبریدی و الکتریکی خود را در ایووک جدید معرفی کرده است. این قوای محرکه از یک موتور برقی 48 ولتی و یک موتور بنزینی تشکیل شده و قدرت آن به 296 اسب بخار میرسد. باتری به هنگام ترمزگیزی شارژ میشود و محل قرارگیری آن هم در زیر بدنه است.
عملکرد این سیستم به این صورت است که در سرعتهای 17 کیلومتر بر ساعت و کمتر و در هنگامی که راننده ترمز میکند، باتری شارژ میشود و انرژی ذخیره شده مجددا در هنگام شتاب گیری به کمک موتور میآید. لندروور برای انتقال قدرت در این خودرو از یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک ساخت ZF کمک گرفته که بدون شک عملکرد بهتری در مقایسه با قبل دارد و مصرف سوخت را هم کاهش میدهد.
رنج روور ایووک ۲۰۲۰ در ابتدا در کنار نسخه هیبریدی در یک نسخه بنزینی هم عرضه میشود که از موتور ۴ سیلندر با ۲۴۶ اسب بخار قدرت بهره میبرد و انتظار میرود در آینده نسخههای دیگری از ایووک هم عرضه شود.
ایووک در مدل ۲۰۲۰ و در تمامی نسخهها با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه میشود به علاوه اینکه ۶ حالت رانندگی مختلف هم برای آن در دسترس است. یکی از این حالتها Auto است که بهترین تنظیمات را برای سیستم تعلیق و سیستمهای الکترونیکی و بر اساس شرایط مسیر اعمال میکند.
ایووک ۲۰۲۰ به سیستم ClearSight Ground View رنج روور مجهز شده که با استفاده از دوربینهایی بر روی جلو پنجره و آینههای جانبی، مسیر جلو و زیر خودرو را بررسی میکند و مسیر را بر روی نمایشگر در نظر گرفته شده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نمایش میدهد. این دوربینها با روکش سرامیکی پوشانده شدهاند تا پاشیدن آب و گل و لای بر عملکرد آنها تاثیری نداشته باشد.
لندروور اطلاعات بیشتر و جزئیات مربوط به رنج روور ایووک ۲۰۲۰ را در نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۱۹ اعلام خواهد کرد.
نظر کاربران
ابدا، به پراید خودمون نمیشه.
پاسخ ها
چرا پدیده سایپا رانمیگویی تیبا وقتی باران می بارد بدون اینکه فرمان را جا را جا به جا کنی خودش به اطراف کشیده میشه رفتم به نماینگان اعتراض کردیم میگویند این منحرف شدن فرمان خودش یک باشن است.
ما با این جوانان باهوش مملکت میتوانیم به این فناوری دست پیدا کنیم منتها باید اونها رو باور داشته باشیم امید به انروز
خوش به حالشون میانگین درامد مردم تو امریکا سالی 50000 دلار هست یعنی اگه یه شغل معمولی داشته باشه با یک سال پس انداز حقوقت میتونی رنج روور سوار شی حالا اینجا با میانگین درامد 1000 دلاری در سال باید ۵۰ سال کار کنی تا پولش رو بدست بیاری باز هم نمیتونی بخری جون دولت به اندازه قیمت ماشین ازت تعرفه میگیره
او یس