تبلیغات از پیام به تماس تبدیل میشوند!
در حالی که با پیگیری اعتراضات مشترکان نسبت به پیامکهای تبلیغاتی از تعداد آنها کاسته شده اما این بار تماسهای تبلیغی هستند که جای پیامکها را گرفتند و زمانی که منتظر تماس مهمی هستید، با تماس یک پیام ضبط شده تبلیغاتی مواجه میشوید.
کمتر کسی است که تلفن همراه داشته باشد و از پیامکهای تبلیغاتی شاکی نشده باشد. درواقع پیامکهای تبلیغاتی در برههای از زمان واقعا صدای اعتراض بسیاری از مشترکان اپراتورها را درآورده بود تا اینکه درنهایت سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به این پیامکها راهاندازی شد و با آگاهی افراد نسبت به چگونگی غیرفعال کردن اینگونه پیامکها، از تعداد آنها و همچنین اعتراضها کاسته شد.
با وجود این، ظاهرا کسبوکارها و شرکتها راه دیگری برای تبلیغات ناخواسته خود پیدا کردند؛ بدین ترتیب که تلفن شما زنگ میخورد، گوشی خود را برمیدارید و با تعجب به جای شنیدن صدایی آشنا و یا فردی حقیقی، یک پیام گویای ضبطشده به تبلیغ محصول و خدمات یک شرکت میپردازد.
در حالی که محمود واعظی - وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات - در رابطه با پیامکهای تبلیغاتی گفته بود: «این پیامکها وقت و ذهن مردم را درگیر میکند و بر همین اساس ما هم با آنها موافق نیستیم چراکه این روند جالبی نیست که یک مشترک برای رسیدن به پیامکهای شخصی چندین پیامک را بگردد تا به پیامکهای خود برسد.» باید دید محمدجواد آذری جهرمی که موضع خود را درباره پیامکهای تبلیغاتی مزاحم که آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریختهاند، به صراحت بیان کرده و موجب شد راهی برای ساماندهی این پیامها در نظر گرفته شود، چه واکنشی به تماسهای تبلیغاتی مزاحم خواهد داشت.
همانطور که مهمترین موضوع درباره پیامکهای تبلیغاتی، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشترکان، مزاحمتها و صرف وقت برای مشاهدهی این پیامها بود، اکنون تماسهای تبلیغاتی پا را فراتر گذاشته و قطعا مزاحمتشان از دریافت پیامکها بیشتر است؛ زیرا اگر قرار بود یک مشترک برای رسیدن به پیامکهای شخصی خود چندین پیامک را بگردد و یا با تصور یک پیامک شخصی، با پیامک تبلیغاتی روبهرو شود، اکنون تماسهای تبلیغاتی ناخواسته، بیشتر ناقض حریم شخصی خواهند بود.
نظر کاربران
پیامک های تبلیغاتی چه صوتی وغیرصوتی تجاوز به حریم خصوصی افراد است ونظر میرسد عدم رعایت آن بنوعی رعایت نکردن حقوق شهروندی محسوب میشود هر وزیر ارتباطی آمد گفت جلوی این عمل را میگیرد ظاهرا"این هم برای خود مثل سایر مسایل مافیا دارد و وزرا قادر به برخورد با آنها نیستند
دیونه مون کردن بس که پیام تبلیغاتی میاد توی کشورهای اروپایی مکالمه و.. مجانیه واسه جوانان جاش واسشون پیام تبلیغاتی میاد اینجا اپراتورها انگار طلبکارن از مردم. .. چه مافیای قوی پشت اونا هست خدا داند مثل مافیای خودرو....
برای پیامکهای تبلیغاتی از سیم کارتهای اعتباری پنج هزار تومانی استفاده میکنند و اگر بعد از ارسال هزار پیام هم شناسایی و غیرفعال شود باز صاحبانش ضرر نمیکنند و با پنج هزار تومان سیم کارت جدید میگیرند. بهتر آن است که اپراتورها از فروش مجدد سیم کارت به کسانی که سیم کارت قبلیشان مسدود شده است خودداری کنند. من که هر پیامک تلبیغاتی میاد شماره اش رو به ۱۹۵ میفرستم. ولی هیچوقت پیامهای مزاحم تموم نمیشن