۷۷۹۵۵۴
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

پورسیدآقایی:

پل‌های عابر پیاده باید دارای پله برقی شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تأکید بر حفظ حقوق عابران پیاده در پروژه‌های شهری، به مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک دستور داد از ساخت پل‌های ساده و غیرمکانیزه جلوگیری کنند.

خبرگزاری ایلنا: محسن پورسیدآقایی در نشست شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که پس از بازدید از طرح‌های اجرا شده شهرداری منطقه ۱۷ برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در این منطقه انجام شده افزایش ایمنی، احداث کندرو و تامین دسترسی های بزرگراه شهید چراغی است.

وی افزود: این اقدام مناسب، هم رویکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک را نشان می دهد و هم موجب رضایت شهروندان شده است. سیاست و رویکرد ما بستن راه مردم به نفع خودروها نیست. ما قصد نداریم عابران پیاده را به‌زحمت بیندازیم تا حرکت خودروها روان‌تر و سریع‌تر شود.

زندگی مردم نباید به خاطر خودرومحوری دچار مشکل شود. البته سعی می کنیم مشکل ترافیک را هم حل کنیم اما نه به قیمت سلب آسایش عابران پیاده.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: ما پیش از این پیشنهادی به شورای اسلامی شهر داده بودیم که تا آخر برنامه پنجساله سوم تمام معابر تهران به پیاده‌رو مجهز شوند اما چون عملی شدن این پیشنهاد با توجه به وجود صدها کیلومتر معابر بدون پیاده‌رو در تهران نیاز به هزینه بسیار سنگینی داشت با آن مخالفت شد.

پورسیدآقایی ادامه داد: سیاست اصلی ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک این است که همه معابر، پیاده‌روی مناسب داشته باشند و حتی عرض و کیفیت پیاده‌روها باید بهتر شوند تا مردم بتوانند با خیال راحت تردد کنند.

وی با بیان اینکه معبر بدون پیاده رو در شهر بی‌معنی است و نباید هیچ بزرگراه، خیابان و کوچه بدون پیاده‌رو داشته باشیم، اظهار داشت: نبودِ پیاده‌رو در معابر ناشی از تفکر اشتباهی است که می‌گوید عرض همه معابر را به خودروها بدهیم تا آن‌ها راحت‌تر عبور کنند و حتی یکی - دو متر فضا هم به پیاده‌رو ندهیم.

توصیه من به همه مدیران این است که تا جایی که می‌توانید در معابر، پیاده‌رو درست کنید.

معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید امروز خود از محور نیلوفری تصریح کرد: در بازدید از پروژه ساماندهی حریم راه آهن تهران - تبریز مشخص شد که تعامل شهرداری منطقه ۱۷ با شرکت راه‌آهن بسیار خوب بوده و منجر به آزادسازی حریم راه‌آهن شده و آثار خوبی برای مردم در پی داشته است.

پورسیدآقایی با اشاره به فلسفه ساخت پل عابر در شهرها خاطرنشان کرد: هدف از ساخت پل عابر پیاده صرفا ایمنی عابر پیاده است یعنی فقط جایی که ایمنی عابر پیاده به خطر می‌افتد ما باید پل عابر پیاده بسازیم نه جایی که به دلیل تردد زیاد عابران پیاده و رفع ترافیک، پل بسازیم.

یعنی دلیل ساخت پل عابر پیاده نباید عبور زیاد عابران پیاده از یک محل و تسهیل عبور خودروها باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در بسیاری از جاها پل عابر نصب شده و وسط خیابان هم نرده‌کشی شده فقط به این دلیل که شهروندان و عابران پیاده زیادی از آنجا عبور می‌کنند و خودروها معطل می‌شوند! ما نباید راه عبور مردم را ببنیدم و پل بسازیم و عابران را به بالای پل ۵ - ۶ متری هدایت ‌کنیم تا خودروها راحت‌تر و سریعتر عبور کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سیاست حمل و نقل در دنیا این نیست که با ساخت پل، عابران پیاده را به زحمت بیندازند تا خودروها در آسایش باشند، ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم دنیا مثل لندن و پاریس، پل عابر پیاده دیده نمی‌شود. خیابان‌ها باید چراغ راهنمایی و خطوط عابر پیاده داشته باشند نه پل.

پورسیدآقایی خطاب به مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: فلسفه ساخت پل عابر پیاده را ایمنی قرار بدهیم و فقط در جاهایی که عرض معابر و سرعت خودروها زیاد است و موجب تصادف و کشته شدن عابران می‌شود، به خاطر حفظ جان شهروندان پل عابر بسازیم نه به خاطر رفع ترافیک.

وی ادامه داد: در بسیاری از خیابان‌های عریض می‌شود با احداث جان‌پناه در روی خطوط عابر پیاده، محل عبور عابران را ایمن کرد. خطوط عابرِ استاندارد در کشورهای پیشرفته آن است که این خطوط را هم‌سطح پیاده‌رو و کمی بالاتر از کف خیابان درست می‌کنند تا عابران راحت‌تر حرکت کنند که این مساله باید در ساخت خطوط عابر پیاده مدنظر قرار گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به ناکارآیی پل‌های عابر ساده و غیرمکانیزه یادآور شد: همه پل‌های عابر پیاده باید مکانیزه و دارای پله برقی شوند تا سالمندان و شهروندانی که بیماری قلبی یا مشکل جسمی دارند برای استفاده از پل دچار مشکل نشوند. سلامتی شهروندان برای شهرداری مهم است و از این پس نباید هیچ پل ساده و غیرمکانیزه‌ای ساخته شود. پل‌های موجود هم باید ظرف دو سال آینده به تدریج مکانیزه شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • کرمی

    فقط حرف مفت میزنند

  • بدون نام

    چه عجب یکی حرف مارو زد مادر مرحوم بنده به بیماری سرطان مبتلا بودند با اوضاع جسمیشون ناچار بودن مسافت زیادی رو تا رسیدن به پل عابری که پله برقی نبود به خاطر حصارکشی طی کنند تا برن اونور خیابون تاکسی سوار بشه برای بیمارستان نامه نوشتیم ولی کسی ترتیب اثر نداد تا مادرم....

  • بدون نام

    چقدر دیر اصول اولیه و حقوق اولیه ی مردم رو درک می کنید و دچار هزینه های اضافی میشید
    تو هیچی تفکر و خلاقیت که ندارید، ولی کاش برای هرچی از اولش از همون کشورهای پیشرفته که رو اصول کار می کنند و خلاق و متفکرند ، تقلید می کردید !

  • بدون نام

    کاش همه مدیران شهری این دیدگاه را داشتند.
    من شخصا همیشه وقتی عابری در خیابان می بینم حداقل دو سه متر عقبتر می ایستم تا فرد با آرامش از خیابان رد شود.
    مدتی در سری لانکا بود در آنجا شاهد بودم که وقتی عابری در خیابان بود هیچ خودرویی حرکت نمی کرد تا وقتی که عابر به طور کامل از خیابان خارج شود. یعنی در بخشی از خیابان که عابر نبود هم خودروها ایستاده بودند.

  • بدون نام

    حالا تمام پل های هوایی رو خراب میکنن پول اهنش که‌ به درک میره هیچی بخاطر تحریم تمام پله برقی هم وجود نخواهد داشت هیچی .پس هیچی به هیچی.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج