۷۸۳۱۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

روز گذشته تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت ۴.۵ سال مشغول آماده‌سازی آن بودند، رونمایی کنند.

ایرنا: سه شنبه تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت ۴.۵ سال مشغول آماده‌سازی آن بودند، رونمایی کنند. مسعود مرادی، طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که پروژه ساخت این خودرو در این مدت توسط تیم ۱۶ نفره متشکل از متخصصین به سرانجام رسیده است. او در رابطه با مشخصات لامبورگینی ایرانی ادامه افزود:

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

این خودروی دو رگه ایتالیایی- ایرانی 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی‌متر طول، 260 سانتی‌متر عرض و 114 سانتی‌متر ارتفاع دارد.

مرادی هدف از اجرای مهندس معکوس و طراحی این خودرو را "دست‌یابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپرت و بومی‌سازی آن" عنوان کرده است. او اظهار داشته که مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان کشور نیز استفاده شده است.

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

او پس از آنکه کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل‌سازی را به تنهایی انجام داد، خودرو در کارگاه ساخت، تولید و قالب‌سازی شد. مرادی مدعی است که در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار مانده، اما هیچ یک از قطعات استفاده شده در نسخه ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

این درحالیست که مرادی در مصاحبه دیگری عنوان کرده است که به دلیل آتکه لامبورگینی در کشور ما نمایندگی ندارد، در نتیجه تعمیر در صورت استفاده از قطعات خود این شرکت امکان‌پذیر نیست. از این رو در ساخت نسخه ایرانی یک موتور لامبدا با حجم 3.8 لیتر و 6 سیلندر استفاده شد. گیربکس نصب‌شده نیز با این موتور هماهنگ بود. مرادی همچنین اظهار داشت که از قطعات الکترونیکی و آپشن‌های هیوندای در ساخت این خودرو استفاده شده است.

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

گفتنیست که تست سرعت تا به امروز بر روی این خودرو انجام نشده، اما مرادی ابراز امیدواری کرده است که خودروی طراحی شده بتواند به راحتی به سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت برسد.

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    کپی برداری زور زدین

    پاسخ ها

    • Mohamaad

      چین هم با اونه نیرو دانش و قدرتی که دارند کپی میزنه در ضمن کپی برداری هم باشه کارشون واقعا معرکست

  • دیده بان

    ما می توانیم

  • ممد

    ایول ایرانی

  • بدون نام

    16 نفر متخصص لامبورگینی می سازند.160 هزار نفر بی سواد بیت المال خدر پراید و پژو و ماشینهای چینی بی کیفیت مونتاژ می کنند.توجه کنید مونتاژ نه تولید.

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ایول

  • بدون نام

    چرا اینقدر تقلید میکنید یه چیزی از خودتون طراحی کنید خوب.

    پاسخ ها

    • بدون نام

      وقتی چین کپی میزنه چه اشکالی داره ماهم کپی مدل ایرانیش رو بزنیم کارشون واقعا برای اولین قدم رو به پیشرفت خیلی خوبه و قابل تقدیر هستش

  • مهدی مقامی زاده

    آفرین

  • بدون نام

    پس نتیجه این کار یعنی ما ایرانی ها میتونیم ماشین های حتی بهتر از ژاپن بسازیم ، ولی دزدان سایپا و ایران‌خودرو می‌خوان که مردم در فقر باشن و پراید بی کیفیت ۱۰۰۰ سال پیش سوار شن تا خودشون هرروز کیسه پولشون پر تر بشه و به ریش مردم بخندن ، لعنت به شما

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ایکاش یک بازرسی شجاعانه!بیطرفانه! قدرتمندانه! وعمل گرا! از شرکت های ایرانخودرو سایپا بعمل میامد فقط دریافتی های مالی از مدیران به نمایش و قضاوت مردم گذاشته میشد اونوقت میدیدیم باعث گرانی خودرو فقط بخاطر حقوقهای زیاد این افراد هس

  • براری

    چند وقت دیگه میرن وانت لامبورگینی میسازن میدن بیرون

  • بدون نام

    درود بر جوانان ایرانی

    بعضیا هم که فقط بلدن ایراد بگیرن

  • بدون نام

    خخخخخ جون مادراتون این برندو دیگه گند نزنی
    موتور جنسیس گذاشتن رو لامبورگینی هههه
    جراین پژو با موتور پیکان خودمون شده

  • بی نام

    این نشون میده اگه چرخهای کشور دست متخصصان جوان و دانش آموخته بدیم کشوز بسرعت پیشرفت خواهد کرد

    پاسخ ها

    • بدون نام

      چه فرقی با آردی داره که موتور پیکان گذاشتن تو بدنه پژو؟ اینم موتور هیوندای هست در بدنه لامبورگینی !!!!

  • بدون نام

    چرا خودرو سازان ما خودروی شاسی بلند بومی نمی سازند. مگر ما کم توانمندی و جوان مستعد داریم

  • بدون نام

    آخرش نفهمیدیم تمام قطعات توسط متخصصان ایرانی طراحی شده اند، یا موتور و گیربکس از هوندا سیویک گرفته شده

  • gh

    فک کنم ۱۰۰ تا سرعتش برسه کلا بدنه متلاشی شه

  • بدون نام

    چرا نمی گید تو تبریز شهر اولین ها رونمایی شده

  • بدون نام

    آفرین،اگه مافیای خودروسازی بزارن خیلی خوب میشه

  • بدون نام

    داخل لامبورگینی رو با این قراضه مقایسه کنید همه چیز دستتون میاد

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج