انتقاد مطهری از نحوه استخدام در آموزش و پرورش
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی و آموزش ندیده در آموزش و پرورش به کیفیت این نهاد ضربه میزند.
خبرگزاری ایلنا: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استخدام نیروهای نهضت سوادآموزی و آموزش ندیده در آموزش و پرورش به کیفیت این نهاد ضربه میزند.
علی مطهری در گردهمایی یک روزه مدیران و کارشناسان روابط عمومی حوزههای ستادی و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، گفت: هر چند روز معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری نام گرفته است، در کنار پیگیری مسائل صنفی معلمان باید دراین ایام به تشریح شخصیت و تبیین افکار و اندیشههای شهید مطهری پرداخته شود.
وی با اشاره به سخنان امام (ره) در وصف شخصیت استاد مرتضی مطهری اظهار داشت: از پیامهای امام( ره) چنین استنباط میشود که ارتباط حضرت امام(ره) و مطهری نه تنها بیش از یک رابطه عاطفی و استاد شاگردی بود، بلکه امام (ره) ارسال چنین پیامهایی را سعی در جاودانه کردن و استمرار نگرش و افکار شهید مطهری میدانست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نقش شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی در تعلیم و تربیت زمان قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: شهدای مذکور با استفاده از پایگاه و امکانات دشمن، اسلام را در جامعه تبیین کردند و شهید مطهری نیز در تأییدات مطالب ارائه شده توسط شهدای مذکور در کتب دینی زمان پهلوی نقش داشت.
مطهری، تفاوت تربیت و صنعت را در نحوه پردازش دانست و خاطرنشان کرد: در صنعت، اشیایی را ناقص میکنند تا اشیای جدیدی را بسازند، اما در فرآیند تربیتی معلم و مربی، دانشآموز را ناقص نمیکند، بلکه مانند یک باغبان که نهال را پرورش میدهد، شرایط را برای رشد کودکان فراهم میکند، همانطور که باغبان نهال را به اجبار نمیتواند رشد دهد، معلم نیز شاگردان را نمی تواند با اجبار تربیت کند؛ تنها محیط رشد را فراهم میکند تا استعدادهای موجود در فطرت افراد شکوفا شود.
وی ادامه داد: در نقش مستقیم و غیرمستقیم در فرهنگ جامعه هیچ تردیدی نیست؛ معلم ممکن است فردی را تربیت کند که خود سرنوشت جامعه و ملتی را تغییر دهد مانند حضرت امام خمینی(ره) که توسط آیت الله شاه آبادی تربیت شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسشی درخصوص اصرار مجلس بر بهکارگیری نیروهای نهضت سوادآموزی ابراز داشت: متأسفانه در دولتهای قبل تمهیداتی برای نیروهای نهضتی ایجاد شده است، اما به اعتقاد من باید بهترین نیروها جذب آموزش و پرورش شود ، زیرا به کارگیری نیروهای آموزش ندیده در دانشگاه فرهنگیان کیفیت تعلیم و تربیت را کاهش می دهد و جذب چنین نیروهایی مخالف اصول قانون اساسی است.
وی افزود: البته توقعی که ایجاد شده باید به نوعی مدیریت شود تا مشکل نیروهای نهضتی نیز رفع شود.
نظر کاربران
واقعا معنی آموزش دادن به نیرو و فرستادن سرکار رو فهمیدیم
در رابطه با استخدام بدون ضابطه در آموزش و پرورش باید به این نکته اشاره کنم که در بعضی شهرستانها افراد بدون هیچ گونه ضابطه و آزمونی و در بعضی جاها با مدارک غیر تخصصی جذب و راهی کلاسهای تدریس شدند؛ تنها دلیل استخدام انها؛ چند صباح حضور در ستاد نماینده مجلس بوده
باور کنید این معضلات چند سال بعد خودشو نشون میده.
از طرف یک فرهنگی با سابقه ی ۲۳ تدریس
البته معلم های درجه یک ازان فرزندان اقازاده هااست
خب با لین حساب ،یه بچه یه دوساله ام میتونه معلم بشه
با نسل سوخته ی دهه ی شصتی که بالاترین آمار بیکاران کشور را تشکیل می دهند وسنشان هم از استخدام های دولتی خارج شده وبعلت نداشتن شرایط سنی مظلوم واقع گردیده اند ودر اوج بی عدالتی و ناامیدی محض بسر می بزند ،مدیران و مسئولان کشور چه کاری برایشان کرده اند ،آیا عدالت نیست که در ردیف استخدامی ها دهه به دهه پیش می رفتید تا نسلی فدای نسل علی دیگر نگردد ،آیا عدالت است تا دهه ی شصتی ها هنوز بیکارند ، دهه ی هفتادی وهشتادی بکار گرفته شوند
مگه فقط نهضت بس بقیه چی
اتاتورک که وقتی به پنج قدرت منطقه پیروز شد و آخرین جبهه بیرون کردن یونانی ها از ازمیر بود که در اتمام جنگ دید پرچم یونان مانده زیر پای سربازان و داخل گل و لای زمین ، رفت برداشت تا کرد و گذاشت کنار و گفت " پرچم هر ملتی محترم هست " ! در هیچ جای ترکیه پرچم هیچ کشوری را آتش نمی زنند !
خب بقیه چی شده رفتین
آموزش پرورش رو دیگه ول کردن به امان خدا همینجوری هر کی میاد به عنوان معلم استخدام می کنن بدون این که تعلیم دیده و صلاحیت داشته باشند وضعیت معیشتی معلمان هم که معلومه مدارس هم از لحاظ بودجه و امکانات در بسیاری از استان ها در قحطی مطلق به سر می برند
واقعا پول نفت به جای این که به تجهیز مدارس و آموزش اختصاص داده بشه کجا داره خرج می شه؟