خودروهایی با بیمه بدنه ۶۰ میلیونی!
خودروهایی که تصادف با آنها ممنوع است!
حضور خودروهای اشرافی و گرانقیمت در بازار ایران جدا از جذابیت های بصری با مشکلات خاصی هم همراه است. مشکلاتی که شاید یقه سایرین را بگیرد تا صاحبان این محصولات سوپرلوکس؛ مسلما افرادی که چنین قدرت خرید زیادی دارند، به راحتی با هزینه ها و مشکلات جانبی خودروی زیر پایشان هم کنار می آیند.
مشکلاتی که شاید یقه سایرین را بگیرد تا صاحبان این محصولات سوپرلوکس؛ مسلما افرادی که چنین قدرت خرید زیادی دارند، به راحتی با هزینه ها و مشکلات جانبی خودروی زیر پایشان هم کنار می آیند اما سایر رانندگان جدا از حسرتی که از دیدن آنها به جان می خرند باید کاملا مواظب باشند تا منجر به تصادف با این خودروها نشوند چرا که جدا از مبالغ گزاف لوازم جانبی، بیمه بدنه هم مشکلی است که می تواند طرف دیگر تصادف را با مشکلات عدیده ای روبرو کند.
البته طبق قانون تفاوت چندانی بین حق بیمه شخص ثالث خودروهای لوکس و خودروهای دیگر وجود ندارد اما مسئله در مورد بیمه بدنه کاملا متفاوت خواهد بود. نگاهی داریم به وضعیت بیمه چند خودروی اشرافی.
فراری کالیفرنیا
فراری کالیفرنیای پلاک شده، خودرویی است ایتالیایی که این روزها حرف و حدیثش زیاد شنیده می شود. این سوپرلوکس، عنوان تنها فراری پلاک شده در ایران را به خود اختصاص داده که البته تنها یک مدل از آن هم در کشور رفت و آمد دارد. مسلما این خودروی گرانقیمت با شرایط خاصی توانسته پایش به خیابان ها باز شود چرا که قیمتی که برای آن برآورد شده در حدود 2.5 میلیارد تومان ناقابل است! حال اگر پرایدی در تصادف با این خودرو مقصر شناخته شود، به جز چهار میلیون تومانی که بیمه می پردازد، راننده پراید حداقل باید 56 میلیون تومان از جیب بپردازد؛ چرا؟ چون حق بیمه بدنه این فراری اشرافی بیشتر از 60 میلیون تومان برآورد شده است.
مازراتی
با اینکه فراری کالیفرنیان گرانقیمت ترین خودروی این روزهای پایتخت محسوب می شود اما نمی توان به راحتی روی مازراتی های اشرافی چشم بست چرا که گرقانقیمت ترین خودروی رسمی ایران همین محصول سه شاخ ایتالیایی است و تا پیش از این تحریم ها، این برند نمایندگی رسمی خود را در ایران به ثبت رسانده بود.
دو مدل مازراتی فول و غیر فول گرن کابریو گرانقیمت ترین مدل های این خودروساز ایتالیایی در ایران هستند که یک میلیارد و ۱۵۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. در این بین حق بیمه بدنه مدل فول این خودروی خاص در حدود ۵۲ میلیون تومان و بیش از ۴۵ میلیون تومان برای مازراتی غیرفول گرن کابریو اسپورت است. این مبلغ برای مازراتی کواتروپورته جی تی اس ۹۰۰ میلیون تومانی بیش از ۴۰ میلیون تومان است.
پورشه
واردات رسمی محصولات گرانقیمت پورشه از خبرهای پر سروصدای زمان خود بود. تا قبل از پورشه به جز مرسدس بنز هیچ خودروی لوکسی در ایران ماندنی نشده بود و BMW هم مدت زیادی می شد که از انحصار نمایندگی شرکت نوریانی خارج شده بود. با اینحال پورشه پانامرا S با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گرانقیمت ترین پورشه در ایران شناخته می شود که حق بیمه بدنه این لیفت بک بیش از ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است. حق بیمه بدنه برادر بزرگتر و محبوب آن یعنی پورشه کاین یک میلیارد تومانی هم نزدیک به ۴۳ میلیون تومان خواهد بود.
آلمانی های خاص
مرسدس با وجود حضور طولانی مدتش در بازار داخل، مطمئنا با توجه به مدل های مختلف و گرانقیمتی که دارد در این لیست جا می گیرد. به عنوان مثال مرسدس بنز SL۵۰۰ با قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و مدل جذاب S۵۰۰ با قیمت ۹۳۰ میلیون تومان گرانقیمت ترین های مرسدس بنز در ایران هستند. حق بیمه این دو خودرو هم به ترتیب ۴۵ میلیون و ۴۰ میلیون تومان برآورد شده است. رقیب هموطن یعنی BMW هم مدل X۶ را به عنوان گرانترین BMW ایران معرفی می کند. بد نیست بدانید حق بیمه بدنه این شاسی بلند ۸۳۰ میلیون تومانی نیز مانند مرسدس بنز در حدود ۴۰ میلیون تومان است.
نظر کاربران
:(
سال 75 یک وانت از پشت روی پل ستارخان زد به یک بنز مدل 92 افسر اومد گفت شما ماشینتم بزاری بری بازم پول صندوق عقب این نمیشه.الان اگر با این ماشینها تصادف کنی هزینه تعمیرشون از دیه خود ادم بیشتره.اینجاست که میگن چقدر جون ادما بی ارزش شده..
تنها فرارى پلاك شده در تهران فرارى كاليفرنيا نيست. فرارى f458 ايتاليا هست.
احساس میکنم یکی از مردان آنجلس هستم که تازه از خواب بیدار شدم... یعنی این ماشینا تو ایران هستن؟؟ :(((