۶۷۲۰۸۶
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

باقری: تمام مشکلات، به دلیل عدم توجه‌ به دین است

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه دین حافظ منافع ملی و امنیتی، تمامیت ارضی و پیشرفت جامعه است، گفت: تمام مشکلات کشور به دلیل توجه نکردن به دین است.

خبرگزاری مهر: علی باقری در ویژه برنامه ایام دهه فجر که شامگاه شنبه در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ظرفیتی عظیمی است که حرف‌های جدیدی برای بشریت دارد و اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به انقلاب و اسلام پایبند باشیم چرا که تنها دین است که موجب برطرف شدن مشکلات می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره با ایران درگیری و دشمنی داشته است و همواره برای ضربه زدن به ایران برنامه‌ریزی و توطئه کرده است، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است اما آمریکا همچنان با ایران دشمنی دارد و علیه ایران توطئه می‌کند.

دشمنان در خصومت با انقلاب اسلامی جدی و پایدار هستند

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای با تأکید بر اینکه دشمنان همچنان در خصومت با انقلاب اسلامی جدی و پایدار هستند، تصریح کرد: اعتقاد به منافع دینی چیزی است که توانسته همه دشمنی‌ها را عقب بزند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: اگر ما توانمندی موشکی و انرژی هسته‌ای نداشته باشیم دشمن می‌گوید ما گفته بودیم که دین نمی‌تواند حکومت را به پیشرفت و کارایی برساند، دشمن می‌خواهد این دستاوردها را از ما بگیرد و بگوید انقلاب هیچ خاصیتی نداشت.

باقری گفت: عده‌ای می‌گویند که هر انقلابی، شعارهایی دارد ولی این شعارها تنها برای مدت کوتاهی است و نباید برای ۳۸ سال ادامه داشته باشند در حالی که شعارهای انقلاب اسلامی ایران «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمان» بود و این‌ها از شعارهایی هستند که هیچ‌گاه نمی‌توانیم آن‌ها را نفی کنیم چرا که نفی این شعارها، به معنی نادیده گرفتن استقلال و آزادی کشور است.

وی تصریح کرد: عده‌ای روشنفکر نما در ایران می‌گویند با شعار دادن چیزی حل نمی‌شود و پایبندی به دین است که ایران را از پیشرفت باز داشته است و می‌توان به جای شعار دادن با مذاکره، مشکلات را حل کرد اما در پاسخ به این افراد باید گفت که ما با همان شعارها و تکیه بر قدرت دینی توانستیم قدرت هسته‌ای و موشکی را توسعه دهیم.

برخی افراد در کشور پرچم نفی دین از حاکمیت را بلند کرده‌اند

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: متأسفانه برخی افراد در کشور پرچم نفی دین از حاکمیت را بلند کرده‌اند و در حال حاضر نخبگان انقلابی وظیفه دارند که این مسائل را برای مردم تبیین کنند؛ متأسفانه عده‌ای به ظاهر روشنفکر در کشور گفته‌اند که مشکل انقلاب اسلامی، پایبندی به قانونی و انقلاب است در صورتی که تمام مشکلات کشور به دلیل توجه نکردن به دستورات دینی و قانون اساسی است.

باقری گفت: عده‌ای اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی پروژه‌ای برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود و جمهوری اسلامی ایران نیز یک دولت مانند دولت‌های دیگر است که باید تمام مناسبت‌های حاکم در نظام بین‌الملل را رعایت کند اما این دیدگاه با دیدگاه و نظر سیاسی امام خمینی(ره) تفاوت مبنایی دارد؛ امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را پروژه‌ای برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی نمی‌دانستند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت دهم با بیان اینکه جامعه دینی باید بر اساس دستورات دینی و الهی اداره شود، اظهار کرد: جامعه‌ای که بر اساس فهم بشر اداره شود، همانند کشورهای غربی است چرا که کشورهای غربی نیز بر اساس فهم خود برنامه‌ریزی می‌کنند و احتمال خطا و اشتباه در فکر بشر وجود دارد، اما دین مبانی مشخصی دارد.

وی گفت: یکی از استراتژیست‌های معروف آمریکایی چندی قبل اظهار داشت: «ایران باید میان آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی یکی را انتخاب کند»، البته روشن است که منظور او از آرمان‌گرایی همان انقلابی گری است. جالب این که وی در ادامه به قدرت انقلابی گری و ناتوانی آمریکا در قبال آن اذعان نموده و تصریح می‌کند: «آرمان‌گرایی باعث می‌شود تا ما در کارهایی که می‌توانیم در قبال ایران انجام دهیم محدود شویم»؛ اما متأسفانه عده‌ای در داخل کشور حرف دشمن را تکرار می‌کنند.

ارتباط حاکمیت با دین وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر کشورها است

باقری تصریح کرد: آنچه که موجب تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها شده است، ارتباط حاکمیت با دین است چرا که اگر رابطه حاکمیت با انقلاب اسلامی قطع شود، در آن صورت رابطه حاکمیت با دین قطع می‌شود و اگر رابطه حاکمیت با دین قطع شود در آن صورت جمهوری اسلامی ایران مانند افغانستان و پاکستان و ... می‌شود که حتی ممکن است روزی با رژیم صهیونیستی نیز همکاری کنند.

وی افزود: متأسفانه در داخل کشور برخی افراد اعتقاد دارند که باید دین را از حاکمیت دور کنیم تا مشکلات کشور برطرف شود در حالی که تاکنون تمام موفقیت‌های کشور به دلیل توجه به دین بوده است، همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا مصداق کامل استکبار است و اگر استکبار ستیزی از ماهیت حکومت نفی کنیم، در واقع حکومت از مبنای اصلی خود از بر اساس آن شکل گرفته بود، تهی می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استکبار مخالف استقلال همه کشورها و ملت‌ها است، خاطرنشان کرد: دشمنان در سال ۱۳۹۲، حل شدن مشکلات و رفع تحریم‌ها را منوط به توقف تولید انرژی هسته‌ای از ایران کردند و گفتند تا زمانی که تولید انرژی هسته‌ای در ایران متوقف نشود، تحریم‌ها نیز برطرف نخواهد شد و زمانی که جمهوری اسلامی ایران، تولید انرژی هسته‌ای متوقف کرد، آمریکا باز هم بهانه‌جویی کرد و هیچ مشکلی در کشور برطرف نشد.

وی گفت: توانمندی هسته‌ای نیز به همت کسانی بود که تفکر انقلابی داشتند مانند شهید احمدی روشن، شهید شهریاری و شهید رضایی که در دانشگاه‌های فنی داخلی تحصیل کرده بودند توانستند قلب هسته‌ای ایران را به تپش بیاندازند.

منکر مشکلات کشور نیستیم

باقری عنوان کرد: تاکنون دین بوده که توانسته حافظ منافع ملی و امنیتی، تمامیت ارضی و پیشرفت و توسعه جامعه شود و کشور را از تعدی و حمله دشمن حفظ کند، البته منکر مشکلات کشور نیستیم ولی باید توجه داشت که تمام مشکلات کشور به دلیل توجه نکردن به دین است.

وی با تأکید بر اینکه تجربه برجام ثابت کرد رؤیایی افرادی که فکر می‌کردن با برجام سرمایه‌ها و امکانات روانه کشور می‌شود بیهوده بود، خاطرنشان کرد: پایبندی به دین عرصه مبنایی و منشأ قدرت ایران است که موجب نگرانی دشمن است و آن چیزی که خطر را برای ما تشدید می‌کند همنوایی غرب گرایان داخلی است.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای بیان کرد: توانمندی موشکی یعنی بازدارندگی دشمن از اینکه فکر تهاجم به کشور ما را بکند و این یعنی حفظ تمامیت ارضی، تضمین امنیت ملی اما اکنون عده‌ای به این دلیل که ابرقدرت‌ها از ما خواستند در مورد موشک‌ها صحبت کنیم باز هم به دنبال مذاکره هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دین هر کس تابع جغرافیای اونه و خدا تو قرآن گفته هیچ اجباری در دین نیست

    • نسل سوخته

      چراهمه چیزبه دین ربط میدین؟آلودگی هوا،زلزله،طوفان،سیل.همش دین.خسته شدیم ازاینهمه حرف.راه حل پیداکنین نه اینکه مردم گول بزنین.بسه دیگه

    • سخنگوی حق

      برای حل مشکلات تنها دین کافی نیست همت هم میخواد که شما ندارید

    • محمد شریعتمداری

      و مردم صد البته

    • بدون نام

      چرا سویس بدون مشکل است و دین هم ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه ادم بی سواد سوئیس اندازه شهرک پردیس است چرا چین را مثال نمی زنی که با ان همه قدرت و وسعت نصف مردمش گرسنه هستند خوب کشورهای وسیع و پر جمعیت علیرغم قدرت بیشتر مثل خانواده ی پر جمعیت مشکلات بیشتری هم دارند

    • نسل سوخته

      چراهمه چیز تو دین خلاصه میکنین.؟دنیاروی دین میچرخه؟خداااااااااااا!!!!!!!

    • بدون نام

      هرجا خلع روحانی واحساس کردیم جرم جنایت زیادشد

    • بدون نام

      مدیر دانا کشوری اباد

    • بدون نام

      احسن.کامل و صحیح گفته.

    • فریبا

      آفرین! دین کمرنگ شده! متأسفانه....

    • بدون نام

      وقتی که مدیریت نباشد هیچ چیز سر جای خودش نیست نادان در راس امور ودانا خانه نشین و منزوی وشود کشور ویران و بیخود وبیخاصیت

    • بدون نام

      درود بر باقری مرد تخصص و تعهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج