رد فرضیه «توربولانس» در حادثه سقوط پرواز یاسوج
رئیس کمیسیون عمران مجلس از رد فرضیه تاثیر وضعیت نامساعد جوی و توربولانس هواپیمای تهران - یاسوج در سقوط آن خبر داد و گفت: فرضیه پرواز هواپیما در سطح پایینتر از استاندارد جایگزین فرضیه قبلی شد.
خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون عمران مجلس از رد فرضیه تاثیر وضعیت نامساعد جوی و توربولانس هواپیمای تهران - یاسوج در سقوط آن خبر داد و گفت: فرضیه پرواز هواپیما در سطح پایینتر از استاندارد جایگزین فرضیه قبلی شد.
محمدرضا رضایی گفت: براساس گزارش یکی از خبرنگاران صدا و سیما که در کانال تلگرامیاش انتشار یافت و مورد تایید مقامات مسئول قرار گرفت، چهار دقیقه قبل از سقوط هواپیما یکی دو نفر از مسافران داخل هواپیما به مدت ۸۰ ثانیه با آشنایان خود روی زمین صحبت کردهاند که این مسئله نشان میدهد تا قبل از سقوط، شرایط جوی و وضعیت داخل هواپیما کاملا عادی بوده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس یادآور شد: فرضیه اولیه این بود که شاید وضعیت جوی و توربولانس شدن هواپیما در آسمان عامل سقوط بوده باشد اما در ۸۰ ثانیه مکالمه قبل از سقوط هواپیما هیچ نشانی از اضطراب و نگرانی در افراد مکالمه کننده دیده نمیشود.
وی ادامه داد: حالا فرضیه دیگری شکل گرفته مبنی بر اینکه چرا هواپیما در ارتفاع پایینتر از حد مجاز پرواز کرده که در نهایت در همان ارتفاع با دیواره کوه دنا برخورد کرد؟ البته هر گونه اظهار نظر قطعی دراینباره نیز پس از پیدا شدن جعبه سیاه نزدیک به واقعیت است.
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جعبه سیاه هواپیما به دلیل شدت برودت هوا و شرایط برفی کوهستان هنوز پیدا نشده است، گفت: محدوده زمین خوردن هواپیما و حدود جغرافیایی سقوط جعبه سیاه مشخص است، البته با کاهش بارش برف در این منطقه به زودی عملیات تجسس برای یافتن آن آغاز میشود.
رضایی توقف پرواز هواپیماهای ای تی آر ۲۰۰ و ۵۰۰ تا زمان پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما ساقط شده را مورد اشاره قرار داد و افزود: دلایل فنی یا مسن بودن هواپیما یا شرایط جوی و خطای دید خلبان از جمله فرضیات سقوط هواپیماست اما تا پیدا نشدن جعبه سیاه و بررسی دقیق اطلاعات آن نمیتوان اجازه پرواز هواپیماهای ای تی آر قدیمی را داد.
نماینده مردم جهرم در مجلس از پیگیری مستمر موضوع سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در رایزنی با وزرا و مسؤولان ذیربط سخن گفت و افزود: پس از یافتن جعبه سیاه هواپیما توسط نیروهای ایرانی کار متخصصان فرانسوی شرکت ای تی آر برای خواندن اطلاعات آن آغاز میشود.
وی پرداخت بیمه سرنشینان هواپیمای آسمان را منوط به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما ندانست و افزود: شرکت بیمهگر باید هر چه سریعتر تعهدات بیمهای خود را به شرکت آسمان و خانواده سرنشینان جانباخته این هواپیما پرداخت کند.
نظر کاربران
ما هممون يه جعبه سياهيم ! يه روزي اگر رمز گشايي بشيم ، ديدن دارين !
مگه استفاده از تلفن همراه در حين پرواز ممنوع نيست؟
ممنوعه وچقدرم ک ایرانی جماعت رعایت میکنه
نكنه خلبان خدا بيامرز سكته كرده يا مثلا از هوش رفته و كمك خلبان تا اومده بجنبه كار از كار گذشته شده باشه؟
تا وقتی که کارکنان ارگانها بعد از بازنشستگی و بعد از سی سال خدمت و نداشتن امکانات مالی مجبور به ابقای خودشان میباشن بروز هر گونه خطا و حادثه در کار پیش میاد .بابا یه کم کارارو به جوانتر ها بسپارید.