۶۸۲۲۵۰
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

مسکن ۲۲ درصد گران شد

وضعیت بازار مسکن در بهمن‌ماه از افزایش ۲۲ درصدی قیمت و ۱۷.۷ درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

خبرگزاری ایسنا: بانک مرکزی آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران را که مربوط به بهمن‌ماه ۱۳۹۶ است، منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در بهمن‌ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۸.۴ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۱ و ۲۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوسازها همچنان بیشترین فروش را دارند

بررسی توزیع معاملات بر اساس عمر بنا در بهمن ماه ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت سهم ۴۸.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. البته سهم مذکور در مقایسه با بهمن ماه سال قبل ۵.۲ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

مسکن ۲۲ درصد گران شد

منطقه پنج پیشتاز معاملات

توزیع تعداد معاملات بر حسب مناطق در بهمن ماه ۱۳۹۶ حاکی از آن است که منطقه پنج با سهم ۱۳ درصدی در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کماکان بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. پس از آن مناطق چهار و دو به ترتیب با سهم‌های ۱۱.۱ و ۹.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع ۷۳.۳ درصد از کل تعداد معاملات مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۱، ۱۰، ۳، ۷ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده تنها ۲۶.۷ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

مسکن ۲۲ درصد گران شد

بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به طور یکسان ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۱۰.۱ درصدی قیمت در ۱۱ ماهه امسال

در ۱۱ ماهه ۱۳۹۶ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۶۸.۹ هزار واحد بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این خبر خوشحالی که نداره ،بوی بیچارگی میدهد.

    • سعید

      ب سلامتی

    • افشین

      احمدی نژادو دیدیم خاتمی رو دیدیم روحانیم داریم میبینیم
      کاش واقعا با تغییر رئیس جمهور همه چی همونجور که فکر میکردیم رویایی میشد ولی ما مردم ایران فقط با تخیلاتمون زنده ایم و هیچ چشم اندازی روبرومون نداریم

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه ......

    • بدون نام

      اینها که از گرانی ابراز خوشحالی میکنن دلالانی هستن که اقتصاد این کشورو به فساد کشیدن و انگلهای یک جامعه هستن

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      مسکن را دلالان و اونایی که به نفعشونه گران کردن، ولی آمار رونقشون واقعی نیست، و گرانی ملک ترفندی برای تحریک مردم به خرید است، چرا باید کسی که تا قبل از این میتونسته بخره نخریده، حالا باید با این قیمتهای فضایی که دچار حرج و مرج شده پول بده، نخرید باز قیمتها افت میکنه؛ بخرید میره بالاتر

    • بدون نام

      قصه نگيد به تعداد كل جمعيت ايران آپارتمان خالي فقط در غرب تهران مونده

    • بدون نام

      بابا چرا چرت و پرت میگین کلا امار غلط

    • بدون نام

      تهران شاید ولی شهرستان راکده

    • بدون نام

      چه افتخاری میکنن که مسکن گران شده جای تاسف داره بیچاره به اوناییکه چند ساله از شکم زن وبچه خود زدن که بلکه خانه ای بخرن ولی با گران شدن مجدد عقب گرد کردن وپول دارها وبساز بفروشها دوباره رونق گرفتن خیلی عجیب است

    • بدون نام

      مسئولین به فکر مستاجران نیستند
      مستاجرین بدبخت چیکار کنند بااین وضع؟

    • بدون نام

      دولت کاسب تو همه چیز کسب و کار دارند.از رئیس املاک لطفأ بپرسید.چرا سه تا دفتر املاک در بهترین نقطه تهران دارد. وچرا بساز بفروش است..تا آخرش برید.تمام مسئولین دولت بی تدبیر و ناامید کننده مردم یا تو کار واردات خودرو یا واردات لباس بچه وغیره هستن

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      خدا عاقبتمونو بخیر کنه

    • متذکر

      این تلاشها بیهوده است. با دادن آمارهای کذب نمی توان رونق در بازار مسکن ایجاد کرد. مگر اینکه بخواهید مسکن را به کما ببرید! مخصوصاً اینکه می خواهید رونق مسکن را مساوی با افزیش قیمت آن نشان دهید. هر چند بسیاری از معاملات صوری و توسط مشاوران املاک صورت می گیرد تا وانمود گردد مسکن دارای رونق است. همین دلیل برای اثبات کذب بودن آمار فوق بس که اولاً تعداد معاملات یک شهر(تهران) نمی تواند نشانگر رونق مسکن در کل کشور باشد و ثانیاً این آمار طبق آمار خود بانک مرکزی نه تنها باعث افزایش نرخ تورم نشده بلکه طبق آمار بانک مرکزی نرخ تورم کاهش یافته است. جلل خالق! چگونه می شود قیمت مسکن افزایش داشته باشد ولی نرخ تورم کاهش داشته باشد! از عجایب روزگار است! راه غلطی را آقایان جهت به رونق انداختن مسکن پی گرفته اند که جز رکود بیشتر نتیجه ای ندارد. رونق مسکن تنها با افزایش معاملات مسکن و آنهم متناسب با قدرت خرید خریداران اماکن پذیر است و معاملات صوری بنگاهی های مسکن نمی تواند تحرکی در قدرت خرید خریداران ایجاد نماید. هر روز یک آمار کذب منتشر نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج