دست خودروسازان ایرانی در حنا میماند؟!
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با تعلیق فعالیت پژو سیتروئن در ایران و حتی در صورت خروج دیگر خودروسازان خارجی، خودروسازان داخلی بر توسعه خودروهای داخلی و پلتفرمهای در دست طراحی متمرکز خواهند شد بنابراین اصطلاحا دست این شرکتها در حنا نمیماند.
خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با تعلیق فعالیت پژو سیتروئن در ایران و حتی در صورت خروج دیگر خودروسازان خارجی، خودروسازان داخلی بر توسعه خودروهای داخلی و پلتفرمهای در دست طراحی متمرکز خواهند شد بنابراین اصطلاحا دست این شرکتها در حنا نمیماند.
شهرام آزادی اظهار کرد: تعامل با خودروسازان خارجی هدف نیست بلکه وسیلهای برای رسیدن به هدف تولید خودروهای بهروز و با کیفیت داخلی است بنابراین اگرچه تعلیق فعالیتهای پژو سیتروئن بر صنعت خودرو بیتاثیر نخواهد بود اما مشکل اساسی نیز محسوب نمیشود.
وی با بیان اینکه خودروسازان در تعامل با خودروسازان خارجی باید به دنبال انتقال تکنولوژی برای دستیابی به دانش تولید خودروهای بهروز و با کیفیت باشند، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر این هدف تا حد زیادی محقق شده و حتی در صورت خروج خودروسازان خارجی نیز صنعت خودرو به راه خود ادامه خواهد داد.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: خروج احتمالی خودروسازان خارجی از ایران مزایایی نیز خواهد داشت که از جمله آن تمرکز بیشتر خودروسازان داخلی بر روی تولید و توسعه پلتفرمهای داخلی است.
وی افزود: دو خودروساز بزرگ داخلی در چند سال اخیر کار طراحی و تولید پلتفرم را آغاز کردهاند و پس از این میتوانند با تمرکز بیشتر در این حوزه زودتر به خودکفایی از خودروسازان خارجی دست یافته و خودروهایی با کیفیت مناسب و با برند داخلی عرضه کنند.
آزادی با بیان اینکه هماکنون همکاری و تولید مشترک با خودروسازان خارجی حدود ۲۰ درصد فعالیت خودروسازان داخلی را به خود اختصاص میدهد، تصریح کرد: خودروسازان به راحتی میتوانند این سهم ۲۰ درصدی را با خودروهای داخلی جایگزین کنند.
چند روز پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیتهای خود در ایران را تعلیق میکند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.
به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیتهای خود در ایران اقدام به سرمایهگذاری قابل توجهی کردهاند و امکان خروج سرمایهگذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها خودزنی کردهاند".
نظر کاربران
شما غصه نخور،تییا خشکله مشتری داره!؟
حرف ازکیفیت نزنید.خدای حرف بزن.مافقط حرف میزنیم.تولید داخلی.بدردکی خورده.خودشان سوار خارجکی هستن.
شما از رو نمیرید تنها راهی که باعث میشه قبول کنید تحریمها اثر داره گرسنه موندن و بی پولیه امیدوارم مثل مردم عادی بهش دچار بشید.
امیدوارم دست خودرو سازان ایرانی تو سیمان بره به جای حنا.
فقط حرف مفت اخه کدوم کیفیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
تنها چیزی که خودرو های ایرانی از ان بی بهره اند کیفیته؟!
سم شان هم تو حناس
از تحلیلهای آبکی خسته نشدین؟
اگر هزار سال دیگر هم بگذره این دو خودروساز داخلی فقط به فکر پرکرده جیب خودشان هستند.اصلا هیچ کاری به کیفیت وبهبود ورقی ندارند. اینها همانند زالویی هستند که فقط به فکر سرویسه کردن ملت ایران هستند. چقدر تا به حال برای اینها فرصت ایجاد شدو جهت کیفیت وارتقا استفاده نکردند.مردم ایران هم بین این دو گرفتارند واجبار.خدا ازتون نگذره
اره داش.شما مشغول باشین
جلوی دزدهای بیت المال گرفته شود
دهن امریکا و این کشورها را خورد میکنیم
من خودم از این نما ینده ها و اوضاع مملکت بخاطر اینکه به مردم رسیدگی نمی کنند دل خوشی ندارم ولی خدا وکیلی این کشورها خیلی زوزر میگن اخه این مردم خوب چقدر باید بکشند و هیچی نگن دمشون گرم ایوالله
هنگام قرارداد بستن دست پاچه شدین مگه شما نگفتیم ۶۰ درصد آنها ۴۰ درصد ما پس آن ۶۰ درصد کو حق فسخ کو بابا شما به درد قرارداد بستن نمیخورید پس حقتان است.
بهتر اشغال تولید کردن وبه ملت انداختن میترسید دیگه تمام بشه نخیر چهل ساله به این ملت بیچاره میاندزید بعد از این همینطور
تولید داخلی رو چربش کنید
خاک بر سر خودروساز داخلی که پس از پنجاه سال تولید هنوز دانش فنی لازم برای تولید یک خودرو ملی با کیفیت رقابت پذیررا ندارد.پس این هارت و پورتهای دانش بنیانی و فنی و ایله و بیله باد هواست!
اقاتوروخدا توروپیغمبر توروهرکی که قبول داریداگراینکاره نیستیدحرف نزنید .بخداقول میدیم نگیم که لال هستید.