اعتراضات رانندههای کامیون تمام شده است
در روزهای اخیر تعدادی از سایتها و شبکههای اجتماعی فیلمهایی را منتشر کردهاند مبنی بر اینکه همچنان اعتراضات کامیونداران ادامه دارد. موضوعی که معاون حمل و نقل سازمان راهداری آن را تکذیب میکند.
خبرگزاری ایسنا: در روزهای اخیر تعدادی از سایتها و شبکههای اجتماعی فیلمهایی را منتشر کردهاند مبنی بر اینکه همچنان اعتراضات کامیونداران ادامه دارد. موضوعی که معاون حمل و نقل سازمان راهداری آن را تکذیب میکند.
داریوش امانی اعلام کرد: پس از مذاکرات موفقی که میان نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان اصناف و کامیونداران سراسر کشور انجام شد، خوشبختانه اعتراضات به طور کامل پایان یافت و وضعیت تردد رانندگان در جادههای کشور کاملا عادی است.
به گفته وی، حضور رانندگان در عرصههای حساس کشور همواره کمک حال جامعه بوده و قطعا آنها پس از دریافت نیازها و احتیاجاتشان کار خود را مانند گذشته با قدرت ادامه میدهند.
معاون سازمان راهداری درباره فیلمهای منتشر شده در اتوبان بابایی تهران مبنی بر اعتراض رانندههای کامیون توضیح داد: این موضوع ربطی به مسائل گذشته ندارد و اختلاف نظری است که بعضی از رانندگان در فضای درونشهری با شهرداری تهران پیدا کردهاند. از این رو سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی در این موضوع وارد نشده و مسئله آنها باید با مدیریت شهر تهران مطرح شود.
به گزارش ایسنا، چند هفته قبل رانندگان کامیون در جادههای بین شهری کشور نسبت به شرایطشان دست به اعتراض زده و برای چند روز از فعالیت دست کشیدند.
به دنبال این اتفاق وزیر راه و شهرسازی جلسهای با نمایندگان رانندههای کامیون برگزار کرد و مجلس و دولت نیز تلاش کردند قوانین حمایتی برای آنها وضع کنند.
در نظر گرفتن سختی کار، امکانپذیر شدن بازنشستگی رانندگان در ۵۵ سالگی در صورت ۲۵ سال فعالیت در این حوزه، افزایش کرایهها حدود ۲۰ درصد و تلاش برای کاهش قیمت لوازم یدکی بخشی از برنامههایی بود که دولت به منظور بهبود شرایط رانندگان کامیون آنها را نهایی کرد و بنا شده در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.
رانندگان کامیون همچنین درخواست داشتند که میزان کرایه آنها بر اساس تن- کیلومتر محاسبه شود که وزیر راه و شهرسازی وعده داد با تشکیل یک کارگروه ویژه در این زمینه موضوع را بررسی کرده و در صورت رسیدن به یک جمعبندی نهایی این مسئله را نیز در دستور کار قرار دهد.
نظر کاربران
آیا ارضا کامل صورت گرفته .
ظاهراً بیمه وصل شده و حق بار افزایش پیدا کرده .
واقعا بیشتر از اینها حق میبرند .
دوری از خانواده . مخارج سنگین وسایل سنگین .
فنی بودن یعنی پایه یک مثل یک دکتر متخصص میباشند .
رانندگان باید سندیکا داشته باشند , این همه ترس برای چیه ؟ و الا دیگران در فضای مجازی جای ان را پر می کنند .سندیکا. سندیکا ,.....
دروغ گوبی کار خیلی بدی .شرم اوره.