دو خودروی جدید تاکسی میشوند
ئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از ورود تاکسی های تیبا و ام.وی.ام به ناوگان تاکسیرانی کشور خبر داد و گفت: در مجموع برای تحویل تاکسی تیبا به جای تاکسی فرسوده به متقاضیان ۱۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت میشود.
سید مجتبی شفیعی با اشاره به ورود تاکسی تیبا به ناوگان تاکسیرانی کشور، گفت: از ۲ هفته گذشته تاکنون ثبت نام برای واگذاری تاکسی تیبا به جای تاکسیهای فرسوده آغاز شده است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه برای خودروی تیبا وام ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده که صاحبان خودروهای فرسوده در صورت تحویل لاشه خودروی خود ۵ میلیون تومان دریافت میکنند، تصریح کرد: در مجموع کل تسهیلات حدود ۱۷ میلیون تومان بوده و راننده مبلغی بالغ بر یک یا دو میلیون تومان برای نوسازی باید پرداخت کند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه در ماههای اخیر براساس برنامهریزیهایی که انجام گرفته توافقاتی میان بانکها و خودروسازان شد که نهایتاً براساس درخواستهای موجود در حال حاضر سه خودرو قابلیت تحویل دادن به ناوگان تاکسیرانی شهری حاصل شد، اظهار داشت: از این رو برای درون شهری خودروی تیبا و سمند و برای برون شهری خودروی ام.وی.ام هستند که البته این خودرو در حال حاضر فقط بنزین سوز است.
وی، افزود: براساس استعلامی که گرفته شده رانندگان تاکسی متقاضی این خودروها هستند چرا که از نظر اقتصادی این خودروها به صرفه هستند و ورود این خودرو نیاز کشور را برطرف میکند.
شفیعی با بیان اینکه در شرایطی نیستیم که بتوانیم به صنعت خودروسازی آرمانی نگاه کنیم، افزود: اگر شرایط خودروسازی و اقتصادی تاکسیرانی در حدی بود که از تاکسیهای با کیفیت تر بهره ببرند مشکلی نداشتیم، اما خودروسازان به دلیل توجیه اقتصادی نمی توانند خودروی با کیفیت تر ارائه دهند.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با یادآوری اینکه رانندگانی که مالک خودروهای فرسوده هستند هر چه سریع تر به سازمان تاکسیرانی مربوطه مراجعه کنند، تاکید کرد: خودروی تیبا در حال تولید بوده و در فاز اول براساس توافقاتی که با سایپا داشتیم ۲۰ هزار خودرو تولید خواهد شد این خودروها با رنگ زرد خورشیدی که مخصوص به تاکسی است وارد ناوگان خواهد شد.
این مقام مسئول، یادآور شد: حدود ۴ سال پیش خودوری پراید در آن زمان نتوانست براساس ضوابط و شرایط لازم را پاس کند. عمده ایراد خودروی پراید بیشتر به دلیل ضعف موتور خودرو و همچنین ایمنی آن بود البته یکی دیگر از موارد ظرفیت قسمت عقب خودرو بود که سه نفر به راحتی نمیتوانستند جا بگیرند. در آن زمان این خودرو تایید نشد که البته در کنار خودروی پراید، روا هم نتوانست تاییدیه بگیرد.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خاطرنشان کرد: در این حین ضوابط دیگری هم در دولت به عنوان محدودیتهایی مانند کیسه هوا و ترمز ای بی اس مطرح شده بود که این موارد هم به شاخصهای خودروی مورد تایید ستاد سوخت اضافه شد.
نظر کاربران
هر دم از این باغ بری می رسد ...
یکی نیس به اینا بگه سمندم که از قوم وخویش 405 هست، چطور تاییده گرفته!!!؟
یا مثلا خود تیبا چه محاسنی به عنوان یه خودروی مسافر بر داره!!!؟
کاشکی حداقل شعورشون می رسید که بعده این همه سال با منطق و عقل بر اساس پارامترهای روز یه خودرو رو انتخاب کنن!!!
شاید یاده نسل 70 به بعد نیاد که اوایل دهه 70 ، هم با ورود رنو21 و هیوندا اکسل و 405gl به ناوگان تاکسی رانی و عدم تامین قطعات این خودروها، چه بلاهایی سر این قشر زحمت کش با اون همه هزینه در آوردن!!!
اما افسوس .........
هر چی بگیم بی فایده است !!!
ایا این ماشینهای پفک نمکی به درد مسافر کشی میخورد ایا پیکان خوب نبود که از رده خارج کردند یا این ماشیهای فقط نامش داخلی است و لی تمام قعطعات اش چینی است باید این رانندگان زحمتکش تاکسی کار بکنند جیب خودرو سازان و بانکها را پر کنند این عدالت است