جامعه کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد
وزیر کشور با بیان اینکه اگر دولت، مردم، تولیدکنندگان و تجار درک متقابلی از یکدیگر نداشته باشند،کشور اداره نمیشود، گفت: باید با درک متقابل بین مردم، دولت و تولید کنندگان ثبات و امنیت جامعه را حفظ کنیم.
خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور با بیان اینکه اگر دولت، مردم، تولیدکنندگان و تجار درک متقابلی از یکدیگر نداشته باشند،کشور اداره نمیشود، گفت: باید با درک متقابل بین مردم، دولت و تولید کنندگان ثبات و امنیت جامعه را حفظ کنیم.
عبدالرضا رحمانیفضلی وزیرکشور در جلسه مشترک با صنایع خودروسازی و واحدهای قطعه ساز اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی، همه ما با وجود اشکالات ساختاری که در بخش تولید و اقتصاد داریم، باید درک درست و متقابلی از منافع و مصالح ملی داشته باشیم.
وی با اشاره به انحصار در تعرفه، سرمایه اولیه و سایر امتیازات دیگر که در اختیار خودروسازان قرار دارد، افزود: اکنون که با مسائلی در حوزه صنعت خودروسازی و قطعه سازی روبرو هستیم که بیشتر در حوزه ساختاری است و باید به دنبال یک راه حل متعادل باشیم تا هم از تولید حمایت شود و هم از مصرف کننده. مردم چون انقلاب و کشورشان را دوست داشته و به آن اعتقاد دارند، در حال حاضر این شرایط را تحمل میکنند. در این شرایط باید برنامهریزی ها به گونه ای باشد که تغییرات اساسی در ساختارها بدهیم و مشکلات مردم به سرعت حل و فصل شود.
رحمانی فضلی ضمن رد این ادعا که دولت از افزایش نرخ ارز به دنبال کسب درآمد بوده است، گفت: برای ما حفظ انقلاب، بسیار مهم تر از این مسائل است بنابراین دولت به هیچ وجه به دنبال این موضوع نبوده است و راهکارهای بهتری برای کسب درآمد دولت وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر دولت، مردم، تولیدکنندگان و تجار درک متقابلی از یکدیگر نداشته باشند،کشور اداره نمیشود و به همین خاطر همه ارکان نظام باید در مسائل، درک متقابل داشته باشند.
وزیر کشور با اشاره به برخی سخنان و پیشنهادات مدیران صنایع خودروسازی مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: قطعا جامعه کشش و توان افزایش قیمت خودرو را ندارد. بنابراین باید مکانیزمی به کار رود که قیمت نهایی تولید خودرو کاهش یافته و به کیفیت آن افزوده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید درک درست از منافع ملی داشته باشیم، افزود: اگر فهم مشترک بین دولت، مردم، تولید کننده و تجار ایجاد نشود، نمیتوانیم به مشکلات فائق بیاییم. بنابراین ایجاد این فهم مشترک امری ضروری است.
وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه برای حل مشکلات صنعت خودرو و سایر بخش ها باید راه حل های تعادلی بیابیم، تصریح کرد: پایه های اول امنیت کشور اقتصاد است بنابراین ثبات و امنیت جامعه را باید حفظ کنیم. مدیران در چارچوب اختیار قانونی، حداکثر توان خود را برای حل مشکل صنعت خودروسازی به کار گیرند و باید همه کمک کنیم تا از این شرایط عبورنمائیم.
وی از ارائه پیشنهادات و مشکلات مطرح شده در این جلسه به رئیس جمهوری و پیگیری این مسائل در جلسات ستاد اقتصادی دولت خبر داد.
در ادامه این جلسه نیز عسگری، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، ضمن ارائه گزارشی از واردات قطعات خودرو در ۶ ماهه نخست سال جاری، بر حمایت جدی گمرک به منظور تسهیل در ترخیص کالاهای مورد نیاز صنعت خودرو تأکید کرد.
عسگری در ادامه این نشست، پیشنهاداتی به منظور تسریع در ترخیص کالاهای موجود در گمرک ارائه کرد که مورد موافقت اعضای جلسه قرار گرفت. لذا انتظار می رود از این پس شاهد ترخیص به موقع کالاها باشیم.
صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز ضمن پاسخ به سوالات و مشکلات قطعه سازان و صنایع خودروسازی، از مصوبه دولت برای تسهیل در ترخیص کالاهای اولویتدار، بدون پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز خبر داد و گفت: پیشنهاداتی برای افزودن تعدادی از کالاها و مواد اولیه مرتبط با صنایع خودرو به این فهرست بررسی خواهد شد تا مشکلات مطروحه مرتفع شود.
شیوا، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت نیز ضمن تشریح وضعیت فعلی صنعت خودرو، آن را نتیجه نا اطمینانی مردم از آینده دانست و به انتقادات مطرح شده از سوی شرکت های خودروساز و واحدهای قطعهساز پاسخ داد.
وی ضمن اشاره به جایگاه قانونی شورای رقابت در بحث قیمت¬گذاری خودرو، افزود: مشکل عمده خودروسازان بحث قیمت نیست بلکه خارج شدن عرضه و تقاضا از حالت تعادل است.
همچنین در ادامه جلسه، نوابی رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به عملکرد این سازمان به تشریح مصوبه دولت در خصوص واگذاری مکانیزم قیمتگذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار، تصمیمگیری نهایی در خصوص موضوع اختفاء و احتکار شرکتهای خودروساز پرداخت.
در این جلسه رئیس و دبیر انجمن خودرو سازان و قطعه سازان و تعدادی از مدیران شرکت های خودرو ساز و واحدهای قطعه ساز مطرح کشوری به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.
نظر کاربران
وقتی قیمتها داره کم میشه، چرا حرف از افزایش سیمت میزنید!؟!!
پاسخ ها
نا زمانی اینها در کرسی ریاست باشند مردم هر روز فقیر تر و این جماعت ثروتمند تر میشوند اینها دلسوز مردم نیستند و فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند همشون تو اروپا سرمایه گذاری کردن خدا کنه نابود بشن
لطفا واقعا به فکر مردم باشید از این همه شیطان صفتی دست بردارید سایپا هنوز تعهدش را نسبت به ثبت نامهای گذشته انجام نداده چرا دوباره ثبت نام میکند وچرا خارج از نوبت فروش دارد؟اخر این چه سیاستی است که مصرف کنند باید قربانی باشد وشما سود ببرید؟
یعنی اگه جامعه کشش داشت باید این ماشینای بی کیفیتو باید با این هر قیمتی به خورد مردم داد.
پاسخ ها
مسئولین محترم .. میشه شما احتمال و نظر ندید خواهشا؟؟ حرف نزنید. بگذارید قیمتها خودش بیاد پایین.
یک وامی بندازید به اشون قالب کنید بره فقط بگو قسطی ....می خرند!؟
مگر آقای ظریف نفرمود همه بر یک کشتی سوار هستیم. خوب همه با هم غرق خواهیم شد. مسلما دیگر دوران سود نجومی بردن عده ای به سر خواهد رسید. وقتی آحاد ملت فقیر و ناتوان شوند این کشتی دیگر قدرت حرکت در دریای متلاطم را نخواهد داشت. همه ضرر خواهند کرد.
اینایی که قیمت خودرورابالامیبرند دستشون با خوروسازها توی یک کاسه است هروقت اسم از شورای رقابت میاید یعنی خودرو افزایش یافت این چند سال که دیدید لا اقل یک بار هم حرف از کاهش بزنید همش افزایش خدا از تون نگذرد.
اگه همه شرکت ها قیمت ها رو پائین بیارن
شرکت خود مختار مدیران خودرو اصلا اعتنا نمیکنه چرا چون اصلا واهمه یی نداره حالا چرا من نمیدونم.
بیخود از طرف ما حرف نزنید . ما نه تنها کشش افزایش قیمت خودرو بلکه هرگونه افزایش و کشش دیگر را هم داریم . خوبشم داریم . تا کور شود آنکه نتواند دید !
این جامعه! کشش همه چیزو داره!!!!
پاسخ ها
وقتی دربحران عرض و دلار تحریم هستیم خودروسازان باید سهم خودشان بپردازند همه ش فشار روی مردم که نمیشود فکر کنید روی آب برای نجات کشتی که شکست آن افراد داخلش هستند چکار میکنند همه باهم تلاش میکنند
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جلوی افزایش قیمت
خودروهای داخلی رابگیرند.خودروسازان درابتدای سال جاری
یکبارقیمت خودروهای داخلی راافزایش دادندحالا به بهانه
افزایش قیمت ارز دنبال افزایش مجدد قیمت خودروهستند
مگرحقوق ما کارمندان،کارگران وبازنشستگان رادوباره افزایش داده اند؟