داریوش ارجمند: خجالت میکشم به سینما بروم
داریوش ارجمند گفت: «گاهی خجالت میکشم به سالنهای نمایش بروم. سینما پر از اسب و مارمولک و لاکپشت و هزارپا و حیوانات عجیب و غریب شده است. »
خبرگزاری صبا: داریوش ارجمند؛ بازیگر سینما و تلویزیون در مراسم بزرگداشتاش در خانه هنرمندان گفت: گاهی خجالت میکشم به سالنهای نمایش بروم. در سینما نیز گاهی حرفهایی مطرح میشود که در خلوت نیز قابل بیان نیست. ما امروز گرفتار بیآبی هستیم و همینطور گرفتار کم فرهنگی. به فیلمها و تئاترهایمان نگاه کنید. گاهی خجالت میکشم به سالنهای نمایش بروم. سینما پر از اسب و مارمولک و لاکپشت و هزارپا و حیوانات عجیب و غریب شده است.
این بازیگر در افزود: در سینما شاهدیم که از تنگناهایی که مردم دچار آنند، بهره میبرند. میبینیم در میان یک جمع همراه میتوان متلکهایی گفت که در خلوت هم قابل گفتن نیست، و همه دستهجمعی میخندند و پول میدهند تا چنین چیزهایی بشنوند و بخندند. چه به سر ما و فرهنگمان آمده است؟
سینمای ایران پشتوانههایی حیرتانگیز در فرهنگ ما دارد ولی هیچکس مثلا سراغ شاهنامه نمیرود. هزاران نمایش اجنبی که مشخص نیست فرهنگ آنها با ما همخوان است یا نه، ترجمه و اقتباس و اجرا میشود اما به گنجینه ادب فارسی هیچکس ناخنکی هم نمیزند.
یک زمانی کسانی این کار را میکردند؛ مثل علی حاتمی بزرگ که آثارش پر از ترمه و بلور و چیزهایی بود که به ما تعلق داشت. وقتی به تصاویر فیلمهای او نگاه میکردید احساس میکردید چه ایرانی سربلندی هستید. الان چه؟ سالوادور و تگزاس و...
نظر کاربران
شاهنامه اززمان سروده شدنش وهمچنین شاعرش، درسرزمین مادری خود بیگانه است شاهنامه تاریخ و فرهنگ واقعی ایرانزمین است، افسوس که این فرهنگ وتاریخ سالیان درازیست که پایمال گشته..
وقتی بازیگزان قدیمی فرزندلن و اهل وعیال خودشان را ستازه فیلمها کردن......وقتی صدها فارغ التحصیل بازیگری بیکارن .و انوقت اقایان کلا دختر وپسر شان را از جلو و پشت دوربین به کار گرفتن ..آن جوان با استعداد کجا خودش را مطرح کند.....قدیمی ترهااستا د ارجمند ها ..علی حاتمی هااز کجا پیدا کردن .؟؟؟؟ استعداد یابی بر اساس شایستگی بود .نه فامیل گرایی...
پاسخ ها
دقیقا این یکی از بزرگ ترین مافیا هایه که تو ایران وجود داره و فرصت کسایی رو که استعداد و شایستگی دارن حتی اگه تحصیلاتشو ندارن رو گرفته.......چه قدر آدمایی رو میشناسم که واقعا توانایی بازیگر شدن رو دارن و صد افسوس که کسی نمیخواد اونها رو کشف کنه
زمانی که مالک بودین اعتراضی نداشتین
اون فرهنگ ایرانی بود
در این سال ها پول این ملت برای ساخت شوزب خزانه دار و امثالهم هزینه شد
حتی نمی دانیم ز شوزب را با چه بنویسیم
چرا اون موقع اعتراض نکردین
این جواب اونه
واقعیت اینه که دغدغه مطالعه و سطح فرهنگ بعد از سیرشدن شکم پیدا میشه
امروز کسی وقت کتاب خوندن نداره ، البته میشه اینترنتی مطالب خوب خواند ولی اغلب حین اینکه سرکار هستند توی کانالهای سبک تلگرامند که از سنشون بسیار پایین تره
حالا شما برای شادکردن چند میلیون از این جوانان و ترغیبشن به خرید بلیط به طنز فاخر که نمی تونید روی بیارید چند تا از همون کلیپ های تلگرامی رو به هم بچسبونید و یه فیلم بسازید براشون کافیه
البته بگذریم که نسل شما هم از این فیلم ها کم نداشتند و بعد انقلاب همون بازیگرها نقش حاجی و مومن و ... را بازی می کنند
احسنت گل گفتی فیلمهای ایرانی دیگه دوریال نمیارزن البته نه همشون ولی خیلیهاشون یا عشق و عاشقی بدون سروته یا گرفتار یو بدبختی و یا کمدین لومپن که همش تیکه های بد جنسی و این جور کارا ولی دریغ از یک فیلمپر محتوا و جامعه ساز و فرهنگ ساز
احسنت
حرف حساب زدی
واقعا درست گفتی
تو چاپلوس همه جا میری
فرهنگ و ادب مال گذشتگان ما بود، العان در حال حاضر بی فرهنگی و بی ادبی پیشه همه هستش (کارگردان و بازیگر،نویسنده و....) ، به قول بزرگی که می فرمایند ، داشتم داشتم رو بیخیال ، دارم دارم رو بچسب
لعنت با هااییوود
نترسی اونجا مارمولک دارد. هزار پاداره ازاین جک وجونورها زیادپیدا می شود.
مردم چه کاری از دستشون بر میاد دور برشون هزار گرفتای مصیبته ، بیان سینما تو رو ببینند ! الکی خوشیم فهمیدی ، ما خودمون انتخاب کردیم بقول ظریف بودی که وار !
در جهان طرفی نمی بندد کسی با چاپلوسی
آدمی را خوار می سازد به دنیا چاپلوسی
تو خجالت بکش که چه اراجیفی به هم بافتی و چه دوغ هایی گفتی