۶۶۹۲۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

گزارشی از «طبقه حساس» کمال تبریزی؛

در طبقه دوم این قبر چه کسی دفن شده؟

همیشه پروژه‌های کمال تبریزی از آن پروژه‌هایی است که سینمادوستان مشتاق شنیدن خبرهای جدید از آن هستند.

شبکه ایران: همیشه پروژه‌های کمال تبریزی از آن پروژه‌هایی است که سینمادوستان مشتاق شنیدن خبرهای جدید از آن هستند.

تماشا نوشت؛ دلایلش هم شاید نوع کار او، حاشیه‌های قبل و بعد از آن و انگشت گذاشتن روی موضوعات حساس جامعه و طرح آن با ادبیات خاص این کارگردان که شیرینی و طنز همیشه درآن وجود دارد باشد. فیلمنامه «قبردوطبقه» زمان زیادی است که توسط پیمان قاسم خانی با طرحی از سیروس همتی نوشته شده اما وزارت ارشاد وقت به این فیلمنامه با دلایلی نامشخص مجوز ساخت نداد و تبریزی که انگار از این فیلمنامه ناامید شده بود سراغ پروژه‌ای دیگر به نام «دردسرهای شیرین» رفت و حتی مقدمات پیش‌تولید آن را هم فراهم کرد اما انگار بالاخره مدیران در اواخر عمر کاری‌شان در دولت دهم از موضع خود کوتاه آمدند و در نهایت مجوز ساخت «قبردوطبقه» صادر شد.

در طبقه دوم این قبر چه کسی دفن شده؟

تبریزی به سرعت بازیگرانش را انتخاب کرد و در تاریخ ۳۱مرداد با تغییرنام فیلمنامه«طبقه حساس» کلید خورد. او محمدرضا فروتن، رضا عطاران، بهاره رهنما، آزاده صمدی، هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، محمدبحرانی و... را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد، فیلمی که داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است و. ...

صمدی: آقای تبریزی سرصحنه به شدت جدی است

آزاده صمدی که این روزها سخت‌درگیر بازی در فیلم جدید کمال تبریزی است درباره «طبقه‌حساس» می‌گوید: «نقش اصلی فیلم آقای عطاران هستند و ما در کنار ایشان بازی می‌کنیم.» او درباره اولین همکاری‌اش با کمال تبریزی می‌گوید: «این همکاری به شدت برایم دلنشین و جذاب است. فضای صمیمی و دوست‌داشتنی در کار حاکم است و هیچ‌ مشکلی برای ما وجود ندارد.»

از او می‌پرسیم که اغلب کسانی که با تبریزی همکاری کرده‌اند معتقدند که او سرصحنه به شدت سخت‌گیر است شما چطور فکر می‌کنید؟ «حقیقتش این است که من احساس می‌کنم سخت‌گیری که آقای تبریزی دارد کاملاً به جاست و به نفع نتیجه کار است. او به همه چیز توجه دارد و جالب است بدانید که همان قدر که حین فیلمبرداری جدی هستند، در پشت‌صحنه خیلی خوشرو و گرم هستند.»

صمدی در این فیلم نقش دختر رضا عطاران را برعهده دارد و درباره دلیل پیوستنش به این فیلم می‌گوید: «نام کمال تبریزی کافی است که آدم مطمئن باشد دارد کار درستی می‌کند اما جدا از آن فیلمنامه هم واقعاً جذاب بود و نقش متفاوتی برای من تعریف شده بود و مجاب شدم که در این کار حضور داشته باشم. این فیلم یک طنز موقعیت است و پیش از این تجربه بازی در این‌طور نقشی در کارنامه‌ام نداشتم. »

در طبقه دوم این قبر چه کسی دفن شده؟

نوروزبیگی: فیلم را برای جشنواره آماده می‌کنیم

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «طبقه حساس» ترجیح می‌دهد فعلاً درباره فیلم صحبت خاصی نداشته باشد و تنها در این حد می‌گوید: «از روند کار تا اینجا راضی هستم و همه چیز خوب پیش می‌رود. ۴۰درصد از فیلمبرداری انجام شده و ان‌شاءالله بنا داریم برای جشنواره آن را آماده کنیم. »

عطاران و بازی در نقشی که ۱۵ سال از او بزرگ‌تر است

اما جالب است بدانید که رضاعطاران در این فیلم عهده دار نقشی است که ۱۵سال از او بزرگ‌تر است. او پیش از این درگفتگویی درباره نقشش در فیلم تبریزی گفته بود: «همیشه دوست داشتم با کمال تبریزی همکاری داشته باشم و خوشحالم این فرصت در فیلم «طبقه حساس» پیش آمد.

برای فیلم «خیابان‌های آرام» این کارگردان حتی تا مرحله‌ پیش‌تولید هم پیش رفتیم، اما به دلیل همزمانی که با فیلم «اسب حیوان نجیبی است»پیش آمد نتوانستم در آن فیلم بازی کنم. طی این چند سال فیلمنامه‌های دیگری هم بوده است که قرار بوده با کمال تبریزی کار کنم اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیدند. در «طبقه حساس» نقش یک آدم بازاری سنتی را بازی می‌کنم که این کاراکتر از سن من حدود ۱۵ سال بزرگ‌تر است و شخصیت جالبی دارد که امیدوارم خوب درآید. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مصطفی

      باور کنید این اثر پیمان قاسم خانی و تبریزی هم تمام جایزه های جشنواره رو درو می کنه.... معرکه میشه....خصوصا با بازی رضا عطاران...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج