اسپانسرهای پولدار در صدا و سیما چه میکنند؟
هماکنون اسپانسرهایی در شبکههای مختلف تلویزیونی حضور دارند که نه تنها هزینه برخی از برنامهها را تأمین میکنند بلکه به شکل عملی در جهت ایجاد درآمد برای شبکههای مختلف تلویزیونی حرکت میکنند، حتی برنامههای پربیننده به تناوب تنوع و استفاده از بخشهای پرهزینه، بیشتر گرایش به اسپانسرهای خاص دارند.
روزنامه جوان نوشت: هماکنون اسپانسرهایی در شبکههای مختلف تلویزیونی حضور دارند که نه تنها هزینه برخی از برنامهها را تأمین میکنند بلکه به شکل عملی در جهت ایجاد درآمد برای شبکههای مختلف تلویزیونی حرکت میکنند، حتی برنامههای پربیننده به تناوب تنوع و استفاده از بخشهای پرهزینه، بیشتر گرایش به اسپانسرهای خاص دارند.
اسپانسرها و تبليغات تا كجا قرار است مناسبات و اقتضائات رسانه ملي را تحت تأثيرخود قرار دهند. به گونهاي كه اسپانسر در موضوع، شيوه اجراي برنامه و حتي بعضاً مشاهده شده ميهمانان و مجريان را هم به تناوب سليقه و علاقه شخصيشان، تغيير ميدهند.
اتفاقاً به ظنّ بسياري از تهيهكنندگان و مجريان، جنگهاي امسال ماه مبارك رمضان تكرار در دعوت ميهمان يا محتواهاي كليشهاي منوط به نظر اسپانسرها بوده است يا گلايهمندي گروهي از نخبگان و صاحبنظران نسبت به عدم حضور چهرههاي نخبه، بسيجي و كارآفرين در برنامههاي پربيننده، باز پاي اسپانسرها را به ميدان آورد.
معاون صداي جمهوري اسلامي روز گذشته درباره اين موضوع سخناني بر زبان آورده كه نشان ميدهد سلطه بيشتر اسپانسرها در آينده رسانه ملي جدي است.
نظر کاربران
خوده رئیس صدا و سیما قیمتش چند!!!
مردم و مسو لین . باید رو این قضیه حساس باشند نفوذ اسپانسرها در مراکز تصمیم گیری صدا و سیما خطرناک هست و باید پشت پرده اینها مشخص شود از کجا این پول ها رو میارن ۰ و با چه هدفی در ساختار برنامه اعمال نظر میکنن ?! وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی صدا و سیما سریعا پیگیر باشن ۰ چون بخش عمده کار رسانه فرهنگی هست نکند این افراد نفوذی فرهنگ این مرز و بون را خدشه دار کنند ۰ منابع مالی و انگیزه های انان را رصد و شفاف سازی کنند
پاسخ ها
موافقم با نظر شما