۷۱۲۸۵۹
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

سیف: اشراف به بازار ارز در حال وقوع است

«ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه با فعالیت سامانه &#۰۳۹;نیما&#۰۳۹;، اشراف همه جانبه بر بازار ارز در حال وقوع است.

خبرگزاری ایرنا: «ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه با فعالیت سامانه 'نیما'، اشراف همه جانبه بر بازار ارز در حال وقوع است.

جلسه هم اندیشی رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری با حضور نمایندگان صرافی ها با محوریت سامانه نیما در بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه، سیف با بیان اینکه سامانه نیما در ابتدای شروع فعالیت، شاهد استقبال خوبی از جانب بازیگران بازار ارز است، گفت: بانک ها و صرافی ها به عنوان بازیگران اصلی این سامانه باید به جایگاه خود اشراف داشته باشند و با توجه به نقش موثر خود به ایفای فعالیت بپردازند و زمینه تقویت این سامانه را به عنوان ابزاری برای ثبات بازار ارز فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در چهار دهه گذشته به دلیل عدم اشراف کامل در بازار ارز شاهد نوسانات و تلاطماتی در بازار ارز بودیم که خوشبختانه با فعالیت سامانه نیما اشراف همه جانبه بر بازار ارز در حال وقوع است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه باید احتمالات و نواقص این سامانه مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا با قدرت بیشتری به فعالیت بپردازد، تصریح کرد: سامانه نیما در طول زمان می تواند عملکرد خود را نشان دهد و بانک مرکزی از هرگونه نقد و پیشنهاد در این زمینه با هدف ارتقای عملکرد سامانه نیما استقبال می کند.

سیف با تاکید برلزوم انگیزه کامل از جانب بانک ها و صرافی ها برای حضور و فعالیت در سامانه نیما خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت بانک ها فعالیت مناسبی در سامانه نیما داشته اند و انتظار می رود همسو با آنها، صرافی ها نیز با تحرک بیشتری در این طرح به فعالیت بپردازند.

رییس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه ابهامات و انتقادات بانک ها و صرافی ها در کمیته های کارشناسی بانک مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد عنوان کرد: از بانک ها و صرافی ها انتظار می رود با طرح سوالات و ابهامات در جهت تقویت این سامانه گام بر دارند و بانک مرکزی نیز با استقبال از نظرات با تمام توان کارشناسی، به رفع نواقص اهتمام می ورزد.

همچنین در این جلسه مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری و نمایندگان صرافی ها به طرح سوالات، ابهامات و ارایه پیشنهادها در زمینه سامانه نیما پرداختند.

نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی (سامانه نیما) با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شد.

در سامانه نیما، چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به عنوان عرضه کننده ارز، واسطه گران شامل بانک ها و صرافی ها که منابع را از سمت عرضه کنندگان به متقاضیان هدایت می کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخ ها، اولویت ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی رو. نیست که واقعا هر جای دنیا بود طرف خودکشی میکرد

    • دارکوب

      کدوم اشراف دلار شده ۶۳۰۰ شما هنوز دارید شعار میدید

    • بدون نام

      اقای سیف
      دلار داره از سامانه و خود شما و قول و قرار و حرفهای بدون پشتوانه و .... سبقت میگیره ، دیگه اونقدر سرعت داره که کسی هم نمیتونه جریمه اش که

    • هادی زنجان

      من خودم امروز 200دلار خریدم به قیمت 4200 تومن. ادرس میدم برید بخرید محله اقای جهانگیری.عرض کنم گوجه هم اونجا ارزونه

    • بدون نام

      فقط میتونم بگویم خجالت بکشید .

    • بدون نام

      چقدر دروغ خورد ملت میدید

    • بدون نام

      باعث گرانی دلار هم که فیلتر شد
      چرا دلار ارزون نمیشه سیفی؟؟؟؟؟
      مگه نگفتی نوسانات دلار بخاطر تلگرامه
      پس چی شد سیفی؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دروغ که حناق نیست .

    • بدون نام

      لعنت به همتون لعنت

    • بدون نام

      دلار شده 6800ای خدا چقدر دروغ بس دیگه آه

    • بهزاد

      چاخان.
      برای دولت متاسفم
      چرا اینهمه دروغ میگید.
      توقع دارید مردم به شما اعتماد داشته باشند
      نابود کردید اقتصاد کشور را با این کلید دروغ

    • محمد علی

      خیلی ساده است:
      وقتی به اندازه ریال موجود در بازار پشتوانه ارزی نباشه، باید ارز را صرفه جویی کرد،
      وقتی صرفه جویی کنی باید اولویت بندی کنی به کی ارز بدی، اونی هم که ارز گیرش میاد میبینه تو باز تقاضا هست، میفروشه به بیرون،
      پس سامانه و پایانه و ... کاری از پیش نخواهند برد.

    • حسین

      ترا بخدا این سیف حرف نزند که اوضاع بدتر از این میشود

    • بدون نام

      فقط اینو میدونم هر کاری شما در طول این سالها انجام داده ائد برای ملت نبوده چون از دید شما ملت در هیچ جای تصمیم گیری های شما نبستند فقط فقط خودتون

    • محمد

      خدا به داد ملت ایران برس

    • بدون نام

      پس چرا آقای سیف بازار از هر لحاظ باوضعیت نابسامان روبروست

    • فرزاد مخصوصی

      بهبه آقای حباب از تلگرام چه خبر

    • بدون نام

      آقا مشکل ارز فقط یک راه داره . بقیه نظر کارشناسان دنیا هم که باشه کارساز نیست . راهش همونه که آقای قرائتی گفتن یعنی جدا کردن دختران و پسران در دانشگاه ها. اصن همه مشکلات مملکت همونه

    • بدون نام

      واقعا عجب .... هستی دلار توعرض۴۵روز از۳۴۰۰رسیده به ۶۸۰۰ بازجوک میگه

    • بدون نام

      آقای سیف چرا استعفاء نمیدی!! اینقدر به شعور مردم بازی نکن

    • بدون نام

      واقعا سیف با که میگه خجالت نمیشه آقا استعفا بده

    • بدون نام

      واقعا ازخدا که نمی ترسید از مردم که با هزاران هزار بدبختی دست و پنجه نرم میکنند خجالت بکشید

    • بدون نام

      فقط زیادی به بازار ارز مشرف نشی که دوباره بزرگترین اختلاس قرن رو بزنی بعد صداش در نیاد تکرار مکررات شه برای ما هم هی تجربه میشه

    • بدون نام

      خوب رو داری بخدا،،،،،یا خوابی یاخودته زدی به کوچه علی چپ

    • محسن

      فی الواقع آزادی از این بیشتر هرکسی هر جه میخواهد به مسئولین میگوید و آنها هم پاسخی نمیدهند. من که جدآ خوشحال شدم که بالاخره به بازاز ارز اشراف پیدا کردند انشاالله به بقیه بازارها قبل از گران شدن اشراف پیدا نمایند. ماه مبارک رمضان در راه است و گرانی هم دست بردار نیست گوشت کیلویی پنجاه هزار تومان با مرغ کیلویی هشت هزار تومان هیج تناسبی ندارد قصابان در دوبی گوشت آهو ارائه مینمایند لابد گوسفند ایرانی را بجای آهو میدهند اینجا هم سگ و گربه را چرخ میکنند و کیلویی سی هزار تومان میفروشند شاید هم کالباس نود در صد درست میکنند تا با گرانی مبارزه کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج