جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با افزایش بهرهوری از افزایش بیرویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.
خبرگزای ایلنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با افزایش بهرهوری از افزایش بیرویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.
محمد شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا درباره قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد: قیمت خودروها از افزایش نرخ ارز مبادلهای از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان متاثر میشود.
وزیر صنعت با بیان اینکه در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم، خاطرنشان کرد: همچنین حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته و ممکن است نیاز به افزایش قیمتها باشد. البته باید با افزایش بهرهوری از رشد بیرویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان از سوی شورای رقابت تعیین میشود. بقیه خودروها که قیمت آنها بالای ۴۵ میلیون تومان است، توسط خودروساز و با نظارت سازمان حمایت از نظر روش قیمتگذاری تعیین میشوند که امیدواریم با حداقل افزایش قیمت خودرو مواجه باشیم.
نظر کاربران
ای بابا دیگه عادت کردیم. تقصیر شما نیست. از ماست که بر ماست
چقدر نامرده این شریعتمداری
روزی که تعرفه ها رو برد بالا گفت داخلیا گرون نمیشه
حالا ببینین
اخه همین ساندرو ماشینه ۱۰ سال پیشه چرا تو ایران ۶۵ میلیونه؟؟؟؟!!!!! چند برابر میفروشین چند درصد سود؟
مزدا سه نیو هنوزم بهش میگین نیو؟!!!!
چقدر بی حال , بی تفاوت , مایوس,.....
باید..... ولی چه کسی این باید واجرا کند او نیست!
الان این افزایش واقعی یا حبابی آیا اصلاح میشود . بیارید پایین خواهشاً ۴ میلیون یهو خیلی هست تازه پارسال هم ۲ میلیون بردید بالا مگر مردم سر گنج نشسته اند بعد مگر کیفیت یا کمیت بالا رفته .
دروعگوها....
جواب یک کلمه است نخرید خیلی کیفیت هم داره بقول معروف
مال بد بیخ ریش صاحبش
اقا مردم حالا حالاها جاشو دارند ببر بالا مردم میخرند
پراید تا 25 برا سال 97 فعلا جا داره
پژو 405 هم تا 35 جا داره
پارس هم تا 45 جا داره
بزن که داری خوب میزنی ...
زه و ضبط پراید رو برداشتید که شامل استاندارها بشه مگه بده اقا خیلی هم خوبه حتما قالپاقهاشم بردارید
چون لازم نیست که پراید نیازی نداره راه میره
سالهاست که به بهانه های مختلف من جمله اینکه چون جمع کثیری از کارگران زندگیشان به صنعت خودرو وابسته میباشد! در راه آزادسازی واردات خودرو سنگ اندازی میکنند لذا همین امر باعث انحصار و رانت خواری صاحبان این صنایع شده است. مگر کشورهای دیگه که مبادرت به آزادسازی کردند ، کارگران خودرو سازش از گرسنگی آواره خیابانها شدند یا بالعکس با رشد صنعت خودرو از رفاه بیشتری برخوردار شدند!؟
شرکتهای خودروسازی چون هیوندا و کیا کره جنوبی عمدتٵ تحت لیسانس خودروسازان امریکائی چون شورلت و فورد هستند که بدوٵ با آزادسازی و سپس همکاری در تولید به موفقیت جهانی رسیدند نه با انحصار و اخذ تعرفه سنگین برای واردات خودرو!
عملکرد ما در خودرو سازی مانند روش بلوک شرق و شوروی سابق در اینباره است! آیا هیچ خودروئی از شوروی به موفقیت و یا حتی تداوم تولید رسید!؟ (که علی الظاهر ابر قدرت جهانی هم بود و ما به مراتب از لحاظ صنعتی و تکنولوژی از آنها عقبتر هستیم)
دنیای امروز دنیای تبادل است و نمیشه با این بهانه های توصیفی جلوی آزادسازی واردات را گرفت! و مهمتر اینکه چند میلیون نفر را فدای چند صد هزار کردن نه عاقلانه و نه مشروع میباشد
خنده داره ماشین چینی مزخرف بلریانس شده ۶۰ تومن
پاسخ ها
پس پراید کی گرون میشه .