۷۵۱۰۸۹
۱۹ نظر
۵۰۱۳
۱۹ نظر
۵۰۱۳
پ

ادعای جدید امارات علیه ایران

وزارت خارجه امارات ایران را به دست داشتن در حملات انصارالله یمن به دو نفتکش عربستان در تنگه باب المندب متهم کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه امارات ایران را به دست داشتن در حملات انصارالله یمن به دو نفتکش عربستان در تنگه باب المندب متهم کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات انصارالله یمن به نفتکش های عربستان در دریای سرخ اعلام کرد که این اقدام یک اقدام تروریستی به شمار می رود و کشتیرانی بین المللی را به خطر می اندازد و بر تداوم خطرات شبه نظامیان حوثی (انصارالله یمن) بر کشتیرانی آزاد و تجارت جهانی از طریق دریای سرخ تاکید دارد.

وزارت خارجه امارات مدعی شد که این تجاوز بار دیگر بر نقش منفی و خطرناک ایران در حمایت از حوثی ها(انصارالله یمن) و دادن سلاح موشک بالستیک به آنها که صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند، تاکید دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است که امارات در مقابل تمام کسانی که می خواهند در عربستان ناامنی ایجاد کنند می ایستد.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در کنفرانسی در لندن نیز مدعی شد که حمله شبه نظامیان حوثی- ایرانی (انصارالله یمن) به دو نفتکش عربستانی در دریای سرخ یک اقدام بی سابقه است که نتایج و تاثیرات آن فرامنطقه ای خواهد بود ، این اقدام کاملا غیرمسئولانه است و به نظر من نشان دهنده ضرورت پایان دادن به سیطره انصارالله به حکومت صنعا است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از این در بیانیه ای اعلام کرد که حوثی ها صبح روز چهارشنبه به دو نفتکش بسیار بزرگ عربستان در دریای سرخ حمله کردند که یکی از آنها متحمل خسارات جزئی شد.

در این بیانیه آمده است: عربستان سعودی تمامی صادرات نفت از تنگه باب المندب را بلافاصله و تا زمانی که وضعیت مشخص شده و ترانزیت دریایی از این آبراه ایمن شود، متوقف خواهد کرد. دو نفت‌کشی که هدف حمله قرار گرفتند، متعلق به شرکت بحری (Bahri) بودند و یکی از این نفت‌کش‌ها متحمل خسارت جزئی شد.

دو میلیون بشکه ظرفیت هر یک از این نفت‌کش‌ها در زمان حمله پر بود و این نفت‌کش‌ها برای صادرات نفت عازم بودند. این حملات هیچ مصدومی یا لکه نفتی منجر به خسارات زیست محیطی فاجعه آمیز نداشت. در حال حاضر تلاشها برای منتقل کردن نفت‌کش آسیب دیده به نزدیک‌ترین بندر سعودی در جریان است.

ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله درحالی مطرح می شود که بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم.

یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه کف دست کشوره و این همه ادعا داره . اگه موفق بشین جنگی راه بیندازید همون اول کاری از صفحه نقشه پاک میشین.بتمرگین سرجاتون اه اه

    • بدون نام

      یعنی من موندم این امارات فسقلی چرا این همه اعتماد به نفس داره؟ قطر حد خودش رو می دونه ساکت نشسته سر جاش بعد این شیخک ها هر روز دارند مزخرف می پرونند! به نظر می رسه پول نفت و زرق و برق زیاد و به بردگی کشیدن مردم جنوب آسیا اینها رو دچار توهم کرده و اندازه و حدودشون رو یادشون رفته . همینطوری ادامه بدهند باید تا چند وقت دیگه برگردند به شغل اجدادیشون شترچرانی!

    • بدون نام

      ۱۰۰% درسته

    • ایرانی

      مگه امارات هم وزارت امورخارجه داشت؟؟؟؟؟ الکی میگه

    • بدون نام

      خاک بر سرتون که جیره خور عربستان هستین.لعنت به شماها

    • بدون نام

      یمن و پهباد..!!!؟

    • بدون نام

      دنیا میدونه که یمن هیچی نداره با این کارها فقط دنبال جنگ هستیم

    • بدون نام

      غلط کرده. درسته رییس جمهور مون گفت به تنگه های زیادی حمله خواهیم کرد ولی منظورش تمام تنگه های دنیا به جز باب المندب بوده

    • خیلی سالاری

      این امارات که کلآبه اندازه توالت های ایران هم نمیشود این طور جوک گفتن را برای خنداندن شیر بچه های ایران میزند شما ببخشینش گو خورد دفعه دیگر از این غلط ها و گو خوردن زیادی نمیکند

      پاسخ ها

      • عباس

        بزرگی به اندازه خاک نیست اسراییل از امارات هم کوچکتره کی تو منطقه توان حمله به اونو داره؟

    • بدون نام

      این فقط یه اخطار بود عربستانی ها ترسیدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اماراتیها یه گوشی مالی میخوان اگه تمام تاجرهای ما پولهایشان را ازامارات بیرون بکشن اونها مرخصن ودوتا موشک به اونها بخوره سکته را زدند.

    • بدون نام

      مگه رییس جمهور ونقامات دیگه هفته پیش نگفتن تنگه های دیگه رو ناامن میمنیم ،، خودتون گفتین حالا زیرش میزنین واقعا دنیا رو نثل مردم خودتون نادان فرض کردین!!!!

    • علی

      حملات عربستان به یمن پس چیه ? خاله بازیه?

    • بدون نام

      بهجهنم.به درک.... امارت خراب شه

    • بدون نام

      شیطانه میگه چکو بخوابونم توگوشش ها..بچه پر رو..بانیم وجب قد همش زیر دست وپاست..

    • بدون نام

      حقشه امارات راست میگه

    • بدون نام

      غلط کردی توامارات.امارات کیلو چن

    • بدون نام

      امارات کیلوچنده این وسط زرمیزنه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج