پیشرفت ۹۰ درصدی آزادراه تهران - شمال
معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است با توجه به فضای مثبت و زندهای که در سرتاسر کارگاه آزادراه تهران-شمال به وجود آمده، این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری میرسد.
خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است با توجه به فضای مثبت و زندهای که در سرتاسر کارگاه آزادراه تهران-شمال به وجود آمده، این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری میرسد.
خیرا... خادمی اعلام کرد: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال به پیشرفت ۹۱درصدی رسیده و در حال حاضر کار روی آن در حوزه روسازی و تاسیسات ادامه دارد. با توجه به اینکه نصب برخی از تاسیسات مورد نیاز به تکمیل روسازی احتیاج خواهد داشت، کار در این حوزه ظرف هفتههای آینده ادامه دارد. او درباره آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال نیز توضیح داد: این قطعه نیز خوشبختانه با وجود آنکه تنها یک سال از کلنگزنیاش گذشته، پیشرفت خوبی داشته و به ۵/۲۱درصد پیشرفت رسیده است.
در حال حاضر کار در بخشهای مختلف این قطعه ادامه دارد و خوشبختانه سرعت پیگیری بسیار مطلوب بهنظر میرسد. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری ساخت تونل البرز در قطعه دوم این آزادراه، تصریح کرد: این تونل که طولانیترین تونل جادههای ایران به حساب آمده و یکی از پیچیدهترین پروژههای عمرانی کشور است، خوشبختانه در مراحل پایانی حفاری خود بسر میبرد. بهگفته خادمی، از ۶۴۰۰متر طول تونل البرز تنها حفاری ۲۰۰متر آن باقی مانده که در صورت نهاییشدن تا دو ماه آینده رسما مراسم پایان حفاری این تونل برگزار میشود.
او عدد مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم این آزادراه را ۱۵۰۰میلیاردتومان قلمداد کرد و گفت: در صورت رسیدن منابع لازم قطعه دو، ظرف یک برنامه چهارساله به بهرهبرداری میرسد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور درباره آخرین وضعیت قطعه سوم آزادراه تهران-شمال نیز توضیح داد: بنیاد مستضعفان کار ساخت این قطعه را پیگیری میکند و در حال حاضر شرایط برای جذب فاینانس از کشورهایی مانند کرهجنوبی و چین یا حتی فاینانس از منابع داخلی در دستورکار این بنیاد قرار دارد. پیشبینی میشود با نهاییشدن مقدمات لازم برای مشخصشدن چگونگی جذب سرمایه کار اجرایی در قطعه سوم نیز کلید بخورد. خادمی شرایط فعلی کار در آزادراه تهران-شمال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز در جریان جلسات کارگاهی که با مسئولان این پروژه داشتیم شرایط بسیار مثبت ارزیابی شد و کار در بخشهای مختلف این پروژه با قدرت ادامه دارد. درحال حاضر ۱۶۶ جبهه فعال کاری در آزادراه تهران-شمال برقرار است و بیش از ۳۰۰۰نفر با حدود ۱۲۰۰ دستگاه در این پروژه کار میکنند.
او خاطرنشان کرد: دو مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران-شمال حدود ۱۲۰کیلومتر تونل و پل دارد که کار اجرایی نزدیک ۵۰درصد آن به پایان رسیده است. از اینرو میتوان گفت که بخش زیادی از کارهای زیربنایی پروژه تمام شده و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی لازم این طرح بسیار مهم اقتصادی در آینده نزدیک افتتاح شود. براساس این گزارش، با روی کار آمدن دولت یازدهم آزادراه تهران-شمال پس از چند سال درجازدن با سرعت قابل توجهی وارد مرحله پیگیری شد و قطعه نخست این آزادراه در یک برنامه پنجساله حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی را به ثبت رساند.
پس از افتتاح قطعه نخست کار روی قطعات دوم و سوم ادامه دارد و در قطعه سوم احتمال جذب فاینانس خارجی از کشورهای آسیایی مانند کرهجنوبی وجود دارد. در طول ماههای گذشته تاخیرهایی در مسیر افتتاح این آزادراه به وجود آمد و هرچند بنیاد اعلام کرده این طرح تا شهریور تحویل داده میشود، مدیرعامل شرکت ساخت از آبان بهعنوان زمان احتمالی افتتاح طرح یاد کرده است.
نظر کاربران
اتمام کار کار این دولت نیست
ما از مسئولان تشکر می کنیم ولی میشه بفرمایید دقیقا 91 درصد کجای جاده درست شده ؟؟؟؟ فقط قطعه یک.
یعنی قطعه یک رو که به سلامت طی کنی یهو به همون جاده قدیمی چالوس میرسی و هزاران خودرو که تو اتوبان با سرعت به اینجا رسیدن همه باید بریزن توی دو متر جا !!!!
خواهش می کنیم تا کل 4 قطعه آماده نشده افتتاحش نکنید. فاجعه نسازید!
قطعه 4 هم که هنوز نساخته کلی مشکل داشت. ... به همراه یک محل دریافت عوارض خیلی بزرگ....
پاسخ ها
روحانی میگفت در سفری که به شمال داشته 9ساعت در ترافیک مانده وبه مردم قول داد که عید ازاد راه باز گشایی میشه ومردم دیگه در ترافیک نخواهند ماند از ان زمان تقریبا سه سال میگذره .
وای ، یعنی انشاا... دزدی های این پروژه تموم شد؟ ....
پاسخ ها
انشالا تا 1400با روحانی 100در صد میشه اگه از بودجه ...چیزی بمونه که خرج مملکت خودمون بشه
شما صدتا آزادراه درست کنید توی تهران ما توی آبادان محرومیت بکشیم .واقعا" این انصافه که هر چی هست برای تهرانه؟خدا قبول نمیکنه .ما توی آبادان از پالایشگاه دود میخوریم و هوای آلوده.بعد پول میلیاردی پالایشگاه خرج شهرمون نمیشه .این از هوامون و آب.بعد پولا خرج آزادراه و پارک ها توی تهران میشه.واقعا" بی انصافیه