۷۹۵۲۳۰
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

نارضایتی زائران اربعین از نرخ مکالمات

بررسی‌های صورت گرفته گویای آن است که بالغ بر ۷۰ درصد زائران عراق که در نظرسنجی‌ ایسپا شرکت کرده‌اند، از قیمت مکالمات خود در ایام اربعین رضایت نداشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: بررسی‌های صورت گرفته گویای آن است که بالغ بر ۷۰ درصد زائران عراق که در نظرسنجی‌ ایسپا شرکت کرده‌اند، از قیمت مکالمات خود در ایام اربعین رضایت نداشته‌اند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران برای چهارمین سال پیاپی اقدام به اجرای نظرسنجی از زائران و شرکت‎کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی کرده است. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند.

نظرسنجی اربعینی ایسپا با حجم نمونه ۱۴۹۱ نفر بین روزهای ۶ تا ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۷ با همکای شعب ایسپا در استان‎های ایلام و خوزستان عملیاتی شده است و نتایج آن به مرور زمان منتشر می‎شود.

یکی از محورهای مورد برسی این نظرسنجی نحوه و میزان استفاده از سیم کارت‎های داخلی یا عراقی بوده است. مطابق نظرسنجی مذکور ۷۵.۳درصد زائران از سیم کارت ایرانی استفاده کرده‎اند و ۲۱.۸درصد اعلام کرده‎اند که سیم کارت عراقی تهیه کرده‎اند.

از میان این جمعیت ۷۸.۱ درصد از قیمت مکالمات راضی نبوده‎اند و ۱۹.۶ درصد اعلام رضایت کردند. نوع مصرف سیم کارت داخلی علی‎رغم تأکیدات مسؤلین مبنی بر استفاده از سیم‎کارت‎های عراقی صورت پذیرفته است.

در بخش دیگری از نظرسنجی ۵۷.۹ درصد پاسخگویان مشکل عمده خویش را گران بودن سفر اعلام کرده اند در حالی که این گزینه در سال‎های گذشته درصد بسیار متفاوتی را به خویش اختصاص داده بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی ایسپا، با توجه به تجربیات نظرسنجی ایسپا، میز «مطالعه تجربی پیاده‎روی اربعین» به عنوان زیرمجموعه‎ای از گروه مطالعاتی «دین، فرهنگ و اندیشه» ایسپا راه‎اندازی شده است که پیش از این رفتارهای دینی ایرانیان رابه صورت کلان و نیز در ذیل موضوعاتی چون «پوشش و حجاب»، «روزه‎داری» و «شرکت در عزاداری‎های ماه محرم» بارها مورد سنجش قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    اینها برای زیارت رفته بودند یا مکالمه؟

    پاسخ ها

    • الی

      وقتی یکی میره زیارت، لازم وضروریه که باخانوادس درارتباط باشه، وگرنه خانوادش ازنگرانی دق میکنن تابرگرده!
      همسرم امروز ازمرز ردشد، فرداش براش پیامک اومده بود ۹۶هزارتومن هزینه مکالمت شده، درحالیکه یکبار بامن حرف زده بود، یبار با پدرومادرش،یبار خواهرش یبارم پدرمن.هرمکالمه زیر ۵دقیقه!!!! پرینت گرفتیم. مملکت هرکی هرکیه دیگه. هرکی هرچی دلش خواس میکنه

  • شهرام

    اینهمه امکانات گرفتن بازم قر میزنن .

  • علی

    واقعن آقایان از زائران ک ی هفته درعراق مکالمہ داشتن نظرسنجی میکنن،ولی از مردمی ک بایستی دائمی از مکالمات داخلی استفاده کنند نظرسنجی نمیکنند،من هر دوسہ روز 5هزار سیم ہمراه ش میکنم ده دقیقه تماس میگرم ش تمومه واقعن نمیدونم تعرفه همراه برچه اساسے محاسبه میکنند

  • بدون نام

    به جهنم

  • بدون نام

    حالا نه اینکه بقیه مردم خیلی راضی هستن

  • ممد

    خب مکالمه بین دو تا کشور عراق و ایران گرونه دیگه. نکنه میخواستید دولت براتون مجانی حساب بکنه؟!!!

  • بدون نام

    اون سی درصد هم که اعتراض نداشتند بخاطر این بوده که از تلفن استفاده نکرده ند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج