واکنش عابدزاده به نابسامانی پروازها؛ جوگیر نشویم
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از هواپیمای در ایران به یک کالای لوکس تبدیل شده است، گفت:بازگشت به شرایط گذشته به معنای از بین رفتن صنعت هواپیمایی کشور است، نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم.
خبرگزاری تسنیم: علی عابدزاده سی و چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه بخش حمل و نقل هوایی اثرگذاری بی بدیل در توسعه کشور دارد، اظهار کرد:
بسیاری از نقاط دنیا که در گذشته توسعه یافته اند به حوزه حمل و نقل هوایی توجه کرده اند بر این اساس یکی از سیاست هایی که در گذشته در کشور ما مورد توجه بوده توجه به توسعه حمل و نقل هوایی است.
وی با اشاره به اینکه هدف گیری و برنامه ریزی درست بوده است اما متاسفانه استفاده از هواپیما در کشور ما به یک کالای لوکس تبدیل شد، افزود: این در حالی است که در دنیا برنامه ها به سمتی پیش می رود که سفرهای ارزان ایجاد شود چراکه سفر یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود.
وی بیان کرد: متاسفانه نگاه لوکس به صنعت هواپیمایی، خسارات زیادی وارد کرده است، اگر آزادسازی نرخ بلیت صورت نمی گرفت صنعت هواپیمایی کشور از بین می رفت، یکی از مسائلی که تا دو سال قبل داشتیم این بود که خطوط هوایی نمی توانستند پول سوخت خود را بپردازند، آزادسازی نگرش ها را عوض کرد هرچند برخی مشکلات وجود دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید تلاش کنیم این اتفاقی که در نرخ بلیت هواپیما افتاده به روند درستی که این صنعت در پیش گرفته لطمه نزند، سیاست هایی که امروز در سازمان هواپیمایی کشوری دنبال می شود، توسعه ای است، قوانین جدیدی در حوزه نظارت در پیش گرفته شده تا بحث ایمنی و استاندارد در بالاترین سطح رعایت شود.
عابدزاده اضافه کرد: در بحثی که مربوط به ستاد سفر است مشکلاتی وجود دارد، چراکه وظیفه این ستاد تولید سفر است و صنعت هواپیمایی کشوری که باید با این ستاد همگام باشد، آنطور که باید در این مسیر نتوانسته ایفای نقش کند، هنوز بسیاری از شهرهای کشور به هم متصل نیستند و این موضوع یک معضل بزرگ برای گردشگری داخلی است که باید همت کرد این معضل حل شود.
برای رفع این نیاز از جت های ۵۰ نفره استفاده می کنیم، خوشبختانه این روند آغاز شده است و تا حدود زیادی موفق بوده است.
وی گفت: بازگشتن به شرایط گذشته به معنای از بین رفتن صنعت هواپیمایی کشور است، نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم، حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است به همین منظور لازم است نگاه ویژه به آن داشت و نباید روند درستی که در این حوزه ایجاد شده است را متوقف کنیم.
نظر کاربران
ایشان تازه به ایران تشریف آوردهاند در جربان امور نیستند کلا فرصت هم نشده کسی براشون توضیح بده
انشاءالله به زودی توجیه میشوند .
آقای عابدزاده مغز ذهن پیرت بدرد خانه نشستن بازنشستگی میخوره.اینقدر شانتاژ نکن باند فساد و صدور گواهینامه های مختلف خلاف برای رفیقایت را رها کن برو توبه کن تا خداوند از گناهانت بخاطر سانحه فوکر ۲۸ اسمان در اصفهان بدلیل عدم تعویض قطعه هواپیما سانحه ای تی آر اسمان در یاسوج بخاطر قدم نخست در هواپیمایی کشوری ببخشه.برو توبه کن روباه پیر
خوب، دولت خودش را کنار کشیده و جبران زیان هواپیما ها را با آزاد سازی بلیط مرتبط کرده! خوب پس دولت چکار می کند؟ پول فروش نفت کجا صرف می شود که توپ تو زمین مردم افتاده؟؟؟
بسوزیدوبسازین
یعنی مردم اینقدر ابله هستند که جو گیر شدهاند ؟
تو باغ نیستی مسئول محترم
تو باغ نیستی عمو