قطع ۲۲ هزار سیمکارت به دلیل مزاحمت پیامکی
در راستای ساماندهی ارسال پیامکهای تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک تبلیغاتی می کردند، قطع کرد.
خبرگزاری مهر: براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع ارتباط شده است.
سامانه دریافت شکایت از پیامک های تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک های تبلیغاتی که از سرشماره های شخصی ارسال می شود راه اندازی شده است. بر این اساس مشترکانی که پیامک های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می کنند می توانند با ارسال شماره ای که این پیامک به آنها ارسال شده به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایت خود را گزارش کنند.
در کنار این سامانه، امکان انتخاب پیامکهای تبلیغاتی از طریق پنل های پیامکی اپراتورها نیز برای مشترکان فراهم شده است و در کنار آن، سامانه ۸۰۰ نیز امکان لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی را فراهم می کند. رگولاتوری با راه اندازی این سامانه در تلاس است که به مقوله مزاحمتهای پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.
نظر کاربران
این خبر را هفته ای یکبار به نقل از وزیر قطع ارتباطات مرتب پخش می کنید . ولی برای ما نه تنها پیام تبلیغاتی قطع نشده ، بلکه ۱۰ برابر هم شده !
چه فایده ای داره، کسی که کارش مزاحمته، ده هزار تومان میده و یه سیمکارت جدید میخره. باید کسی که مزاحم شده اجازه خرید سیمکارت نداشته باشه. وگرنه این کارها فایده ای نداره