۷۳۱۶۱۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پل «کریم خان» بازگشایی شد

مقاوم سازی و تغییر وضعیت پل کریمخان به اتمام رسید و به صورت کامل بازگشایی شد.

خبرگزاری مهر: مقاوم سازی و تغییر وضعیت پل کریمخان به اتمام رسید و به صورت کامل بازگشایی شد.

ایرج معزی همزمان با نخستین روز کاری خود در سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روند تکمیل ۴ پروژه عمرانی بازدید میدانی به عمل آورد.

در این بازدید که با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی و نیز جمعی از دست اندرکاران اجرایی پروژه ها انجام شد، آخرین وضعیت اجرایی پروژه های احداث پل های تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، ساماندهی جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی، احداث کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد) و همچنین نوسازی و تغییر وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه های عمرانی پیش از تحویل به شهروندان، از دست اندرکاران اجرایی پروژه های یادشده خواست تامین تمام خدمات و زیرساخت های موردنیاز بهره برداران از قبیل فضای سبز و روشنایی مسیر را مدنظر قرار دهند.

پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع، هسته مرکزی پروژه احداث پل های تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی به شمار می آید و با بهره برداری از آنها علاوه بر تامین دسترسی ایمن و سریع شهروندان به غرب بلوار ارتش و میدان اقدسیه، امکان جمع آوری بار ترافیک شاخه شمالی محور دارآباد و هدایت آن به جنوب بزرگراه امام علی (ع) فراهم می شود.

همچنین با گشایش جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی علاوه بر کاهش تراکم ترافیک، تردد کامیون‌های حمل نخاله در مسیرهای آسفالت و خاکی منتهی به گود آبعلی تسهیل خواهد شد.

کانال کمکی سرخه حصار حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد، کانالی به طول ۲۳۵۰ متر(به عرض ۵ تا ۶ متر و عمق ۴ متر) در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر است و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهمترین مجاری عبور آب های سطحی شهر تهران است.

نوسازی عرشه جنوبی پل کریمخان نیز آخرین مرحله از پروژه مقاوم سازی و تغییر وضعیت این پل سواره رو بود که با به ثمر نشستن آن پل کریمخان از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل شده است .

به گزارش مهر ، مرتضی اسکندر مدیرعامل شرکت یادمان سازه، در این رابطه توضیح داد: عرشه جنوبی پل کریمخان که از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه دهم خردادماه سال جاری با هدف تغییر وضعیت و نوسازی آن بسته شده بود، متعاقب اجرای عملیات مختلف عمرانی از قبیل بتن ریزی عرشه، ایزولاسیون و روکش آسفالت، پس از ۲ هفته کار شبانه روزی برای تردد خودروها گشوده شد. در واقع تلاش واحدهای اجرایی به صورت ۲۴ ساعته و در قالب ۳ شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی ۱۴ روزه به سرانجام برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت یادمان سازه، طی ۲ هفته گذشته فعالیت های مختلفی از قبیل تراش آسفالت و خاکبرداری پشت کوله ها، نصب صفحه های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل های قدیمی و نصب هندریل های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب و در نهایت نصب برش گیرهای فلزی به منظور فراهم کردن شرایط نصب میلگردهای طولی روی عرشه جنوبی پل کریمخان صورت پذیرفت و در نهایت با اجرای آخرین بخش از عملیات بتن ریزی و متعاقب گیرش نهایی بتن، امکان اجرای روکش آسفالت به جای اپوکسی روی عرشه جنوبی پل کریمخان فراهم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ALI

    آسفالت ۳۰ متری دو هفته طول کشید اگر کل کریم خان را آسفالت میکردن نسلهای بعد میلیون.......

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج