شبکه کودک ماه رمضان ۲۴ ساعته نمیشود
مدیر شبکه کودک بیان کرد که برخلاف ۲ سال گذشته شبکه کودک ماه رمضان امسال ۲۴ ساعته نمیشود.
خبرگزاری مهر: مدیر شبکه کودک بیان کرد که برخلاف ۲ سال گذشته شبکه کودک ماه رمضان امسال ۲۴ ساعته نمیشود.
محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره برنامههای ماه رمضان این شبکه و رویکردی که دارند گفت: شبکه کودک برای ماه رمضان و در ادامه آن تابستان به یک رویکرد میپردازد و آن هم سواد رسانهای و مشارکت با «زیست بوم درسا» است که از طریق مجموعه «مل مل» سراغ این مهم میرود.
وی ادامه داد: ما امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری مشترکی که بین شبکه و «زیست بوم درسا» شکل گرفته است به خوبی این اتفاق را رقم بزنیم. «زیست بوم درسا» محیطی است که به شکل فضای مجازی برای بچهها درست شده است و سیم کارتهایی مخصوص بچهها دارد، فروشگاه اپلیکیشن دارد و از «وی او دی» اختصاصی برخوردار است و ما امیدواریم همکاری مشترکی با این زیست بوم داشته باشیم.
مدیر شبکه کودک با اشاره به اینکه امسال برخلاف سالهای گذشته شبکه کودک در ماه رمضان ۲۴ ساعته نمیشود، عنوان کرد: ما دیگر برنامهها را به صورت ۲۴ ساعته در ماه رمضان روی آنتن نخواهیم برد و برنامهها به روال سابق تا ساعت ۲۲ شب پخش میشود. غیر از مجموعه «مل مل» که به تازگی روی آنتن رفته است و در ماه رمضان ادامه دارد، مجموعه شادی را هم داریم که در ماه مبارک رمضان پخش میشود.
وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت تعداد ساعات شبکه، نمیتوانیم موضوعات زیادی را به عنوان محور و سوژه قرار بدهیم و فقط امسال در رده خردسال بحث آموزشهای پیش دبستانی را داریم. حدود ۸۰ درصد خردسالان در کشور ما به مهدکودک نمیروند و آموزش هم نمیبینند در حالیکه در کشورهای پیشرفته درصد کودکانی که به مهدکودک میروند بالاست پس ما باید این آموزشها را برایشان فراهم کنیم.
سرشار اضافه کرد: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و امسال هم امیدواریم این تجربه را ادامه دهیم و به خردسالانی که در کنار مادرانشان هستند حدود یک ساعت در روز آموزش دهیم.
مدیر شبکه کودک در پایان با اشاره به جشنواره پویانمایی تلویزیون نیز عنوان کرد: مهمترین دلیل حضور شبکه کودک در جشنواره پویانمایی کمک به پیوست تجاری آثار انیمیشن است چرا که اگر این آثار پخش مناسبی داشته باشند و درصد بالایی از محبوبیت را روی آنتن پیدا کنند تهیه کنندگان به راحتی میتوانند آثار خود را نزد سرمایه گذاران ببرند و نسبت به تولید آثار تجاری، توزیع در شبکه نمایش خانگی و فروش آثار اقدام کنند چراکه یکی از ملاکهای ارزشمند دانستن اثر، حضور در جشنوارهها و دیگری پرمخاطب بودن آن است.
ارسال نظر