مدیر عامل آسمان: از هیچ خلبانی چک نگرفتهایم
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر حسین علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان مطالب منقول از آقای محمد دامادی نماینده ساری در کمیسیون عمران مجلس را تکذیب و توضیحاتی درباره ادعاهای مطرح شد، ارائه کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر حسین علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان مطالب منقول از آقای محمد دامادی نماینده ساری در کمیسیون عمران مجلس را تکذیب و توضیحاتی درباره ادعاهای مطرح شد، ارائه کرد.
به گفته علایی، آقای دامادی سخنان منتشرشده از قول او را تکذیب کرد و به دنبال منبع انتشار این سخنان نادرست است.
وی افزود: برخلاف ادعاهای مطرح شده، هیچکس حتی مدیران شرکت هواپیمایی نمیتوانند خلبان را وادار به انجام پرواز کنند. طبق مقررات بینالمللی حتی اگر خلبانی به دلائل شخصی اعلام کند آمادگی پرواز را ندارد، شرکت هوایی نمیتواند او را وادار به پرواز کند و باید خلبان دیگری را بکار گیرد. برای شرکت ما هم موارد مشابهی پیشآمده که خلبانی مثلا به علت تالمات روحی اعلام کردهاست آمادگی پرواز ندارد و مدیران ما هم خلبان دیگری را برای پرواز استفاده کردهاند.
علایی در واکنش به ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه قبل از پرواز تهران یاسوج، هواشناسی اعلام کرده بود که پرواز نباید انجام شود، گفت: اصلا اینطور نیست. قبل از انجام هر پروازی سه گزارش هواشناسی دریافت میشود. در مرحله اول اگر فرودگاه تشخیص بدهد هوا برای پرواز مناسب نیست اصلا منتظر نظر خلبان نمیماند. در صورت تایید هوا برای پرواز توسط فرودگاه، نوبت به خلبان میرسد تا تشخیص دهد امکان پرواز وجود دارد یا نه. در صورتی که خلبان هوا را برای پرواز مناسب بداند، فرم تایید را امضا و سپس پرواز میکند. درباره پرواز تهران یاسوج هم همین رویه طی شدهاست.
مدیرعامل آسمان ادامهداد: ما هیچ تضمینی در قالب چک و... برای پرواز از خلبانها مطالبه نمیکنیم. تضمینهایی که از خلبانها گرفته میشود مربوط به مرحله آموزش در فضای شبیهسازی شده یا همان "سیمیلاتور" در شرکتهای خارجی است. از آنجایی که هزینه آموزشهای سیمیلاتور بسیار بالاست، خلبانها قبل از اعزام برای این مرحله به شرکتهای هواپیمایی تعهدی معادل این هزینه میدهند تا به اندازه هزینه آموزش برای همان شرکت پرواز انجام دهند. این یک عرف بینالمللی است.
علایی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر استعفای جمعی از خلبانان آسمان طی ماههای اخیر، گفت: استخدام یا استعفای خلبانها در شرکت آسمان از همان رویه عادی در تمام شرکتهای هواپیمایی برخوردار است. ما نه استعفا در حد معناداری داشتهایم و نه استخدامی در این ابعاد. خلبانها به طور معمول بین شرکتهای مختلف درحال چرخش هستند. این اتفاقی معمول است که خلبانها به دلائل مختلف از جمله حقوق متفاوت از یک شرکت به شرکت دیگری میروند. برخی از خلبانهای آسمان هم همین کار را کردهاند کما اینکه عدهای از خلبانهای دیگر شرکتها به استخدام آسمان درآمدهاند.
وی افزود: شرکت آسمان طی ماههای اخیر عدهای از خلبانهای خود را به شرکتهای هواپیمایی هندی اعزام کردهاست تا در خطوط این شرکت پرواز کنند.
گفتنی است هواپیمای آی تی ار که از تهران به یاسوج پرواز کرد هیچ مشکلی به لحاظ فنی نداشت و این امر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری میباشد. خلبان فولادی از خلبانان زبده هواپیمایی اسمان بود که بیش از۳۰۰۰ ساعت پرواز در رزومه خود داشت وچهارصد بار به شهر یاسوج پرواز کرده بود. خلبان قبل ازپرواز گزارش هواشناسی ر امشاهده کرده و آن را امضاء کرده بود.
گروهی از مدیران اسمان به سرپرستی اقای علایی از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه در بخش بیده مستقر بوده و نهایتا با کمک فکری واجرایی اقای علایی محل هواپیما کشف شد. مدیرعامل اسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلیکوپترهای سپاه و هلال احمر از اطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیز کمک خلبانی که پروازهای متعدد بامرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیر دقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز باتبحر به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت. از نظر قانون فقط بازرسان هواپیمایی کشوری حق دارند اولین گروهی باشند که در محل سانحه حاضر میشوند بنابراین تیم اسمان دخالتی در ماجرای جستجو ندارد. اشکالات تکنیکال هواپیما وفق قانون برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است واسمان باید به قانون عمل نماید که این کار انجام شده است.
نظر کاربران
برترین ها چرا مقام ایشان را تنزل دادی ایشان سردار دکتر حسین اعلایی هستند
سفته گرفتن یا سند خونه گرو گذاشتن؟
شماها چیزی که به ضرر باشه سربع تکذیب میکنید کار همشیگی مسؤلان هستش بدبخت مردم ایران که باید بسوزند و بسازند واسه بی مدیرتی شماها مردم ایران داغدار باشند وفرزندی بی پدر بزرگ بشند آخه چند چیز رو تحمل کنیم گرونی,بیکاری,حتی تامین جانی نداریم چه زمینی یا هوایی خودشون تو رفاه هستند ولی مردم تو غم و غصه خدایی این انصاف نیست
اقای اعلایی شما قتل ویا قاتل به که میگویید مگر شما مبتدی بودید دختر خودم مدیر فنی یک اژانس هواپیمایی است او میگفت هیچوقت با اسمان کار نمیکنم چرا اجازه پرواز دادی ان هم در ان شزایط بدی اب وهوا چرا با جان 65 انسان بیگناه بازی کردی مگر قتل کشتن با غداره ویا چماق ویا چاقو است شما هم به نوعی باعث کشته شدن این عریزان شدی من اگر قدرت داشتم دستور اعدام شما را صادر میکردم ویا سوار بر بهپاد میکردم ومیفرستادم تا بکوبند به قله دنا مگر نباید با هوا شناسی هماهنگ میکردی پس منفعت اینجا حرف اول دا میزند مانند مسایل دیگر کشور شما هم یکی از ان بی کفایتهای این کشورید
گروهی از مدیران اسمان به سرپرستی اقای علایی از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه در بخش بیده مستقر بوده و نهایتا با کمک فکری واجرایی اقای علایی محل هواپیما کشف شد. مدیرعامل اسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلیکوپترهای سپاه و هلال احمر از اطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیز کمک خلبانی که پروازهای متعدد بامرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیر دقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز باتبحر به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.
دیگه از هرکی بپرسی معلومه که چک گرفتی
:(
خدا لعنتتون کنه با اون هواپیمایی درپیت بی مسئولیتتون
پاسخ ها
بیشمار
بجای این حرف ها معذرت خواهی کنید.
من نمی دانم که تقصیر آب هوا ست و یا نقص فنی و یا کوه و مدیران و....
مدیران بی لیاقت بایستی برکنار شوند
در حوضه مدیریتی هواپیمایی بایستی فردی متخصص و متعهد مدیر باشد.
در ایران هرچیزی که تکذیب بشه یعنی واقعیت داره
ایشون چون خودیه هر کاری میکنند جنایتشون ماستمالی بشه
دکتر.....خخخخ خخخخ. مشخصه...عجب داستانی داره پیدا شدن هواپیما خیلی استاد بازی با رسانه اید .مردم میدونن کیا تلاش کردن وهوا پیمان پیدا شدولی دوست ندارید اسمشان بیاد....
مرگ بر این دولت مردم فریب