مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی در ایران
اینفوگرافی؛ مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی ایران را مشاهده می کنید.
خبرگزاری مهر: اینفوگرافی؛ مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی ایران را مشاهده می کنید.
اینفوگرافی؛ مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی ایران را مشاهده می کنید.
خبرگزاری مهر: اینفوگرافی؛ مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی ایران را مشاهده می کنید.
نظر کاربران
متاسفم
بنظر م ارتفاع سنجش چینی بوده
باور کنید این هواپیما یکی از بی خطر ترین و به روزترین هواپیماهاست حتی شرکتهای هواپیمایی آمریکایی تعدادی از این نوع هواپیما را در ناوگان خود بکار گرفتن & عمر هواپیما مهم نیست چرا که هر قطعه در هواپیما یک زمان معین تعویض داره در صورت تعویض نشدن هر قطعه در زمان تعیین شده میتواند یکی از عوامل باشد سانحه زنجیره ای از اشکالات و اشتباهات هست که دست به دست هم میده تا سانحه ای رخ دهد
تسلیت میگویند
ناوگان هواپیمایی بایدسریعا نوسازی شود.
اصولا هواپیماهای توربوپراپ یا همان ملخی بدلیل رقیق شدن هوا توان پرواز در ارتفاع های بالا (سقف پروازی ۲۵۰۰۰پا)را ندارند معمولا این هواپیماها در محدوده ۲۰ هزار پا پرواز میکنند یعنی در لایه تروپوسفر که تا ۳۶۰۰۰ پا می باشد این در حالیست که بیشتر هواپیماهای جت ترجیح به پرواز در ارتفاع ۳۶۰۰۰ پا تا ۴۲۰۰۰ پا یعنی لایه استراتوسفر بدلیل مصرف سوخت و ترافیک کمتر دارند. نکته ظریف این است که لایه تروپوسفر همان لایه ابرهای باران زا و بادهای طوفان زاست لذا پرواز در شرایط نامساعد جوی برای هواپیماهای ملخی خطرناک تر است. به همین دلیل این هواپیماها در زمان اوج گیری و فرود و پرواز در شرایط نامساعد جوی و مواجهه با چاله های هوایی دچار لرزش بیشتری میشود. هواپیمای atr 72 در مقایسه با سایر هواپیماهای ملخی حوادث کمتری را ثبت کرده ولی واضح است که در مقایسه با یک جت بلند پرواز و قوی تر هم بیشتر تحت تاثیر هوای نامساعد قرار میگیرد و هم بدلیل ارتفاع پروازی کمنر فرصت کمتری برای شناور ماندن در هوا تا رسیدن به موقعیت مناسب نشستن در زمان از کار افتادن موتورها دارد. بهتر بود در شرایط بد جوی اجازه پرواز داده نمیشد خصوصا وضعیت فرودگاه یاسوج که بدلیل وضعیت کوههای اطراف جریانات هوایی شدید ،کاهش ارتفاع سریع و فرود به سختی صورت میگیرد. این مطلب صرفا برداشت شخصی و غیر قابل استناد است
چه جالب هیچ حادثه ای قبل از انقلاب نبوده .چون تمام هواپیماها دست اول و نو بودند
اخه کشور ما وضع مالی خوبی نداره که بخواد به موقع قطعه ای ک نقص داره عوض که هواپیما سقوط نکنه
چرا پرواز خبرنگاران جزو اینا نیست؟؟؟؟آذر ماه ۸۴