۷۴۳۳۹۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

وعده حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی و اتوبوس

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانان و اتوبوسرانان گفت: با مکاتبات اخیر این قول داده شده است که بیمه تامین اجتماعی برای این حوزه‌ها ادامه پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مشکلات بیمه‌ای تاکسیرانان و اتوبوسرانان گفت: با مکاتبات اخیر این قول داده شده است که بیمه تامین اجتماعی برای این حوزه‌ها ادامه پیدا کند.

مرضیه حصاری با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانی و اتوبوسرانی دچار مشکل شده است، اظهار کرد: تامین اجتماعی می‌گوید که سهم بیمه‌اش را از هدفمندی یارانه‌ها نگرفته است و این بیمه ‌ها تا مرحله قطع شدن رفت؛ اما با مکاتبات اخیر این قول داده شده است که بیمه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ادامه پیدا کند و افراد جدید هم بیمه شوند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به برنامه‌های دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‏‌ها و دهیاری‌‏های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ما این است که قوانین و مصوباتی که مجلس و دولت در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی مشخص کرده است را به ثمر برسانیم و قانون بالادستی ما در حوزه حمل و نقل، «قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: این قانون در سال ۸۶ نوشته و ابلاغ شد و قانون مادر در حوزه حمل و نقل شهری است. در سال‌هایی که این قانون نوشته شد تأکید بر استفاده بیشتر از مصرف گاز بود و قرار بود سهم حمل و نقل عمومی در کل کشور به ۷۵ درصد برسد و در همین راستا نیز کمک‌هایی از جانب دولت برای شهرداری‌ها صورت گیرد که متاسفانه محقق نشد و چون شهرداری‌ها نیز در بحث مالی با مشکلاتی مواجه بودند در حوزه حمل و نقل نیز با کمبود بودجه مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی به نوعی خدمات است که در دنیا برای این نوع خدمات سوبسیدی از جانب دولت داده می شود ولی اگر دولت در این زمینه کمک نکند و شهرداری‌ها هم برای حوزه حمل و نقل عمومی، کمک یارانه‌ای در نظر نگیرند،حمل و نقل عمومی به هدف اصلی خود که همان برقراری عدالت اجتماعی است نخواهد رسید و طبیعتا قشر کم درآمدی که بهره برداران اصلی این خدمات هستند، از استفاده باز می‌مانند.

به گفته وی، تاکسی در دنیا به عنوان خدمات لوکس است و به جز چند کشور باقی کشورها از آن به عنوان حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند؛ اما در کشور ما از ابتدا و به شکل سنتی تاکسی به عنوان حمل و نقل عمومی بوده و تا به امروز نیز باقی مانده است و حدود ۳۰۰ هزار نفر هم از این طریق امرار معاش می‌کنند. همچنین مردم نیز به این شیوه عادت کرده‌اند. بنابراین شاید در بلند مدت بتوان سهم تاکسی را از حمل و نقل عمومی کم کرد؛ البته در قانون سهم تاکسی ۲۵ درصد از سهم حمل و نقل عمومی است که در بعضی شهرها هم این مقدار به ۳۰ درصد می‌رسد.

حصاری در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر بی نظمی در برخی خطوط که بعضا منجر به اخذ کرایه بیشتر از مسافران می‌شود وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر در خطوطی برخلاف قانون کرایه بیشتری از مسافران دریافت شود تخلف بوده و باید پیگیری شود؛ اما اگر نرخ کرایه دریافت شده مصوب شورای شهر باشد قطعا چکش کاری بسیاری شده است تا به نفع مردم و بهره برداران اصلی باشد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به نصب تاکسیمتر در تاکسی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در بعضی شهرها تاکسیمتر بر تاکسی‌ها نصب شده است.اما دلیل اینکه در برخی شهرها از تاکسیمتر استفاده نمی‌شود آن است که خود رانندگان نیز استفاده نمی‌کنند و حتی مردم هم گاهی اوقات تصور می‌کنند اگر کرایه با تاکسیمتر محاسبه شود بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم بایستی در حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسیرانی از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای موجود استفاده شود و تلاش داریم از این طریق نظم بیشتری به این حوزه بدهیم که البته این نظم نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    خیلییی از این وعده و وعید ها داده شده ولی کو عمل ؟

  • بدون نام

    چرا راننده سرویس مدارس بیمه نمیکنید

  • بدون نام

    جالب گریه دارتامین اجتماعی دراورشکست میش اینقدرمشکلات زیادبزرگی داربعدمیخواهداتباع خارجی افغانی که پرشدن ایران بیمه کنه هرجابگی دنبالت میکنن ویاتست الکل میگیرن

  • بدون نام

    سلام پسرم سه سال توازاتس وانت بار مشغول به کار است وبی متاسفانه هیچ بیمه ایی نشده است وقتی هم رفتیم گفتن باید بیمه ازاد بشه آیا به نظر شما با اجاره نشینی خرج زن بچه وکم درامدی میتونن بیمه آزاد بشن لطفا رسیدگی کنید

  • بدون نام

    سلام پسرم سه سال توازاتس وانت بار مشغول به کار است وبی متاسفانه هیچ بیمه ایی نشده است وقتی هم رفتیم گفتن باید بیمه ازاد بشه آیا به نظر شما با اجاره نشینی خرج زن بچه وکم درامدی میتونن بیمه آزاد بشن لطفا رسیدگی کنید

  • بدون نام

    در تمام دنیا باسواد ترین وفرهنگی ترین افراد تاکسی داران هستند وبهترین خدمات هم بهشان مید هند وجز مشاغل سخت هم محسوب می شود ولی در ایران هر ساعت نرخ ماشین خدمات .خورد وخوراک قطعات‌ یدکی بیمه بالا میره کرایه تاکسی دار سالی یک بار بالا میره نصف بیمه هم دولت میده این هم می خواد قطع کنه ایا این انصافه . از این تعویض روغن‌ تا تعویض روغن دیگر تاخیر قیمت هست وبالا میره.تاکسی ران ها کشور فقط عوارض خودشان می گیرند .وتاکسی داران را ول‌ کردنند .هر کسی .هر ماشینی می تونه مسافر کشی کنه اما‌ عوارض از تاکسی دار بی چاره میگیرند .

  • بدون نام

    چه مدیری!! معلومه خیلی تواناست. هه هه هههههه

  • بدون نام

    چه مدیری!! معلومه خیلی تواناست. هه هه هههههه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج