دلایل تصادف خودروی حامل نوربخش اعلام شد
رییس پلیس راه گلستان، علت حادثه تصادف رانندگی خودرو دکتر نوربخش و تاج الدین مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی را سه عامل عدم رعایت حق تقدم راننده سواری، عدم توجه کافی به جلو راننده تریلی و قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن اعلام کرد.
خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راه گلستان، علت حادثه تصادف رانندگی خودرو دکتر نوربخش و تاج الدین مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی را سه عامل عدم رعایت حق تقدم راننده سواری، عدم توجه کافی به جلو راننده تریلی و قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن اعلام کرد.
سرهنگ علی عبدی گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده در خصوص علت تصادف روز گذشته که منجر به فوت مدیر عامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی کشور شد، سه عامل مشترک در این حادثه نقش داشتند.
وی افزود: اولین علت، بی احتیاطی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، دومین علت، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی نفتکش و سومین علت مربوط به قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیر همسطح بوده است.
دکتر نوربخش و تاج الدین که از همراهان وزیر کار در سفر به گلستان بودند، عصر روز گذشته حین خدمت در بریدگی ورودی غربی گرگان بر اثر تصادف با یک تانکر تریلی حمل سوخت جان خود را از دست دادند.
نظر کاربران
اگر کمربند بسته بودند ، باتوجه به آسیبی که به خودرو لندکروزر وارد شده ، به احتمال زیاد فوت نمی کردند
پاسخ ها
خدا رحمتشون کنه.....محل کار بنده در همان نزدیکی محل تصادف هست که هر روز برای رسیدن به محل کارم بایستی اون بریدگی رو رد کنم.هر روز شاهد تصادف هستم...اما هیچ مسئولی جهت رفع این مشکل پیش قدم نشده است...انشاا...که بعد این اتفاق دوستان به خودشان بیایند.
این جاده ها جان مسئولینم میگیره ، پس اقایون بیشتر حواستون باشه
مرگو میر جاده ای ، هوایی و ریلی فقط واسه ما مردم عادی نیست
خدارحمت کند
چه عجب اداره راه هم مقصر شد!!!!
این قدر شکاک و بد بین بودن که تو اولین کار راننده تریلر بدبخت رو گرفتن بازداشت کردن حالا هم که خودشون مقصرن
تسلیت میگم به این ۲ خانواده ی داغدار
کاش این توهم های پوچ از ذهن مسئولان بیرون بره
خوب حالاکه چی
خوب راننده سوارى مقصر بوده واسه چى راننده تريلى رو بازداشت کردن حالا تو شرايط معمول همين اتفاق رخ مى داد
حال چون دو نفر از اعضا ی سران تویی این جاده های که بار ها مردم عادی تصادف میکردند و صدمه می دیدند اشکالی نداشت شاهد به فکر بیفتند این آقایان
تا حالا اونجا چندتا تصادف داشته ؟ تو این یه سال اخیر رو فقط آمار بدین .
اخه این خودرو که آسیب جدی ندید که باعث فوت این بنده خداها شد حتما سرنشینان پشت کمربند ایمنی نبستن
راننده تریلی چرا مقصر شده وقتی او در حال دور زدن بوده عدم توجه بجلو و جا هت فنی و عللی ندارد چطور کارشناسی شده؟؟
پاسخ ها
این یه طور ازمایش خدا میباشد میخواهد بندگان خود را امتحان کند کارشناس راهور در این میان از ازمایش خدا موفق در نیامد چرا که راننده نفتکش بیچاره راه خودش میرفته علم امامت داره اینچنین شخصیت هایی توی این خودرو هستن
راننده تویوتا حق تقدم رعایت نکرده پیچیده جلو تانکر به راننده بدبخت تانکر چه ربطی داره؟ کرم از خود درخت بوده
تسلیت
پاسخ ها
به نظر من مسئولین دانشگاه علوم پزشکی که در ایمن کردن دور برگردون پافشاری و اصرار نکرده اند نیز مقصرند
هر روز هزاران دانشجو و کارمند دانشگاه و سرباز و روستائیان از اینجا تردد می کنند.
از این قصور های راه سازی تو کشور سر هر قدمی پیدا میشه ولی کجان مسولانی که ببینن
راننده تویوتا بعلت عدم رعایت حق تقدم عبورونقض ماده 138ایئن نامه راهنمائی ورانندگی به میزان صدرصد مقصر هستند عدم توجه راننده تریلی در این حادثه اصلا صدق نمیکندمگر تصادف جلو به عقب بوده یا باعابر تصادف کردندکه عدم توجه برایش در نظر گرفتندراننده تریلی زمانی می توانست مقصر باشدکه سرعت مجاز در ان محل را رعایت نکرده باشدکه با توجه به داشتن جی پی اس می توان به سرعت ان در زمان حادثه دست پیداکردبنظر الکی مقصرش کردنداما اینکه به اداره راه نقش تقصر دادندمی بایستی از قبل نواقص راه یا ان نقطه را توسط کارشناس پلیس راه،یا راهنمائی اعلام میکردندکه این نقطه از راه حادثه خیز یابه اصطلاح پرخطراست که در صورت قصور از سوی سازمان مربوطه به جهت عدم رفع نواقص اعلامی یا عدم ایمن سازی مناسب می توان نقش تقصر داد.در غیراینصورت خیر،در مجموع راننده تریلی بنظر به ناحق مقصرش کردندواگر سرنشینان تویوتا از افراد عادی جامعه ما بودندمجازاتی گریبانگیر راننده تریلی نمی شد. اگر راننده تریلی مورد تهدید قرار نگیرد می تواند با همانگی با دادستان ان منطقه به نظریه کارشناسی اعتراض کند.روح ان عزیزان شادخداوند به خانواده هایشان هم صبر عنایت کند.
پاسخ ها
نظر شمار دقیقا تایید میکنم مضاف براینکه خودم چون در استان مازندران زندگی میکنم و نرسیده به اکثر دور برگردان ها سرعت گیر نصب شده و سرعت مجاز در این محدوده ۶۰ کیلومتر است هیچ تریلی ای بیشتر از این سرعت عبور نمیکند
حالا که کشته شدگان از مقاماتن قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن هم از دلایل تصادف محسوب شده
ولی وقتی مینی بوس مینی بوس دانش آموز کشته میشه، مقصر خودشونن
هربار یه چیز میگید این عکس از پشت برخورد کرده راننده سواری؟؟؟؟
راننده نفتکش شانس آورد گردنش را در همان میدان نزدند حالا اشکال نداره گردن وزیر راه را همین اول کار بزنید تا وزیر بعدی حساب کار دستش بیاد
بارها به اداره راه های مازندران مراجعه کردم راجع به ساحت دور برگردان ایمن همیشه ادعا کردند این مورد جزء طرح توسعه هست نمیشود کاری کرد من گفتم پس معلوم است جان انسانها برای شما بی ارزش است
بارها به ۱۹۷ زنگ زدم و گفتم بجای اینکه در کمربندهایی که سرعت مجاز صد کیلو متر است و شما کمین می کنید و به خاطر ۵ یا ده کیلومتر سرعت بیشتر ماشین ها را جریمه می کنید سر این دور برگردان های ناقص بایستید و کسانیکه بدون حق تقدم دور می زنند را جریمه کنید
با توضیحی که کار شناس راهنمایی رانندگی دادند در ص
ورتیکه سرعت تریلی در حد مجاز بوده باشد به نظر من راننده تریلی مقصر نیست
و در آخر دوست دارم یک روز در خدمت پلیس راه باشم و صدها تخلف خودشان را به آنها که مجری قانون هستند یاد آوری کنم
زیرا در کشور هیچکس با آموزش رانندگی صحیح و معیارهای امتحانی درست گواهی نامه نگرفته است
پس مقصر هیچکس نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه نوع جواب دادنه
صد در صد مقصر وزارت راه هستش
در تهران یک دور برگردان تا حدودی استاندارد وجود دارد و اون هم در اتوبان بسیج پایین تر از محلاتی و در استان مازندران هم یک دور برگردان استاندارد و جود دارد و اون هم در نمک آبرود که متاسفانه بلا استفاده است
فکر کنم سومی از همه مهمتر بود
خوب الحمدا اله همه مقصر بودن و پرونده مختومست
قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان
اگه 200 تا شهروند معمولی مرده بودن قصور نبود، حالا تازه فهمیدن
تویوتا لند کروزر
اگه تو پرايد بودن زنده ميموندن.چون ايمني پرايد بالاست.
