جهش شیائومی و اوپو در تولید گوشی تاشو
به نظر میرسد دو شرکت چینی شیائومی و اوپو به شدت برای تولید و عرضه نخستین گوشی هوشمند تاشو و انعطافپذیر با رقبای خود همچون سامسونگ رقابت میکنند و می خواهند در این زمینه از آن جلو بزنند.
خبرگزاری ایسنا: حدود یک سال است که غولهای تکنولوژی همچون سامسونگ از برنامههای خود برای معرفی و عرضه گوشیهای هوشمند تاشو و انعظافپذیر خبر دادهاند.
از آنجا که بازار گوشیهای هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکتهای سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید، دیگر نمیدانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشیهای هوشمند تاشو و منعطف روی آوردهاند تا شاید بتواند بازار راکد و بیتلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکتهای تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.
اندکی پیش اخباری منتشر شد که نشاندهنده تلاشهای بیشمار و بیوقفه هواوی برای جلوزدن و سبقت گرفتن از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ بود. به نظر میرسد که در میان شرکتهای تولیدکننده موبایل در جهان، رقابت تنگاتنگ و سختی برای عرضه و تولید نخستین گوشی هوشمند تاشوی جهان درگرفته است و هریک از آنها در تلاشند با این اقدام، محبوبیت خود را افزایش داده و نظر و توجه خیل عظیمی از طرفداران تکنولوژی و کاربران موبایل را به خود جلب کنند.
سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود که میخواهد گوشی هوشمند تاشوی خود را در اوایل سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی معرفی و عرضه کند و بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که این محصول در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.
به جرات میتوان گفت هم اکنون بزرگترین رقیب قدرتمند سامسونگ برای عرضه گوشیهای تاشو، شرکت چینی هواوی است که به تازگی اعلام کرده میخواهد نخستین گوشی تاشوی هوشمند را همین امسال معرفی و عرضه کند.
اما حالا هواوی نیز در کشور خود، رقیبان سرسخت و قدرتمندی دارد که باید تلاش و زمانبندی آنها را نیز درنظر بگیرد چراکه به تازگی شرکتهای شیائومی و اوپو که سهم قابل توجهی از بازار گوشیهای هوشمند در چین و جهان را به خود اختصاص دادهاند و میخواهند گوی رقابت را از هواوی و سامسونگ برای تولید و عرضه گوشیهای تاشو و منعطف بربایند.
شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غولهای تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجتها و گوشیهای هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم و محبوبیت خود را در بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد و به نظر میرسد که روند طراحی و تولید این محصول را از مدتها پیش آغاز کرده است.
البته هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق دیگری درباره نحوه قیمت گذاری این دو شرکت چینی برای گوشی تاشوی خود منتشر نشده است اما بسیاری از تحلیلگران برآورد کردهاند که از قیمت پایه و احتمالی گوشی هوشمند و تاشوی سامسونگ یعنی 2000 دلار کمتر خواهد بود. چراکه شیائومی پیشتر وعده داده بود حداکثر میزان سود را پنج درصد تنظیم میکند تا علاوه بر ایجاد محبوبیت و تضمین کیفیت، رضایت مشتریان و کاربرانش را نیز جلب کند.
این سیاست قیمتگذاری شیائومی بوده که تاکنون این شرکت را به رقابت تنگاتنگی با سایر غولهای تکنولوژی نظیر سامسونگ، ال جی، اپل، هواوی و غیره فراخوانده و موجب شده است این شرکت تقریبا تازه تاسیس و نوپا بتواند سهم قابل توجهی از محصلات فناوری در جهان را از آن خود کند.
به نظر میرسد که سال آینده ۲۰۱۹ میلادی سال گوشیهای هوشمند تاشو و انعظافپذیر باشد چراکه شرکتهای مختلف از برنامههای خود برای رونمایی چنین محصول جدید و شگفت انگیزی رونمایی و پردهبرداری کردهاند. حال باید تا زمان معرفی رسمی و عرضه آنها منتظر ماند و دید که چه تغییر و تحولاتی را در بازار پررکود گوشیهای هوشمند ایجاد خواهند کرد.
ارسال نظر