پراید به آخر خط رسید
با اجبار سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و یه دلیل مقرون به صرفه نبودن پراید در مطابقت با استانداردهای جدید، تولید این خودرو سال آینده به خط پایان خواهد رسید.
خبرگزاری تسنیم: با اجبار سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و یه دلیل مقرون به صرفه نبودن پراید در مطابقت با استانداردهای جدید، تولید این خودرو سال آینده به خط پایان خواهد رسید.
براساس برنامهریزیها در روند اجرای استانداردهای جدید باید تا ابتدای دی ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی شود و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال آینده ۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش مییابد.
بر همین اساس سازمان ملی استاندارد فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو را از اول دی ماه ۱۳۹۶ اجرایی کرد و مطابق آن تولید و واردات خودروهای MVM ۳۱۵ سدان،MVM ۵۵۰ ، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F ، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰ ، جک J۵ ، هیوندای i۱۰ از دستور کار خودروسازان خارج شد.
البته سایپا بعد از انتشار توقف تولید تعدادی از خودروها توسط سازمان ملی استاندارد اعلام کرد"بسته جامع پایش استانداردهای اجباری محصولات سایپا را به مراجع نظارتی برون سازمانی ارائه دادیم و موفق به اخذ تمدید مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی شامل: سراتو، چانگان ۳۵CS، ساینا دنده ای، تیبا صندوقدار، تیبا ۲، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۵۱ و آریو تا اول دی ماه ۱۳۹۷ براساس الزامات سازمان ملی استاندارد ایران شدیم".
با توجه به این بسته تولید پراید تا اول دی ماه همچنان ادامه خواهد داشت. با این وجود تکلیف تولید این خودرو در سال های آینده آنهم با افزایش استانداردها همچنان با ابهامات زیادی همراه بود که جهرودی مدیرعامل سایپا در ۱۰ دی ماه امسال از جلسه ویژه مدیران این شرکت خودروسازی برای تعیین تکلیف تولید پراید خبر داد.
با گذشت چند روز از برگزاری این جلسه ویژه در نهایت مدیرعامل سایپا در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی الکتریکی سایپا در مورد تعیین تکلیف تولید پراید گفته است" با توجه به بالا رفتن سطح استانداردها در حوزه خودرو به این نتیجه رسیدیم که انجام هزینههای بهینهسازی بر روی پروژه قدیمی مثل پراید دیگر مقرون به صرفه نیست و باید محصولی جایگزین را برای رسیدن به استانداردهای امروز تولید کنیم".
جهرودی تأکید کرده است "محصول جدید فاصله بسیاری از نظر سطح کیفیت با پراید خواهد داشت و در ظاهر و راحتی سعی شده تا به استانداردهای جهانی نزدیک باشد".
نظر کاربران
هر سال میگن سال آینده
پراید بازم تولید میشه
با این همه کشته که داده تازه میخوان سال آینده بزارن کنار
....اومدید پراید رو گذاشتین کنار پراید وانتو چیکار میکنید؟
۷،۸میلیون ارابه مرگی که الان تو جاده ها دارن هر روز کشته میگیرن رو میخواین چکار کنید
پیکانی که سال ۸۳گذاشتین کنار هنوز هم تو خیابونا هست
مثلا جای پراید چی میدید ساینا اون که از الان بی کیفیته
و با استاندارد شما فقط یک ستاره داره یا اون هم میخواین ارتقاء بدید البته قیمتشو نه کیفیتشو؟
پاسخ ها
آفرین دقیقا
آفرین دقیقا
ملت مونده اند این پراید باید چند نفردیگه بکشتن بده تا تعطیل بشه سال 6هزارتا کمه ؟؟؟ لطفا بهانه خرید مردم نیارین که از مجبوریست که میخرن
چقده خوبین شما
بعد از این همه کشته دادن بالاخره به سزای اعمالش رسید؟؟؟
من از مسئولین محترم سایپا تقاضا میکنم خط تولید پرایدو تعطیل نکنن.چون خیلیا از نون خوردن میفتن.با پراید قطعه ساز چه غلابی سازش چه اصلی سازش نون میخورد.جلوبندی ساز صافکار نقاش نون میخورد جرثقیلی وامبولانسی و پزشک قانونی نون میخورد غسال و گورکن وقبرفروش و گریه کن و خطیب و واعظ و وارث همه نون میخوردن...نکنین بخدا.آجر نکنین نون مردمو..
خداروشکر