لزوم افزایش کیسه هوای خودروها به ۴ کیسه
رئیس پلیس راهور ناجا بر لزوم افزایش آمبولانسهای هوایی و پایگاههای امداد و نجات در کشور تاکید کرد و گفت: نیمی از تلفات جادهای در ایران در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست میدهند
سردار تقی مهری در حاشیه سفر به سمنان برای بررسی وضعیت تلفات جادهای این استان ، اظهار کرد: تقویت آمبولانسهای هوایی و افزایش ایستگاهها و پایگاههای امداد و نجات در سطح محورها و همچنین ارتقاء ایمنی خودروهای تولید داخل میتواند به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور کمک شایانی کند.
وی با بیان اینکه ایمنی خودروها بهتر شده اما همچنان نیازمند ارتقاء بیشتر است، افزود: در حال حاضر سیستم ترمز ضد قفل و دو کیسه ایمنی هوا در سواریهای تولید داخل تعبیه میشود که باید کیسههای هوا حداقل به چهار کیسه افزایش یابد و استانداردها نیز از رقم فعلی بیشتر شود.
رئیس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۱ استاندارد در تولید خودروهای داخلی خبر داد و اظهار کرد: این استانداردها براساس استانداردهای اروپایی تعریف شده است البته تعداد استانداردها در کشورهای اروپایی بالغ بر ۱۲۰ استاندارد است لذا ۵۱استاندارد فعلی باید افزایش بیشتری یابد.
وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثهخیز در کشور
وی به افزایش تولید خودرو در ایران اشاره و تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون تعداد خودروها در ایران تقریبا سه برابر شده و از ۷.۵میلیون خودرو به بیش از ۲۰ میلیون خودرو رسیده و تعداد موتورسیکلتها نیز از حدود چهار میلیون به بیش از ۱۱.۵میلیون افزایش یافتند لذا برای کاهش تلفات جادهای میطلبد که استانداردهای خودرویی در کشور ارتقاء یابد.
مهری به وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثهخیز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به همت وزارت مسکن و شهرداریها تعداد نقاط حادثهخیز در چند سال اخیر از ۸۰۰۰نقطه به ۵۴۰۰ نقطه کاهش یافت در واقع ۲۰۰۰ نقطه حادثهخیز شهری و ۳۴۰۰ نقطه حادثهخیز جادهای همچنان در کشور وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری شود تا شاهد کاهش تلفات جادهای در کشور باشیم.
وی به حضور پلیس در ۱۰۱ گردنه در طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما تا پایان طرح در این نقاط حضور دارند و با همکاری دستگاههای امدادی و خدماترسان بر محورها نظارت دارند.
به گفته رییس پلیس راهور ناجا، همکاران ما در حال حاضر براساس ۱۷۲ کدتخلف در سطح معابر و محورها اعمال قانون میکنند. اعمال قانون با هدف حفظ جان سرنشین خودروها انجام میشود و پلیس با رانندگان متخلف و تخلفات پرحادثه و از جمله سرعت غیرمجاز، رانندگی پرخطر و... به شدت برخورد میکند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد تلفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلتسوارها است افزود: ایمنسازی برای عابرین پیاده، ایجاد پلهای عابر یا مکانیزه و...تا حد زیادی میتواند به کاهش تلفات در این بخش کمک کند.
رئیس پلیس راهور ناجا از استان سمنان به عنوان یک استان مهم و پرتردد نام برد و با اشاره به تردد بالای بار و مسافر در این استان در تمام فصول تصریح کرد: قرار گرفتن استان در مسیر مشهد مقدس و همچنین هممرز بودن با استانهای شمالی، محورهای استان سمنان را به محورهای مهم و پرترددی تبدیل کرده و از این رو میطلبد که توجه بیشتری به آنها شود.
وی با اشاره به افزایش تلفات جادهای در این استان گفت: بیش از ۵۰درصد تلفات استان به دلیل واژگونی خودرو بوده در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۳۰تا ۳۵درصد است .
سردار مهری از افزایش تصادفات جاده ای در استان سمنان خبر داد و همچنین دلیل حجم بالای واژگونی در سمنان را کویری بودن جادههای آن دانست و گفت: باتوجه به فراوانی بالای واژگونیها ایجاد استراحتگاههای بین راهی در استان امری ضروری است.
رئیس پلیس راهور ناجا بر لزوم افزایش آمبولانسهای هوایی و پایگاههای امداد و نجات در کشور تاکید کرد و گفت: نیمی از تلفات جادهای در ایران در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست میدهند
به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه سفر به سمنان برای بررسی وضعیت تلفات جادهای این استان ، اظهار کرد: تقویت آمبولانسهای هوایی و افزایش ایستگاهها و پایگاههای امداد و نجات در سطح محورها و همچنین ارتقاء ایمنی خودروهای تولید داخل میتواند به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور کمک شایانی کند.
وی با بیان اینکه ایمنی خودروها بهتر شده اما همچنان نیازمند ارتقاء بیشتر است، افزود: در حال حاضر سیستم ترمز ضد قفل و دو کیسه ایمنی هوا در سواریهای تولید داخل تعبیه میشود که باید کیسههای هوا حداقل به چهار کیسه افزایش یابد و استانداردها نیز از رقم فعلی بیشتر شود.
رئیس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۱ استاندارد در تولید خودروهای داخلی خبر داد و اظهار کرد: این استانداردها براساس استانداردهای اروپایی تعریف شده است البته تعداد استانداردها در کشورهای اروپایی بالغ بر ۱۲۰ استاندارد است لذا ۵۱استاندارد فعلی باید افزایش بیشتری یابد.
وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثهخیز در کشور
وی به افزایش تولید خودرو در ایران اشاره و تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون تعداد خودروها در ایران تقریبا سه برابر شده و از ۷.۵میلیون خودرو به بیش از ۲۰ میلیون خودرو رسیده و تعداد موتورسیکلتها نیز از حدود چهار میلیون به بیش از ۱۱.۵میلیون افزایش یافتند لذا برای کاهش تلفات جادهای میطلبد که استانداردهای خودرویی در کشور ارتقاء یابد.
مهری به وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثهخیز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به همت وزارت مسکن و شهرداریها تعداد نقاط حادثهخیز در چند سال اخیر از ۸۰۰۰نقطه به ۵۴۰۰ نقطه کاهش یافت در واقع ۲۰۰۰ نقطه حادثهخیز شهری و ۳۴۰۰ نقطه حادثهخیز جادهای همچنان در کشور وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری شود تا شاهد کاهش تلفات جادهای در کشور باشیم.
وی به حضور پلیس در ۱۰۱ گردنه در طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما تا پایان طرح در این نقاط حضور دارند و با همکاری دستگاههای امدادی و خدماترسان بر محورها نظارت دارند.
به گفته رییس پلیس راهور ناجا، همکاران ما در حال حاضر براساس ۱۷۲ کدتخلف در سطح معابر و محورها اعمال قانون میکنند. اعمال قانون با هدف حفظ جان سرنشین خودروها انجام میشود و پلیس با رانندگان متخلف و تخلفات پرحادثه و از جمله سرعت غیرمجاز، رانندگی پرخطر و... به شدت برخورد میکند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد تلفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلتسوارها است افزود: ایمنسازی برای عابرین پیاده، ایجاد پلهای عابر یا مکانیزه و...تا حد زیادی میتواند به کاهش تلفات در این بخش کمک کند.
رئیس پلیس راهور ناجا از استان سمنان به عنوان یک استان مهم و پرتردد نام برد و با اشاره به تردد بالای بار و مسافر در این استان در تمام فصول تصریح کرد: قرار گرفتن استان در مسیر مشهد مقدس و همچنین هممرز بودن با استانهای شمالی، محورهای استان سمنان را به محورهای مهم و پرترددی تبدیل کرده و از این رو میطلبد که توجه بیشتری به آنها شود.
وی با اشاره به افزایش تلفات جادهای در این استان گفت: بیش از ۵۰درصد تلفات استان به دلیل واژگونی خودرو بوده در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۳۰تا ۳۵درصد است .
سردار مهری از افزایش تصادفات جاده ای در استان سمنان خبر داد و همچنین دلیل حجم بالای واژگونی در سمنان را کویری بودن جادههای آن دانست و گفت: باتوجه به فراوانی بالای واژگونیها ایجاد استراحتگاههای بین راهی در استان امری ضروری است.
نظر کاربران
خب استقلال و پرسپولیس رو هم بذارین تو ماشین دیگهههه. حله
خخخخخخخخ به حال صنعت خودرو ایران
جای اینکه فرهنگ رانندگی را به مردم یاد بدین میاین کیسه هوای ماشینو زیاد میکنید! از فردا بگید موقع رانندگی لباس ضد حریق وکلاه کاسکت هم بگذارید! جاده س یا باغ وحش!؟
حتما برای هر کیسه هوا یک میلیون میگیرن بعد پراید میشه قیمت پژو ما بقی هم که خدا میدونه
همین دوتاش هم اکثر مواقع باز نمیشه یا کپسول گاز نداره یا اصلا کیسه ای در کار نیست
اخه شرط کارت پایان خدمت حذف کرد که یه مشت پسر سوسول وبی جنبه بیان تو جاده ها ؟