۷۸۱۸۹۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

استفاده از صندلی کودک هنوز اجباری نیست

رئیس پلیس راهور ناجا از منع شماره گذاری خودروهای فاقد ABS و دوکیسه هوا خبر داد و گفت: استفاده از صندلی کودک هنوز اجباری نشده اما در مرحله بررسی در مجلس است.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهور ناجا از منع شماره گذاری خودروهای فاقد ABS و دوکیسه هوا خبر داد و گفت: استفاده از صندلی کودک هنوز اجباری نشده اما در مرحله بررسی در مجلس است.

سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار تلفات جانباختگان حوادث رانندگی گفت: در ۵ ماهه سال ۹۷ حدود ۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: میزان تلفات رانندگی از سال ۸۴ که حدود ۲۸ هزار کشته در سال بود به ۱۶ هزار کشته در پایان سال ۹۶ کاهش یافت که اگر با همان روند ادامه می یافت باید شاهد جانباختن ۱۰۰ هزار نفر در سال می بودیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون نفر راننده فعال و گواهینامه دار در کشور داریم، تاکید کرد: تعداد خودروها و موتورسیکلت ها از ۱۰ میلیون در سال ۸۴ به بیش از ۳۰ میلیون افزایش یافته و این نشان دهنده تاثیر ارتقای فرهنگی در کاهش تلفات رانندگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا مهمترین علل تصادفات و تلفات جاده ای را سرعت و سبقت غیرمجاز دانست و گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی در رتبه های بعدی در علل تصادفات رانندگی هستند و این نشان می دهد باید روی رفتار راننده تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سردار مهری به نقش جاده و خودرو در بروز تصادفات اشاره کرد و افزود: ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز درون شهری و برون شهری داریم که باید اصلاح شود. همچنین استاندارد خودروها باید افزایش یابد. امروز پلیس راهور خودروهای بدون ترمز ABS و فاقد حداقل دو ایربگ را شماره گذاری نمی کند و برنامه داریم حداقل تعداد ایربگ در خودروها به ۴ و ۶ کیسه هوا برسد.

وی در مورد اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی و توصیه های سازمان جهانی بهداشت، استفاده از صندلی کودک باید الزامی شود. درخواست این موضوع را ارائه داده ایم و در هیئت دولت به تصویب رسیده است. این مسئله باید به مجلس ارسال شود تا به تصویب نمایندگان هم برسد.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: خودروسازان باید جای مناسبی برای صندلی کودک تعبیه کنند. استفاده از صندلی کودک هنوز اجباری نشده اما مردم از آن استفاده خوبی دارند. باید شاهد کاهش مرگ و میر کودکان در تصادفات باشیم زیرا بیش از ۸ درصد تلفات رانندگی کودکان زیر ۱۰ سال هستند.

وی در پاسخ به سوالی خصوص توقف تولید خودروهای ناامین در کشور گفت: پلیس براساس استانداردهای شورای عالی استاندارد عمل می کند و در این زمینه استانداردهای ایمنی، فنی و زیست محیطی را در نظر می گیرد. ارتقای استاندارد خودروها ضروری است و برنامه داریم امسال یا سال آینده این استانداردها ارتقا یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • کامبیز

    کدوم آقا زاده صندلی کودک توماشین اونم تاسن ۹سالگی وارد می کنه که اجباری شده واونم تااین سن!؟
    تا۹۰سالگی می زدید بهترنبود!؟

  • بدون نام

    وقتی بچه توش واینمیسه تکلیف چیه؟؟

  • بدون نام

    چقدر فقط بلدید حرف مفت بزنید .من خودم یه بچه دوساله دارم چطور توقع دارید روی صندلی با کمربند بنشیند وقتی گریه میکند و دوست دارد در آعوش مادرش باشد. هر کاری هم کنیم نمیمونه .

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج