۶۵۷۳۸۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

استاندارد گازوئیل اجباری می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری نبودن استاندارد گازوئیل به عنوان یکی از عوامل اصلی آلایندگی کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری نبودن استاندارد گازوئیل به عنوان یکی از عوامل اصلی آلایندگی کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.
«نیره پیروزبخت» امروز (شنبه) افزود: استاندارد بنزین ایران مطابق با استانداردهای روز اروپا یا همان بنزین یورو ۴ است که در اتحادیه اروپا تولید و مصرف می شود.
به گفته این مقام مسئول، اکنون بنزین با استاندارد یورو ۴ در کلانشهرهای کشور مصرف می شود، اما در سایر شهرها هنوز این طرح پیاده سازی نشده است.
وی در ادامه با اشاره به آسیب های مختلفی که بویژه کلانشهرها با آن مواجه اند، یادآوری کرد: بلندمرتبه سازی ها با جلوگیری از تنفس شهرها و عبور شبانه کامیون ها و بویژه کامیون های فرسوده در شب ها با آلایندگی بسیار زیاد، از جمله عوامل اصلی آلودگی شهرهاست.
پیروزبخت همچنین با اشاره به اجباری نبودن استاندارد گازوئیل، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک و بر پایه قانون هوای پاک، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.
وی اظهار داشت: امروز وزارت نفت نیز معتقد به فاصله داشتن استاندارد گازوئیل تولیدی ایران با استاندارد روز اروپاست و شاهدیم استفاده از همین گازوئیل در خودروهای سنگین فرسوده آلایندگی های چندین برابری را در شهرهای بزرگ رقم زده است.
پیشتر «رسول محمدصادقی» مدیرعامل سایپا دیزل اظهار کرده بود: کامیون های فرسوده کشور بیش از ۳۰ برابر خودروهای روز جهان آلایندگی دارند و مطابق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) خسارت های ناشی از آلودگی ها در ایران سالیانه بیش از ۱۶ میلیارد دلار است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: همه این مسائل در کنار هم و با تغییرات آب و هوایی، آلودگی شدید هوا را بویژه در این فصل از سال موجب شده است.
وی با بیان اینکه باید با همکاری آحاد مردم و دستگاه های مسئول، سعی شود خودروی شخصی بویژه خودروهای سنگین کمتر تردد کند، خاطرنشان کرد: از ۲ سال پیش طرح استاندارد کردن موتورخانه های وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی و نهادها را آغاز کرده ایم، اما در مجموع کارهای انجام شده کافی نیست.
پیروزبخت ابراز امیدواری کرد با سایر اقدام ها نظیر توسعه فضای سبز، تولید و واردات خودروهای مناسب، از رده خارج کردن خودروهای آلاینده و ... معضل آلودگی کلانشهرها به حداقل برسد.

پیش از این «عیسی کلانتری» رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرده بود: ۸۰ درصد آلایندگی ذرات زیر ۲.۵ میکرون در تهران و کلانشهرها ناشی از تردد اتوبوس ها و کامیون های فرسوده و ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از احتراق ناقص سوخت خودروهای فرسوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • علی

    بجای تعطیل کردن مدارس در زمستان کیفیت سوخت رو درست کنید!چقد حرف میزنید!عمل کنید دیگه!

  • سید مجید ابوالقاسمی

    من یک رانندی 40سال هستم ماشین ها مشکی ندارد مشکل از سوخت شما است چون تانکرها سوخت شما مشگل دارد به این دلایل یک پمپ میروم گازوئيل سفیداست یک پمپ دیگررنگ گازوئيل سیاه است یا آب دارد شما اول مشگل سوخت ار درست کند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج