حادثه برای کشتی جنگی ایران؛ تعدادی ناپدید شدند
منابع محلی در انزلی از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن این بندر خبر دادند.
عصر ایران: حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه منابع محلی در انزلی از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن این بندر خبر دادند.
به نقل از گیل نگاه؛ پیگیریهای گیل نگاه از منابع مختلف درباره علت دقیق برخورد این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا اعلام شده است.
یکی از افراد حاضر در صحنه به گیل نگاه گفت؛که ارتفاع موج در بعضی لحظات در زمان وقوع حادثه و اکنون به حدود ۴ متر میرسد. در این رابطه آمارهای مختلفی هم درباره مجروحان و کشته شدگان حادثه منتشر شده است که هنوز از سوی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در انزلی تایید نشده است.
براساس اطلاعات گیل نگاه هنگام گشت زنی ناوشکن دماوند معمولا ۱۸ سرنشین حضور داشتند که گفته میشود ۶ تن از این افراد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ تن از آنها خبر میدهد اما از سرنوشت ۲تن از افراد پرت شده به داخل دریا هنوز خبر موثقی در دست نیست.
به نقل از گیل نگاه؛ پیگیریهای گیل نگاه از منابع مختلف درباره علت دقیق برخورد این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا اعلام شده است.
یکی از افراد حاضر در صحنه به گیل نگاه گفت؛که ارتفاع موج در بعضی لحظات در زمان وقوع حادثه و اکنون به حدود ۴ متر میرسد. در این رابطه آمارهای مختلفی هم درباره مجروحان و کشته شدگان حادثه منتشر شده است که هنوز از سوی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در انزلی تایید نشده است.
براساس اطلاعات گیل نگاه هنگام گشت زنی ناوشکن دماوند معمولا ۱۸ سرنشین حضور داشتند که گفته میشود ۶ تن از این افراد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ تن از آنها خبر میدهد اما از سرنوشت ۲تن از افراد پرت شده به داخل دریا هنوز خبر موثقی در دست نیست.
بررسیهای گیل نگاه حکایت از حضور ۱۲ سرنشین دیگر در ناوچه دماوند دارد که در انتظار امدادرسانی هستند.
تعدادی از اعضای خانوادههای سرنشینان ناوشکن هم با حضور در محل حادثه بیتاب کسب اطلاع از وضعیت اعضای خانوادهشان هستند. آنها میگویند در انتظار عملیات نتیجه بخش گروهای امداد و نجات برای نجات جان عزیزانشان که در داخل ناوشکن حضور دارند، هستند.
تا این لحظه هیچ یک از مقامات مربوطه حاضر به ارائه اطلاعات به خبرنگاران و رسانهها نشدهاند و انتشار اطلاعات را به ساعات آینده موکول کرده اند. در منطقه حادثه دیده هم به دلیل مسایل امدادسرانی و امنیتی اجازه نزدیک شدن خبرنگاران و عکاسان به حوالی ناوشکن دماوند داده نمیشود و امکان رصد اخبار با فاصله ای نسبتا زیاد از محل حادثه ممکن است. در عین حال تلاش های گیل نگاه برای کسب اطلاعات بیشتر و انتشار آنها ادامه دارد.
گفتنی است ناوچه دماوند که ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور محمود احمدینژاد رئیس دولت وقت ایران در بندر انزلی تحت عنوان «جماران۲» به آب انداخته شد و تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تستهای SAT، HAT و دریانوردیهای آزمایشی سرانجام در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. پس از آن بود که از دماوند به عنوان بزرگترین کشتی جنگی ایران در این منطقه دریایی یاد شد.
سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران هم درباره این ناوچه گفته بود که از نظر طراحی و ساخت کاملاً بومی بوده و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستمهای پیچیده دفاعی برخوردار است.
کارشناسان: صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد
نیروی دریایی ارتش از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن در دریای خزر خبر داد.
به گزارش تسنیم؛ ناوشکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر، با موج شکن برخورد جزیی داشته است.
کارشناسان نظامی گفتهاند که آسیبهای وارد ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد.
پ
نظر کاربران
کار کشور آذربایجانه،ایران توان مقابله باهاش رو نداره
با عرض معذرت چطور برای این چنین ماموریتهای از سازمان هواشناسی استعلام نمیشود برای نشان دادن قدرت باید بیشتر لحاظ شود
ناراحتیم ;-( کشتیامون غرق شده...
تجهیزات عصر بوق
اینم از ساخت داخل ایران
مگه میشه یه کشتی به اون سنگینی به این راحتی به موج شکن برخوردکنه.امیدوارم همشون سلامت باشن.
خدیا کمکشون کن آمین
استاد علتش رو بنده مى دونم!
از طراحى و ساخت اين موج شکن و بندر حدود70سال مى گذره اخيرا تو 15سال قبل باطراحى عجيب و غريب مهندسين متخصص داخلى اون فرم ورودى و خروجى کشتيها از بندر به نحو غير قابل قبولى بهم ريخته و دوستان با احداث دماغه هايى با کاربرد نامعلوم مسير تردد کشتيهارو سخت کردند وگرنه اونجورى که تو عکس پيداست محل برخورد کشتى با موج شکن جديد توفان قابليت ايجاد خطر نداره ! اينم دسته گل دوستان مغز متفکر بود !
پاسخ ها
اره راست میگه من بچه انزلیم . اینا اومدن دقیقا موج شکن جوری ساختن که موج به سمت اسکه با ارتفاع بیشتری حرکت کنه .
احتمالا ککاپیتان سفارشی بوده ودفعه اولش بوده
رادار هم نداره...کاش کیسه هوا میداشت
هنوز جنگ نشده اژدر نخورده اینطوره