اولتیماتوم جدی به خودروسازان
شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با همکاری یکدیگر سختگیریها در صدور برچسب انرژی خودروها را تشدید کردند و در این راستا اعلام شده است خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
ایسنا گزارش داد: شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با همکاری یکدیگر سختگیریها در صدور برچسب انرژی خودروها را تشدید کردند و در این راستا اعلام شده است خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
مصرف بی رویه بنزین و هدررفت انرژی در کشور سرخط مهمترین اخبار در روزهای گذشته بوده است موضوعی که به دغدغه مقام معظم رهبری نیز تبدیل شده و ایشان هم با انتقاد از مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در کشور، «بد استفاده کردن از ظرفیتها و منابع داخلی» را یکی از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و به وزارت نفت دستور دادند تا موضوع کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با ایشان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، «بد استفاده کردن از ظرفیتها و منابع داخلی» را از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «ایران که جزو بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، چرا باید بنزین وارد کند؟
در حالی که میتوان با ساخت پالایشگاه و تولید و حتی صدور فرآوردههای نفتی از نعمت بزرگ ذخائر نفتی، استفاده صحیح کرد»، مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز را نمونه دیگری از استفاده بد از ظرفیتها و منابع داخلی خواندند و فرمودند که وزارت نفت و دیگر مسئولان دولتی راههای کاهش مصرف بنزین را پیگیری کنند.
وزارت نفت که تنها یکی از دستگاههای مسئول در کاهش مصرف بنزین است قدمهای خود در این حوزه را محکمتر از گذشته برداشت تا با چیدن قطعات دستگاههای مربوطه در کنار هم پازل بهینه سازی مصرف بنزین را کامل کند. به طور قطع یکی از قطعههای این پازل وزارت امارها حاکی از آن است که از ۱۶.۱ میلیون خودروی سبک ۹۰۰ هزار خودرو و از یک میلیون خودروی سنگین ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده هستند. علاوه بر آن این شرکتها موظف هستند استانداردهای مربوطه را درمورد مصرف انرژی رعایت کنند.
نیمی از خودروها نمیتوانند به استاندارد مورد نیاز پاسخ دهند
در این راستا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت به ایسنا گفت: باید برای صنعت خودرو چارهای اندیشیده شود، در این راستا با همکاری سازمان ملی استاندارد بر برچسب انرژی سختگیریهای بیشتری خواهد شد و خودروسازان دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهینه سازی مصرف بنزین به دغدغه مقام معظم رهبری هم تبدیل شده است، اظهار کرد: وزارت نفت به تنهایی نمیتواند این دغدغه را برطرف کند و همه دستگاهها باید کمک کنند. شرکتهای خودروسازی باید کیفیت بحث سوخت خود را بهبود دهند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از ارائه فرصت دو ساله به شرکتهای خودروسازی خبر داد و افزود: شرکتهای خودروسازی دو سال فرصت دارند بحث برچسب انرژی که با همکاری سازمان ملی استاندارد به صورت سختگیرانه پیش میرود را رعایت کنند و به آنها فرصت دو ساله داده شده که ممکن است خودروهای فعلی بسیاری از استانداردها را نداشته باشند. لذا برآورد ما این است که نیمی از خودروها تا دو سال آینده نمیتوانند استاندارد مورد نیاز را پاسخ دهند که جریمه آنها را قانون مشخص کرده است.
نظر کاربران
اگرميخواهيد بنزين رو سهميه بندي كنيد پس چه بلايي برسر بازار مي ايد
پاسخ ها
دلار سه هزاری شد پانزده هزار کاری شدی ؟بنزین هزاری هم میشه هفت هزار و کاری نمیشی البته کاری به اونجا ندارم
کسب حریف خودرو ساز نمیشه چون از بالا بالا ها حمایت میشن..چون سران سهامدارند وگرنه ده سال جلوتر این لگن ها از رده خارج میشدن
بنظر استاندار نیست . تولید متوقف . فقط پول پیش خرید مردم دست شما فعلا باشه . دل مردم هم خوش باشه .
امیدی نیست که این خود روهای عهد بوق دست از سر ایران بردارند...
فعلا که خودرو سازها دارن به همه اولتیماتوم میدن ....
چند سال پیش هم دوسال فرصت دادید
تاجایی من یادم میادمحلتای قبلی باچنتا خودرو درخونه نماینده ها ماسمالی شده ورفته ولی اونایی که ازاین خودروسازا حمایت میکنند بزرگترین جانیان تاریخند
عذر خواهی میکنیم ما مردم کشور از اینکه روزانه 100 میلیون لیتر بنزن مصرف میکنم.
واقعا عذر خواهی میکنم.
ایشالله کم میکنیم مصرف بنزین را تا شما بتوانید بنزین صادرات کنید و بیشتر دزدی کنید.
عذر خواهی میکنیم ما مردم کشور از اینکه روزانه 100 میلیون لیتر بنزن مصرف میکنم.
واقعا عذر خواهی میکنم.
ایشالله کم میکنیم مصرف بنزین را تا شما بتوانید بنزین صادرات کنید و بیشتر دزدی کنید.
اوف ترسیدن بیچاره شدیم از فردا آمار متوفیان در تابوت خودران کاهش پیدا میکنه
گفته مصرف بنزین بالاست. چرا
چون قاچاق بنزین بیداد میکنه
چون تولیدات داخلی مصرفشون علی رغم شعارهای پوچ خودروسازان بالاست
چون مردم بخاطر مشکلات مخارج شغل دوم یعنی مسافرکشی میکنن
چون لیسانس های این مملکت همه تو اژانس یا اسنپ وغیره مسافر کش شدن
مصرفبیرویهتوایران وقاچاقسوختیهچیزه ؛ غیراستانداردبودنخودروهایداخلییهچیزدیگه.
هروقتتونستنجلویقاچاقسوخت رابگیرند؛ کهالبتهمنافعخیییییلیازکلهگندههابهخطرمیافته ؛ میتونندخودروسازهاراهممجبورکنندکهخودروباکیفیتبسازند!!!! ولیمملکتیکهدراونآبلیتری دوهزارتومنباشه و بنزینلیتریهزارتومن بایدبهحالشگریست....
خواست 80 میلیون جمعیت کشور تعطیلی کارخانه های خودروسازیه
کثیف ترین صنعت کشور حتی از قاچاق مواد مخدرم این کار کثیفتره
واقعا خودروسازها در ایران یه باند مافیایی چپاول گر هستن که هر کار دلشون میخواد میکنن ماشین اشغال با قیمت چند برابر به مردم بیچاره قالب میکنن خدا لعنتشون کنه و روزی برسه دست همه این دزدهای کثیف رو بشه و رسوا بشن انشاالله
انگار بر کار خودروسازان هیچ نظارتی نیست یا اینکه دستگاه نظارتی هم از خود کردند خدا همه شون رسوا کنه
هز سال دو سال فرصت میدید...خوبه
مگه قرارنبودپرایددیگه تولیدنشه عمدا گرون کردن تاکسی نتونه ماشین دیگه ای بخره خاک برسرتون بااین اداره کردن کشورفکرمردم شده نون شبشون شماهم فقط ملت روبتیغید
تا حالا که هر بلایی خواستید سر مر،م آوردین هر ماشینی که وارد مملکت بشه فقط براتون صرفه داشته باشه ۵۰ سال تولید میکنید میدین دست مردم آخرش ساز حمایت از تولبد ملی رو کوک میکنید فقط این وسط مردم دارن جوب سو مدیریتی رو میخورند