تعیین سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت
هیات وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری، استیشن ( ون) و سواری کار را ۲۰ سال و خودروی عمومی سواری دوگانه سوز ۱۰ سال تعیین کرد.
خبرگزاری ایلنا: هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمانهای مسئول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانهسوز بودن ۱۰ سال، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسیهایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.
بر این اساس وانت پایه گازسوز ۱۵ سال و بنزینی و دوگانهسوز دیزلی ۱۴ سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درونشهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال، پایهگازسوز ۱۲ سال و اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.
با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینیبوس و میدلباس درونشهری و برونشهری دیزلی ۱۰، پایهگازسوز ۱۲ و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر شده است.
بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برونشهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری شش سال، بنزینی انژکتوری هشت سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.
نظر کاربران
روی مدل نمیشه بگی
موتورسیکلت هست توی بعضی خونه ها ماهی یه روز روشن بوده برای مواقعی که ماشین مشکل داشته
خوب که چی
عجب خیلی فکر کردین این کاررو کشف کردین.بابا مردم پول دوچرخه ندارند حالا خوردو پیشکش-
بیا اصفهان برو یه سر خمینی شهر بزن موتورسیکلت یاماها بهش میگه صد خارجی از دوره هخامنشیانه هنوزم خرید وفروش میشه
سن که مهم نیست. مهم کیفیته. در آمریکا اتومبیل شصت سال پیش را هنوز دارن استفاده میکنن و اتفاقا خیلی هم قیمتشه.
شب و روز فکر میکنن چطور از مردم بدبخت پول کش برند خدا ریشه اتان را دربیارد