ما از این ایرادات ونواقص جاده ای کم نداریم
حقوقی که مهندسان راه مسءولین وزارت راه میگیرن حلال ؟
با این کم کاری ها وبی فکری ها من که بعید بدونم بقول یکی از کاربرها فقط جریمه میکنن هفته پیش رفتیم اراک بعد قم بنزین زدیم نماز وناهار برامون اس اومده تخلف سرعت ما حتی قبض پمپ بنزین هم داریم اصلا سرعت ماشین بخاطر تعمیر جدید ۱۱۰بیشتر نبود
حالا شاید روح این دو مرحوم کمک کنه وضع جاده ها بهتر بشه
پاسخ ها
آقای دلسوز سلام
در بعضی نقاط جاده اراک قم ازجمله پیچهای راهجرد و سنبل آباد و نظر گاه قم و همچنین کمربندی قم سرعت مجاز زیر ۱۱۰ کیلومتر به ترتیب ۷۰ کیلومتر ۶۰ کیلومتر و ۸۰ کیلومتر است ببین برای کجا تخلف سرعت نوشتند چون همه جا سرعت مجاز ۱۱۰ کیلو متر نیست
دوتا مطلب قبلی مرا نمیدانم برای چه نوشتید
اما باید عرض کنم اگر تصادف خارج از شهر یا کمر بندی ها باشد سرعت مجاز سر تا سر جاده های شمال نرسیده به دور برگردان ها ۶۰ کیلو متر است و قبل از رسیدن به اغلب این دور برگردانها که تا دلت بخواد سرعت گیر نصب کردند من تا حالا با ندیدم تریلی بیش از ۶۰ کیلومتر از این سرعت گیر ها عبور کرده باشد بنابراین به هیچ عنوان راننده تریلی مقصر نیست
حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش بعد از اتوبان مدرس تو اتوبان حقانی یه تصادف شده بود کارشناس راهنمایی رانندگی ماشینی که در اتوبان دنده عقب میآمد را میگفت داشته اصلاح مسیر میکرده و ماشینی که حق با اون بوده و وقتی با اون صحنه مواجه میشه برای اینکه به اون نزند منحرف میشه و میخورد به گارد ریل را مقصر نداشتن نگاه به جلو قلمداد کردند
اصلا واژه اصلاح مسیر در رانندگی درست نیست وقتی شما حد اقل پیش از دویست متر مانده به مسیر مورد نظر قرار نگرفتی بایدبراه مستقیم بری تا چهار راه بعد یا پل بعد یا دور برگردان بعد
برای اینکه مردم را عادت بدهیم که حق تقدم را در دور برگردان ها رعایت کنند باید موقتا دور برگردان ها را با قرار دادن بلوک هایی که بین اتوبانها نصب می کنند در این دور برگردان کاری کنند که در هر لچظه یک خودرو بتواند دور بزند نه شش تا
یه روز بیایید دوز برگردان شیرود به تنکابن را در کمر بندی تنکابن ببیند بعد خواهید دید که با چه افتضاحی سه تا شش خودرو باهم دور میزنند هر کدام میروند تو شکم اون یکی
اینها را پلیس میبیند ولی هیچگاه جریمه نمیکند چون خودش هم همین کارها را انجام می دهد
به نظر من این کارشناس اسم یک نفر دیگر را هم فراموش کرده اون هم مخترع خودرو اقای دایملر را میگم
بالاخره قصور مسئولین دامن خودتون گرفت شکرت خدا
مگه تصادف و مرگ برای مسئولینم هست؟
به درک انقدر حق این ملت خوردن میدونی چقدر فقط حقوقشون بود
دارودسته اخوندی توی این چند سال هیچکار نکردن.بهترین سرمایه های این مملکت که مردم فهیم ایران هستند از بی توجهی وزارت راه عاصی شدند.
با سلام من از مردم خواهشمندم زود قضاوت نکنند و از مسعولین قضایی تقاضا دارم جهت رسیدگی به
علت این حادثه با تحقیقات کامل که ایا راننده سواری خواسته مسعولین را محقق ساخته یا اینکه راننده توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی نداشته با تشکر
پاسخ ها
آقای کاظمی
راننده هم فرماندار است هم هم فرمانده سر نشینان و باید طبق قوانین راهنمایی و رانندگی ،رانندگی کند نه فرمان بالا دستی
این فرمایش شما یعنی اگر کسی گفت بمیر زیر دست باید خود کشی کند
سلام