رونمایی از نسخه ایرانی لامبورگینی مورسیه لاگو SV
روز گذشته تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت ۴.۵ سال مشغول آمادهسازی آن بودند، رونمایی کنند.
ایرنا: سه شنبه تیم متخصصان ایرانی موفق شدند از نسخه ایرانی خودروی لامبورگینی مورسیه لاگو SV را که در مدت ۴.۵ سال مشغول آمادهسازی آن بودند، رونمایی کنند. مسعود مرادی، طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی در گفتوگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که پروژه ساخت این خودرو در این مدت توسط تیم ۱۶ نفره متشکل از متخصصین به سرانجام رسیده است. او در رابطه با مشخصات لامبورگینی ایرانی ادامه افزود:
این خودروی دو رگه ایتالیایی- ایرانی 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتیمتر طول، 260 سانتیمتر عرض و 114 سانتیمتر ارتفاع دارد.
مرادی هدف از اجرای مهندس معکوس و طراحی این خودرو را "دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپرت و بومیسازی آن" عنوان کرده است. او اظهار داشته که مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان کشور نیز استفاده شده است.
او پس از آنکه کارهای مطالعاتی، طراحی و مدلسازی را به تنهایی انجام داد، خودرو در کارگاه ساخت، تولید و قالبسازی شد. مرادی مدعی است که در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار مانده، اما هیچ یک از قطعات استفاده شده در نسخه ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.
این درحالیست که مرادی در مصاحبه دیگری عنوان کرده است که به دلیل آتکه لامبورگینی در کشور ما نمایندگی ندارد، در نتیجه تعمیر در صورت استفاده از قطعات خود این شرکت امکانپذیر نیست. از این رو در ساخت نسخه ایرانی یک موتور لامبدا با حجم 3.8 لیتر و 6 سیلندر استفاده شد. گیربکس نصبشده نیز با این موتور هماهنگ بود. مرادی همچنین اظهار داشت که از قطعات الکترونیکی و آپشنهای هیوندای در ساخت این خودرو استفاده شده است.
گفتنیست که تست سرعت تا به امروز بر روی این خودرو انجام نشده، اما مرادی ابراز امیدواری کرده است که خودروی طراحی شده بتواند به راحتی به سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت برسد.
نظر کاربران
کپی برداری زور زدین
پاسخ ها
چین هم با اونه نیرو دانش و قدرتی که دارند کپی میزنه در ضمن کپی برداری هم باشه کارشون واقعا معرکست
ما می توانیم
ایول ایرانی
16 نفر متخصص لامبورگینی می سازند.160 هزار نفر بی سواد بیت المال خدر پراید و پژو و ماشینهای چینی بی کیفیت مونتاژ می کنند.توجه کنید مونتاژ نه تولید.
پاسخ ها
ایول
چرا اینقدر تقلید میکنید یه چیزی از خودتون طراحی کنید خوب.
پاسخ ها
وقتی چین کپی میزنه چه اشکالی داره ماهم کپی مدل ایرانیش رو بزنیم کارشون واقعا برای اولین قدم رو به پیشرفت خیلی خوبه و قابل تقدیر هستش
آفرین
پس نتیجه این کار یعنی ما ایرانی ها میتونیم ماشین های حتی بهتر از ژاپن بسازیم ، ولی دزدان سایپا و ایرانخودرو میخوان که مردم در فقر باشن و پراید بی کیفیت ۱۰۰۰ سال پیش سوار شن تا خودشون هرروز کیسه پولشون پر تر بشه و به ریش مردم بخندن ، لعنت به شما
پاسخ ها
ایکاش یک بازرسی شجاعانه!بیطرفانه! قدرتمندانه! وعمل گرا! از شرکت های ایرانخودرو سایپا بعمل میامد فقط دریافتی های مالی از مدیران به نمایش و قضاوت مردم گذاشته میشد اونوقت میدیدیم باعث گرانی خودرو فقط بخاطر حقوقهای زیاد این افراد هس
چند وقت دیگه میرن وانت لامبورگینی میسازن میدن بیرون
درود بر جوانان ایرانی
بعضیا هم که فقط بلدن ایراد بگیرن
خخخخخ جون مادراتون این برندو دیگه گند نزنی
موتور جنسیس گذاشتن رو لامبورگینی هههه
جراین پژو با موتور پیکان خودمون شده
این نشون میده اگه چرخهای کشور دست متخصصان جوان و دانش آموخته بدیم کشوز بسرعت پیشرفت خواهد کرد
پاسخ ها
چه فرقی با آردی داره که موتور پیکان گذاشتن تو بدنه پژو؟ اینم موتور هیوندای هست در بدنه لامبورگینی !!!!
چرا خودرو سازان ما خودروی شاسی بلند بومی نمی سازند. مگر ما کم توانمندی و جوان مستعد داریم
آخرش نفهمیدیم تمام قطعات توسط متخصصان ایرانی طراحی شده اند، یا موتور و گیربکس از هوندا سیویک گرفته شده
فک کنم ۱۰۰ تا سرعتش برسه کلا بدنه متلاشی شه
چرا نمی گید تو تبریز شهر اولین ها رونمایی شده
آفرین،اگه مافیای خودروسازی بزارن خیلی خوب میشه
داخل لامبورگینی رو با این قراضه مقایسه کنید همه چیز دستتون میاد