۶۹۸۴۶۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

امام جمعه یزد:

نباید بانک‌های ربوی در کشور وجود داشته باشد

امام جمعه موقت یزد گفت: وقتی کشوری این همه شهید برای باقی ماندن اسلام و مسائل دینی داده است نباید بانک‌های ربوی در کشور وجود داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت یزد گفت: وقتی کشوری این همه شهید برای باقی ماندن اسلام و مسائل دینی داده است نباید بانک‌های ربوی در کشور وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد آیت اللهی در خطبه‌های این هفته ۱۷ فروردین ماه نماز جمعه یزد افزود: بسیاری از مراجع عظام تقلید در مورد این مسئله گریه کردند و تأکید داشتند که نباید ربا در جامعه باشد ولی متأسفانه شاهد لقمه‌های شبهه ناک در جامعه هستیم.

وی با بیان این‌که برخی به این فکر هستند که اگر انسان بخواهد به یاد مرگ باشد باید کار و زندگی خود را رها کند ولی این‌چنین نیست و یاد مرگ سبب می‌شود که انسان خوب و پاک زندگی کند، اظهار کرد: یاد مرگ سبب از بین رفتن گناهان، زاهد و باتقوا شدن انسان، تحمل مصائب روزگار توسط انسان، راضی شدن انسان به کمبودهای دنیا، فریب نخوردن انسان از دنیا و سبب جلاء قلب انسان می‌شود. این مسئله خوب است ولی مهمتر از آن این است که هدف شهدا از اینکه چرا در این مسیر با سعادت قدم گذاشتند برای جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به این ‌ که شهدا برای اسلام، قرآن و اجرای احکام جان پاک خود را فدا کردند تصریح کرد: شهدا برای اینکه جامعه ما جامعه اسلامی باشد حرکت کردند ولی متأسفانه هم اکنون شاهد هستیم که در جامعه به برخی از احکام و مسائل اسلامی بی توجهی و به برخی از مسائل نورانی قرآن جسارت می‌شود.

وی با اشاره به این ‌ که همه مسئولان و مردم در قبال این فساد روزی باید پاسخگو باشیم عنوان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلایل اصلی ترویج فساد است که متأسفانه در جامعه اسلامی ما شاهد این دو فریضه الهی نیستیم.

امام جمعه موقت یزد افزود: راه حل مشکل و برطرف کردن فساد در کشور ما انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که مراحلی دارد که مراحل بالای آن به مسئولان باز می‌گردد که اصلاً شاهد انجام آن در کشور نیستیم.

وی با تأکید بر این ‌ که اگر مسئولان بخواهند می‌توانند با وضع قوانین درست بسیاری از بی‌عفتی‌ها و فسادها را در کشور ریشه کن کنند، گفت: همانگونه که با وضع قوانین راهنمایی و رانندگی توانستند بسیاری از مشکلات رانندگی را کاهش دهند پس چرا قوانین الهی را وضع نمی‌کنند تا شاهد بی‌حجابی‌ها، بی‌عفتی‌ها و فساد در جامعه نباشیم.

آیت اللهی خطاب به مردم گفت: مراحل پایین امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است و تذکر دادن زبانی بر مردم واجب است و نباید ترک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهید ها رفتن که اسلام رو نگه دارن ولی بعضی از مسئولین باعث شدن اسلام کلا نابود بشه

    • بدون نام

      درود این همه دکان ربا خواری را تعطیل کنید نان مردم حرام شده با این نزول خوار از خدا‌ بی خبر

    • بدون نام

      امام جمعه محترم قربان دهنت ولی افسوس که بانکهای به ڟاهراسلامی ماعلاوه برگرفتن سودهای کلان بابت دیرکرداقساط از وام گیرندگان بیچاره دقیقه ای پول دیرکرد وامها را گرفته وبین رییس وکارمندان همان بانک تقسیم می کنند برای همین است که چندین مزیت دارند که متاسفانه کارمندان دیگرادارات مخصوصا فرهنگیان وکاددپزشکی وغیره ازاین مزایا محرومند

    • ابوالفضل

      پس همه ی بانک هارو جم کنید!

    • کاردوک

      شما چند تا بانک پیدا کن که ربوی نباشن
      همه میدونن چه خبره ولی فقط حرفشو میزنن؛بانکا دارن خون مردمو میمکن و هر روز گردم کلفت تر میشن ؛دولتم که پشتشونو گرفته

    • بی خیال

      مراجع عظام تقلید چندین سال است که دارند میگویند که پولی که
      بانکهای دولتی و خصوصی بعنوان دیرکرد از مردم میگیرند حرام است ولی کو گوش شنوا و چشم بینا آلان نحوه حساب کردن دیر کرد بانکهای دولتی جوری شده است که صراف های یهودی در برابر بانک های دولتی و خصوصی فرشته اند اثبات خیلی ساده است چون خودم سی سال کارمند بانک بودم

    • محمد

      بی عفتی و بی غیرتی و فساد از مظاهر لقمه حرام است که متاسفانه از اثر کارکرد بانکهای ربوی می باشد حالا تا کی باید این وضع ادامه پیدا کند خدا می داند مسوولین چرا یارانه های نادرست را قطع نمی کنند تا زمانی که بیت المال تو جیب عده ای مفتخور که پولهای خود را به بانکهای ربوی سپرده اند قطع نشود ملت حال کار کردن را پیدا نمی کند به نسل آینده توجه کنید که با این لقمه ها می خواهند کجا بروند.

    • بدون نام

      منظورش ازاین تیتراینه که قراره کلیه بانک های کشور از دم تعطیل بشن؟

    • بدون نام

      البته اگر منظور از بانکداری اسلامی وام بدون بهره باشد اسلامی ترش یعنی. وام قرض الپس نده سالهاست برای اقا زاده ها وجود داشته ودارد ملت هم که از نظر شما ادم نیستند

    • خدا

      حضرت آقا ،شما خودتونو نارحت نکنین ،بااطمینان 100 درصدی به شما می گویم حتی یک ریال هم تواین مملکت پول ربا وجود نداره/چه برسه به بانکهای محترم با مدیران ومیئولین پاک دست اشون!!!

    • داریوش

      تکبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج