جادههای هند روزانه ۴۱۰ قربانی میگیرد
جاده های هند برای عابران پیاده کشنده تر شده اند چرا که داده های دولت هند نشان می دهد که تلفات عابران پیاده از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ به ۲۰ هزار ۴۵۷ نفر در سال ۲۰۱۷ رسیده است که حاکی از یک افزایش ۶۶ درصدی است.
خبرگزاری ایرنا: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در هند بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند. این آمار به معنی مرگ روزانه ۴۱۰ نفر در جاده های هند است که نشان دهنده نیاز مبرم این کشور به ارتقا ایمنی خودروها و همچنین قوانین جدید است.
جاده های هند برای عابران پیاده کشنده تر شده اند چرا که داده های دولت هند نشان می دهد که تلفات عابران پیاده از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ به ۲۰ هزار ۴۵۷ نفر در سال ۲۰۱۷ رسیده است که حاکی از یک افزایش ۶۶ درصدی است.
آمار منتشر شده نشان می دهند که سال گذشته روزانه ۵۶ عابر پیاده در جاده ها و خیابان های هند کشته شده اند. این افزایش تلفات با وجود وعده های سیاست مداران هندی در خصوص در اولویت قراردادن امنیت عابران پیاده رخ داده است.
عابران پیاده آسیب پذیر ترین گروه استفاده کننده از مسیرها می باشند زیرا در صورت وقوع یک حادثه آنها هیچ محافظی ندارند. دوچرخه سواران و موتور سیکلت سواران نیز در این گروه قرار می گیرند.
با توجه به داده های رسمی دولت هند، در سال ۲۰۱۷، به صورت روزانه ۱۳۳ موتور سوار و ۱۰ دوچرخه سوار در جاده های هند کشته شده اند.
در زمینه تلفات موتور سواران نیز ایالت تامیل نادو با ۶ هزار و ۳۲۹ کشته بیشترین آمار را در مقایسه با سایر ایالت های هند داشته است.
به طور کل، سه گروه یاد شده بیش از نیمی از آمار تلفات جاده ای هند در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده اند.
وای اس مالک وزیر حمل و نقل جاده ای هند اخیرا اعلام کرده بود که دارندگان وسیله نقلیه در هند در مقایسه با سایر کشور ها به حقوق عابران پیاده احترام نمی گذارند.
در شهر های بزرگ هند مسیر های عابر پیاده اغلب توسط خودرو های پارک شده مسدود شده اند که این امر عابران پیاده را مجبور می کند تا در خیابان ها رفت و آمد کنند.
کی کی کاپیلا رییس فدراسیون بین المللی جاده ها گفت: روند کشته شدن عابران پیاده آسیب پذیر در تمام کشور های جنوب آسیا به یک شکل است. در همین حال کشور ها باید برای رفع مشکلات و امن کردن مسیر های رفت و آمد برای عابران پیاده تلاش کنند.
اخیرا بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که در شهر های بزرگ هند از جمله دهلی نو، مومبای و چنای هیچ مسیری و تجهیزاتی برای پیاده رو ها، موتور سواران و دوچرخه سواران در نظر گرفته نشده است.
دولت هند در راستای کاهش تلفات موتور سواران، از تمام شرکت های موتور سیکلت سازی درخواست کرده است که از ماه آوریل سال ۲۰۱۹ برای تمام محصولات خود ترمز ضد قفل یا ای بی اس نصب کنند.
قفل نشدن ترمزها باعث میشود راننده بتواند حتی در حالی که ترمز را تا آخرین حد فشرده است، بدون از دست دادن کنترل وسیله نقلیه ، موانع را با فرمان دادن دور بزند و از محدودهٔ خطر خارج شود.
این در حالیست که 'مرگ در اثر تصادف' یکی از معضلات کشور هند به شمار می رود بطوریکه بر اساس آمار منتشر شده
دولت نارندا مودی نخست وزیر هند به دنبال انجام تمهیدات لازم جهت کنترل تلفات سوانح جاده ای است.
هر چند سرعت غیر مجاز، جاده های غیر استاندارد و نبود نیروی پلیس کافی از جمله عوامل تلفات بالای سوانح رانندگی در هند به شمار می روند اما کیفیت پایین ایمنی خودروها عامل اصلی این تعداد مرگ و میر عنوان می شود.
تلفات و سوانح رانندگی در هند از سال ۱۹۷۰ تاکنون افزایش چمشگیری داشته است به گونه ای که دادگاه عالی هند، جاده های هند را مارهای قاتل نامیده است.
از هر ۱۰ سانحه رانندگی در هند ، ۸ مورد آن به دلیل خطای انسانی رخ می دهد. ۶۲ درصد از سوانح رانندگی در هند به دلیل سرعت غیر مجازاتفاق می افتد.
هند یکی از کشورهایی است که بیشترین تصادف در جهان را دارد.
نظر کاربران
خدا رو شکر جاده های ایران یکطرفه هست .
خب ایرانم مثل اونا برابری میکنه شایدم بیشتر درصد فوتیش اگه هوش داشته باشید ما ۸۰ میلیونیم روز ۶۰ نفر تقریبا فوت میکنه اونا حدودا ۲ میلیارد نفرن که ۵۰۰ نفر
امار کدوم حالا زیاد تره
وااا خب به ما چه؟
آمار قربانیان جاده های خودمون رو بدون دروغ اعلام کنید چکار هند دارید
البته با توجه به جمعیت میلیاردی هند و 80 میلیونی ایران
پرایدخودمون بیشترازاینهایکتنه همه مرگهای ایرانو به خوداختصاص داده بازخداروشکرپرایدندارندوگرنه چندبرابربودتلفاتش
ببخشید از جاده های خودمون هم بگید، بد نیست