قیمت خودرو آزاد میشود؟
اخیراً یک رسانه دولت مدعی شده قرار است قیمت مصوب خودرو ۵درصد کمتر از حاشیه بازار شود که این امر با سکوت وزارت صنعت روبهرو شده و بازار خودرو را بلاتکلیفتر از روزهای گذشته کرده است.
خبرگزاری تسنیم: ماجرای افزایش قیمت خودرو در طول چند هفته اخیر بسیار داغ شده و نقل قولهای متعددی در مورد سرنوشت قیمتها در بازار مطرح میشود.
در این شرایط خودروسازان که مدعی اصلی افزایش قیمتها هستند مدام با ادلههای خاص خودشان بر طبل گرانی خودرو میزنند و وزارت صنعت هم همسو با آنها خبرهای ضد و نقیضی در مورد تغییرات قیمت خودرو را مطرح میکند، بهنحوی که یک روز معاون سابق وزیر صنعت میگوید "قیمتهای جدید خودرو را یکشنبه هفته جاری اعلام خواهیم کرد" و از طرف دیگر وزارت صنعت با ارسال اطلاعیهای از عدم تصمیمگیری در مورد قیمت خودرو صحبت میکند. در نهایت هم خبر از پیشنهادات ۱۰ مادهای به وزیر صنعت میشود.
البته از طرف دیگر صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را موکول به امضای رئیس جمهور عنوان میکنند. جالب اینجاست روزنامه دولت هم در جدیدترین اظهار نظر خود بهنقل از یک مقام آگاه مدعی شده "در جلسه شنبه ۲۶ آبان ماه معاونین وزیر، خودروسازان، قطعهسازان و کارشناسان خودرو قرار شده قیمت خودرو ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار شود".
متأسفانه همین اخبار عاملی شده تا بازار این روزهای خرید و فروش خودرو در بلاتکلیفی قرار داشته و کمتر معاملاتی در آن انجام شود. عمده فروشندگان خودرو مقصر اصلی وضعیت امروز بازار را خودروسازان میدانند چرا که با کاهش عرضه باعث شدهاند تا فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار شکاف بسیاری پیدا کرده و دست دلالان و واسطهگران در بازار باز شود.
فروشندگان خودرو با اعلام اینکه دلیل شرایط این روزهای بازار خودرو و ایجاد شکاف قیمتی کارخانه تا بازار خودروها فقط متوجه خودروسازان است میگویند: مگر میشود قیمت کاذب این روزهای بازار را معیار قرار داده و فروش کارخانه خودرو زیر ۵ درصد بازار باشد. مگر قیمت خودروی ۵۰ میلیون تومانی کارخانه که امروز به ۱۳۵ میلیون تومان رسیده منطقی است! متأسفانه بازار رها شده و هیچ تصمیمی برای مدیریت آن اتخاذ نمیشود.
در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان از ١٣ تا ١٥ میلیون تومان و خودروهای ۳۰ تا ٤٥ میلیون تومان ٢٣ تا ٤٧ میلیون تومان و خودروهای ٤٥ تا ٥٥ میلیون تومان ٤٣ تا ٥٨ میلیون تومان رشد پیدا کرده و خبری هم از نظارت دستگاهها بر بازار نیست.
نظر کاربران
بهترین روش برای رهایی از دست این دو خودروساز آزادسازی قیمتها و حذف تعرفه بر واردات خودرو می باشد و دادن تخفیفاتی در صورت واردات خودروهای با سوخت کمتر از نوع خارجی آن حالا در این فضای باز آیا خودروسازان باز می توانند رقابت کنند بله این دو خودروساز چند نصر را بیچاره کردند نگاه کنید به خودروسازان دیگر کشورها هنوز ما همان پلتفرم پراید و پژو روا در حال توسعه داریم از آنجا بدتر حتی اینها دنا تغییر یافته سمند را هم نمیتواند تحویل بدهد آیا باید با این طناب پوسیده باز هم برویم اگر مسئولین این تصمیم را نگیرند و راه رهایی ما را از این دو خودروساز نبینند واقعا فاجعه بزرگی برای نسل آینده ایجاد کردهاند نسل ما که گذشت به فکر آیندگان باشید آیا پراید قاتل در جاده ها آیا بی کیفیت ماشین ها با مصرف بالا بلای جان مردم نیست تفکر کنید تصمیم سیاسی نگیرید
الان خیلی به فکر مردم هستید؟؟
۲۰۷ بوده ۵۴ میلیون
الان توی بازار میگین ۱۱۰ میلیون
بعد میخواین ۵درصد کمتر بشه و بگید نزاشتید گرون شه
به ما مردم میخندید...
حب حقم دارید... از ماست که بر ماست..
یعنی از این گرونتر.داریم میرسیم به حرف وزیر صمت سابق.پراید۶۲میلیون
کجا نظارت هست که اینجا باشه؟
کجا نظارت هست که اینجا باشه؟
پس قانونأ واردات خودرو هم باید ازاد بشه تا مردم هم حق انتخاب پیدا کنن
بفرمایید دقیقا در چه قسمتی نظارت هست که در بازار خودرو نیست این بازار یه راهکار دارد اونهم نخریدنه!
کاش ما مردم غیرت داشتیم نمی خریدم
جانان من، عزیزان من وقتی که خودروهای داخلی خریدار ندارد و همه مردم با توجه به این قیمت خودروها فقط خواهان و خریدار خودرو خارجی، بدون دلال هستند، حال اگر اجازه دهید مردم حتی بصورت انفرادی خودرو خود را میخرند و می آورند، حال اگر خودرو سازان راضی به فروش دم قسط خودروهای خود با قیمت مناسب عرضه میکنند، بسم الله، و الا هیچکس نمی آد 60-70میلیون بده و یک لگن برداره که اکثر قطعات آن چینی درجه سه و چهار هستند و با این حال رسم شده قضات خودروهای یورو چهار برای یک سنسور ساده در فروشگاه ها وجود ندارد، اما در یک فروشگاه کوچک این قطعات را چند برابر عرضه میکند، این هم از معضلات نخريدن خودروهای لگن داخلی است، لطف کنید خودروهای خارجی را با بهترین مارک ایرانی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت مقایسه کنید تا متوجه شوید، مگه کسی پول حرام یا باد آورده داشته باشد خودرو داخلی بخرد،
انشاءالله مدت این دولت یٵس و بی تدبیر هرچه زودتر تمام شود تا مردم بیش از اسیر نالایقی آنها نشوند!
پاسخ ها
انشاءالله، غمت نباشه، همیشه ابرهای سیاه وقتی خشن میشوند که میخوان از آسمان آن قسمت رد شوند، میرسد، میرسد، عجله حایز نیست،
خیلی ساده ای که فقط دولت مقصر میدونی!!یه کم دیدت باز کن ازاصل واساس مشکل دارن.مشکلات با رفتن یه وامدن یک ریاکار با شعارهای دلفریب حل نمیشه حل شدنی بود تا حالا حل شده بود.فقط اصل و.....!!!
واردات روآزادکنن تعرفه روکم کنن قیمت لگن داخلی پایین میاد
تا وقتی دلار ۴۰۰۰ تومنبود قیمت خودرو آزاد نمیکردن تا ازون طرف تعرفه وارد کردن خودرو ۵ %نکنن الان دلار بالا رفته دنبال آزاد کردن قیمت خودرو هستند
همه دزدو مختلص تشریف دارن.
نه که الان قیمت خودرو دست شماست.
قیمت هر خودرو دستدلالان است و هیچ وقت دست دولت نبوده.
باید واردات خودرو آزاد شود کشورهایی که خودروسازی ندارند همین بغل گوش ما چکار می کنند باید خودروساز خودش را در بازار رقابتی پیدا کند نه بازار انحصاری
مافیای آشغالساز خودش بحران ساختگی در بازار خودرو. ایجاد کرده و دنبال رسیدن به هدفش که فروختن آشغالها با قیمت بالا به مردم بیچاره است , واقعا خجالت آوره , قیمتهای بالا و کاذب رو که در بازار وجود داره رو ملاک قرار دادند
خوب آدم عاقل مگر قیمت بازار ثابت هست که ۵ درصد زیر قیمت. بازار تصویب کنید مثلا شما قیمت را به بازار نزدیک کردید بعد قیمت بازار دو برابر شد بعد دیگر بهانه بعدی شما چه خواهد بود یا افزایش بعدی شما به کی موکول خواهد شد .
بعد قطعه سازان دیگر دبه در نخواند آورد .
بعد آیا این هم گرانی راه افتاد حقوق کارگران کارخانه خودتان چند در صد افزایش پیدا خواهد کرد .
آیا کارگران اعتصاب نخواهد کرد .
بعد خود کارخانه تعطیل نخواهد شد .
آیا بخش مسکن و صنعت و ارزاق عمومی ثابت خواهد ماند .
بعد حمل و نقل و .... دست خوش تغییرات نخواهد بود .
ای خاک بر سر پول پرستان کند .
چیزی بنام عرضه و تقاضا می دانید .
وقتی ماشین های خارجی برای پول داران هست .
وقتی انبوه ماشین مدل پایین وجود دارد .
وقتی بی نیازی خانواده ها برای ماشین هست .
آیا زمان خوبی برای ایجاد بحران در خودرو سازی هست .
ای عزیز سانسور چی من نمی دانم کدام طرفی هستی .
ولی مطرح کردن این مسایل بنفع روشنگری جامعه هست .
حذف نکن برادر . حذف نکن عزیز . حذف نکن تا حذف نشی .
الان کارخانه ها به خاطر قیمت پایین ماشین بیرون نمیدن و تمام ماشین ها را دلال ها خریده اند هر ماشین دو برابر قیمت کارخانه است قطعه سازها مشکل دارن خوب قیمت را آزاد کنید تا خروجی خودرو بیشتر شود و قیمت ها خود به خود کاهش بازار متعادل میشود
قیمت خودرو نباید آزاد شود چون گران میشود
بی صاحب ترین بازار بازار خودرو است
یکی نیست به داد مردم برسه گرانی پشت گرانی تا کی خدا؟!خودت شر اینا را کم کن انشاءا...
آقا مگه شما نمیگید تیبا رو تو سوریه داریم 100 میلیون به بالا میفروشم. آقا دمتون گرم کل تولید رو ببرید اونجا بفرشتید اصلا ماشین منم مال شما ولی عوضش بزارید ماشین خارجی بدون گمرک وارد ایران شه. طرف میگه مردم سوریه تیبا بخرن خیلی قیمتش مناسب درمیاد تا یه ماشین محصول شرکت دیگه. تو رو به چی راجب ما فک میکنی....
یکم بفکر مردم باشین . اگه پراید تو بازار شد 80 میلیون پس شما باید پراید بدین 75 میلیون . خدایش این دو شرکت ایرانی بازار رو به گند کشیدن کاشکی سپاه همکاره ملت بودن تا حالا دیدین بکن سپاهی اختلاس کرده . نه . چون مردن هستن هر چی مردم دارن از سپاه دارند
اگه پراید تو بازار بشه مثلا ۵ تومن کارخونه ها میدن ۴۵۰۰ ؟
قرارشد که ۵ درصد زیر قیمت بازار بدن دیگه....
سلام به نظر منم آزادبشه بهتره ولی به شرطی که مردم هم درآمد داشته باشن همه چیو بادلارحساب میکنن حق گارگر بیچاره هم بادلار بدین
همه رو مثل گوسفند بازی میدن...
پس باید گمرکی واردات خودرو برداشته بشه و حق انتخاب به ملت داده شودواقعا تا کی به ملت می خواهند ظلم کنند،